Är det vår redan....? Om man som jag befinner sig i södra delen av vårt land så kan man undra eller bestämma sig för att nu är det vår igen. Om 6 dagar kommer ljuset igen och det innebär att våren är i antågande...eller...? Stopp och belägg...!
Förra året kom vintern senare och alla tecken visar att det blir ungefär likadant denna vinter.
16 februari i år (2006) drog jag och min hustru till
Thailand för att vara borta 4 veckor och komma hem till den härliga våren med all snö borta och bara njuta av det härliga vårljuset med allt vad det innebär. Snacka om att se ut som starholkar när vi såg vårt hemland och parkeringen ..Ni vet hur det var.
Bilen var översnöad så det var svårt att hitta igen den på Arlanda och snöskottning väntade vid kåken vid hemkomst...Värsta vintern ever...
Vad gör man då? Naturligtvis delayar man nästa års av
resa till Thailand, eller hur? Om man har möjlighet och har fått smak på det drar man once a year...eller...?
Detta innebär att nu sticker vi från
Sverige 1/3 och återkommer i april 2007. Då måste snön vara borta från Götaland i alla fall. Visum? Detta har fixats på konsulatet i Göteborg eftersom vi är borta mer än 30 dagar.
Har du noterat att om du är borta mer än 30 dagar (visum i Thailand krävs om du stannar längre än 30 dagar) så är
flygbiljetterna billigare än om du stannar 30 dagar eller mindre...(normala
chartertider)?
Innan denna för oss årligt återkommande resa inträffar skall jag 14/1 återvända till
Abu Dhabi,
Förenade Arabemiraten, för ytterligare 6 veckors arbete. Jag är hemma igen 24/2 så jag har 4 dagar på mig att ladda om necessären med ny deo och tandkräm...!