Stöd Ukraina

Barcelonaguidens blogg

Tisdag 30 Mars 2010 - Barcelona

Äta italienskt i Spanien? Klart man kan!

Buenas Noches!

Hur mår ni? Nu är jag tillbaka igen för att blogga litegrann! Idag tänkte jag ge er ett tips på en av mina favoritrestauranger här i Barcelona (har i och för sig flera stycken, men det här är i alla fall en av dem). Det är faktiskt ett italienskt ställe (ett kanontips till er som inte vill äta tapas & paella varje dag, inget fel i det såklart, men om man vill variera sig lite menar jag). Så är ni sugna på god, italiensk mat så ska ni lägga namnet Made In Italy på minnet.

Made In Italy ligger mitt i centrala Barcelona i den gamla stadsdelen Barrio Gótico, nära en lägenhet där jag brukade bo. Det var då jag fick upp ögonen för den här otroligt mysiga restaurangen. Flera av dem som jobbar där är italienare vilket också bidrar till den genuina känslan. Dessutom är stället väldigt mysigt, helt perfekt för en romantisk middag

Lokalen är väldigt liten (tror det finns max 10 bord) så det är en bra idé att boka bord (alt. komma dit tidigt) innan om man vill vara helt säker på att få plats. Kom ihåg att i Spanien så är den vanligaste tiden att äta middag mellan kl. 21:oo – 22:oo. Efter det kan det bli lite svårare att hitta något ledigt.

Detta är en del av texten från bloggen http://www.barcelona-turist-guide.se/funbarcelona/

Ni kan läsa resten av artikeln där.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet