Stöd Ukraina

Barcelonaguidens blogg

Måndag 1 November 2010 - Barcelona

Bó de B – mycket mat för liten peng

I dag tänkte jag tipsa er om mitt absoluta favoritställe i matväg här i Barcelona, nämligen Bó de B!

Bó de B är ett mycket litet krypin som ligger precis vid sidan av postkontoret i slutet av Via Laietana. Detta är verkligen en liten juvel som jag återvänder till gång på gång och under min första tid i Barcelona levde jag bokstavligt talat på deras sprängfyllda baguetter, de är helt fantastiskt goda och billiga! Du känner igen stället på att det alltid står folk ute på gatan och väntar på sina take away baguetter, ibland blir det lite väntetid för att stället är så pass populärt och det kan ibland vara lite frustrerande – men tro mig – det är värt det!

3,80 EUR betalar du för en STOR baguette fullproppad med det du själv vill ha. Man kan välja mellan gravad lax, tonfisk, kyckling, nötkött, hamburgare, omelett och därefter får man själv välja sås och vilka grönsaker man vill ha också.

Texten är hämtad från bloggen Fun & Fearless in Barcelona. Läs hela artikeln på http://www.barcelona-turist-guide.se
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet