Idag var det barnens dag i
Thailand. Det började kl 9 på morgonen och alla ifrån hela
koh lanta var där kändes det som...underbart att se lite Thailändare för en gång skull. Ser mest svenskar annars!
Leo var med i det svenska laget (mamma Ingela tjötade in honom, han var egentligen för liten). Hasse tyckte också att det var kanske för tufft för matchen spelades på betongunderlag och bollen var stenhård men jag sa att Leo är snabb som en vessla så han fixar det trots att han är 2 år för ung för att vara med. Jag fick lov att säga att jag tar ansvar för eventuella skador. Jag vet ju hur det är att bli skadad eller hur? Jag visste också att om bara Leo fick vara med så skulle det göra hela hans resa så att säga. Vilket det också gjorde. När vi körde hem i tuk tuken sa han...mamma kan inte vi åka hit nästa år igen så jag kan vara med i det svenska laget!!
De förlorade båda matcherna men Leo kämpade på jättebra men var helt slut. Det var 40 grader varmt och jag svettades bara av att fotografera, tänk er då barnen som gav allt. De var 4 på plan så det blev att springa mycket. En svensk kille fick bryta av vattenbrist....helt vit i ansiktet och vår målvakt fick en boll på näsan så blodet sprutade...
När det blev en straff till thailand så ställde sig hela laget i mål!!!!???? Ja reglerna var inte helt som de svenska. Mattias du skulle vart med som coach så kanske vi hade vunnit och Max du skulle varit med som back. Leo spelade forward!
Nu ska jag gå och se finalen i damvolleybollen....återkommer snart igen.