Stöd Ukraina

Perrs blogg

Söndag 25 Januari 2009 - Karlstad

Berlin innan julrusch

Oj nu var det länge sedan jag skrev. Det kan lätt bli så när man kommit till nytt jobb. Men kan iaf berätta att jag varit en weekend i Berlin. Gillar den staden. Säger inte riktigt som Lars Winnerbäck att det är "min stad" men Berlin är verkligen go. Var där i december.

Hann med olympiastadion, bra matställen, lite barer, stort inredningshus och förstås julmarknader. Precis som jag älskar när jag kommer till en ny stad blev det mycket gående. Jag gillar att försöka få överblick av en stad genom att gå gatorna fram.

Hade jag och flickvännen varit vrånga (läs: lata) och tagit buss eller tunnelbana hade vi inte som ett exempel hittat denna Georgiska bar. Det var helt underbart att se ett sådant speciellt ställe. Såg inte ut som om de hade det så gott ställt men jag är glad att vi gick dit och jag är glad att vi tog oss tid att prata med bartendern. Återigen kulturutbyte.

Appropå bra matställen. Väl i Berlin måste man testa pasta-huset dom det står "Pasta, Piano, Pizza". Eller om det var "Pizza, Piano, Pasta". Ja, ja. Gott var det i alla fall. Helt klart prisvärt. Mycket.

Nej, dagarna i Berlin var MYCKET väl spenderad tid och absolut väl spenderade pengar.

Bilder kommer...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet