Var uppe tidigt imorse & tog en direkt buss till
Penang,en o som ligger nara Thailand. Kopte biljetterna igar pa vandrarhemmet...kostade 23RM (ca 50kr) for en 6 timmars bussresa. Bussen va helt Ok...mycket battre skick an Surabaya bussen iaf *S* stora fina saten som gick att falla ner med fotstod & grejer!!! Hade inte sovit sa mycket inatt...jag & Asa lag & forsokte losa lite varldsproblem hela natten...ql!!! :) Sa jag sov typ hela vagen hit till Penang!!
Fran bussstationen tog vi taxi hit till Batu Fehringhi....hittade en massa gesthouses vid stranden....vi var ratt trotta sa vi tog typ forsta basta stalle,
dubbelrum med flakt i taket for 25RM (ca 55kr)/rum. Ska byta till ett lite lyxigare imorrn eftersom vi har tankta att stanna har i 2v nu sa byter vi till ett rum med air-condition,eget badrum & kylskap for 45RM/rum.
Kollade in stranden & sa forut....var jattefint med finkornig sand & gront vatten......fanns en del resturanger & pubar vid stranden & det var nagra som holl pa med parasailing & vatten scooter!!! Stan verkar oxa ok....en hel del resturanger & pubar, & nattmarknad saklart med alla dessa cd & dvd,klockor & saronger m.m.....
Letandes efter supermarket traffade vi 2 killar fran Vietnam som oxa var har pa semester i 1v. Vi snackade lite med dem....jag & Asa gick in i supermarket for att kopa oss lite vatten & glass da dem star utanfor & vantar....nar vi ska betala kommer ena killen in & sager att han betalar for oss....Ohhh ok!!! Skumma typer!!!!!
Sa nu far vi hoppas pa lite sol sa vi kan sola & fa lite pepparkaks farg *S* ;)