Stöd Ukraina

Misslins blogg

Måndag 14 Januari 2008 - New York

Äntligen ska drömresan bli av

Nu äntligen är flyget till New york bokad, det är bara hotellet kvar . detta är en av mina drömresor, tyvärr blir det bara ett kort besök på några dagar denna gången men antagligen vill man tillbaka *L*

ÅHHH vad jag längtar =) och det är bara januari ännu:-o. Men ni andra som varit där får jättegärna komma med massor av tips, vad ska man se och vad ska man undvika ? vad är billigt ,vad är gott osv .
Jag skulle vilja se en sån där fiin brud/bröllops butik, har någon vart in i en sån och kan tipsa om vart den finns .Man läser ju om massor av tips om butiker/ställen i tidningar,men kruxet är ju att man hinner glömma bort :/

Tack på förhand

• misslins*
Dela med andra:    

Kommentarer
Osqar säger:
Hej Misslins
Ditt uppslag om att hyra en lägenhet låter intressant , finns det någon chans att få en adress att höra sig för på . Hur länge stannade du och vad fick du betala......... Äpplet har jag besökt tidigare men jag har inte blivit mätt än . Det finns ju såå mycket att se och uppleva , speciellt som staden hela tiden förändras . Och denna gång har jag en kompis med mig som tror att jag är expert på stan , så jag vill förbereda mig så mycket det går och inte göra honom besviken . Har du varit där igen sen senaste bloggen ....
Postat 2008-08-05 21:18  Anmäl
Misslins säger:
Hej Vicke
Tack så mkt för tipsen. Macy's har jag redan fått tips om så det ska jag gå och se .Vet du om deras brudavdelning va stor ? kikar man på deras hemsida så verkar det inte finns klänningar utan mest prylar till hemmet osv .Jag skulle nämligen vilja se en brudbutik i NY. Glitter och glamour som inte vi har här hemma *L*
Helikopter ska vi ev ta en tur med .
Va du och kikade på madamme toussude ? vaxdockorna som ochså finns i London ?
Postat 2008-01-25 10:01  Anmäl
Vicke säger:
Hej Misslins,

Ett tips på shopping är Macys. Stort nog för att stanna i flera dagar och de har 11 % rabatt på det mesta för utlänningar (som ersättning för momsavdrag som inte finns kvar). Gå med leg till Visitors Center så får du ett litet kort att visa.

Det finns så mycket att se i New York... kanske bäst är att bara promenera omkring och suga in atmosfären. Rekommenderar också en helikoptertur... inte billigt men hur ofta är man i NYC...
Postat 2008-01-24 21:39  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet