Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Onsdag 13 November 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Ändrade sovplaner

Sawadee Kap!

Ett par timmar efter att jag smygbloggat igår bestämde både jag och brorsan att det var dags att gå upp igen, då var klockan strax efter 21:30. Mamma och pappa som var så nöjda över att vi kommit in i tidskillnaden så bra blev nog lite bekymrade. De gjorde några halvhjärtade försök att få oss att somna om, dem satte oss tom i vagnen och gick på en promenad när klockan var 23:30 men vi hade så kul och busade med varandra och det stora myggnätet som dem spänt över vagnen så inte somnade vi inte.
Väl inne i huset igen fick jag och även storebror en varsin välling. Vi skulle tydligen "däckas" av dem men vi blev bara piggare.
Mamma och pappa kapitulerade, lät oss röja loss och satte sig och kollade Solsidan, eller försökte snarare eftersom både jag och Charlie anser oss ha den största rätten till iPaden och inte håller våra fingrar i styr. När klockan blev 01:00 orkade jag inte mer och somnade lätt i sängen, brorsan följde mitt exempel och slaggade in 30 minuter senare. Som kompensation för den sena timmen sov vi alla till 11:00 istället.

Efter den sena frukosten gick vi till poolen och badade. Charlie är grym i sina armpuffar men tyvärr är mina lite stora så jag flyter inte så bra själv i dem. Som tur var har min polare Lydia lånat ut sin badring som man kan sitta och flyta i och den var asschysst! Vi hängde kvar lite skuggan under ett tak vid poolen innan vi gick hem och jag fick sova i sängen inne i svalkan, Charlie lekte med pappa ute på altanen och mamma stack iväg och hyrde en cykel. När mamma kom hem tog hon med sig Charlie på en liten tur på cykeln medan jag och pappa gick till poolen för ett skönt eftermiddags dopp. Då behöver man varken ha soltröja eller solhatt vilket alla tycker är skönt. I poolen träffade vi Alma och Erik med sina föräldrar i poolen, dem träffade vi även igår. Alma är 3,5år och Erik 7månader. Imorgon ska vi nog hyra en moppe med sidoflak så att vi kan åka tillsammans med dem till en strand 10 minuter bort, den ska tydligen vara bra med naturlig skugga och fin miljö. Efter badet gick vi hem och duschade sedan cyklade mamma och handlade i affären och pappa ringde och beställde hemkörning av mat. Mamma fick äntligen sin efterlängtade Massaman Curry med kyckling, Charlie åt spagetti och köttfärssås och pappa Pad Thai. Jag hade ätit gröt tidigare så jag satt nöjt i min stol och åt bröd och corn flakes. Regnet öste ner och åskan och blixten var nära men vi satt ute under tak på vår terrass så det var bara mysigt.

Nu har pappa just lagt mig och de andra är vakna men Charlie ska nog sova snart han också. Mamma och pappa gör förmodligen ett försök till att börja kolla på serien Home Land. Vi brorsor har inte bestämt om vi kommer sova tills imorgon eller inte, det bestämmer vi om några timmar.

Hörs snart igen!
Jacob

Dela med andra:    

Kommentarer
Twinsmama säger:
Tjena kompisar!

Isse och Hannes här. Vi har hört (ganska mycket faktiskt) om att du och brorsan är på varmare breddgrader. Mamma brukar mumla något om att nästa år ska vi banne mig åka (vad nu banne mig betyder?) till Thailand. Tror hon är trött på att släpa oss uppför backen till dagis.. För att inte nämna hur hon suckar när alla kläder ska tas av, vi geggar ju ner oss rejält i detta novemberrusk (har jag hört mamma säga) Bada gillar vi! Iallafall Hannes jag Isse (som skriver idag) är lite mer "harig" säger mamma. Tycker det är lite läskigt. men är vi borta hela nästa vinter (som mamma påstår) kanske jag hinner vänja mig.

Vi har fått en ny fröken. Hon heter Ulrika. Hon är snäll men vi saknar ju Tania. Just ja, vi går på pottan (det har vi ju kunnat länge, men vi tog en paus, då vi fick för oss att köta blöja igen) Vi får fina "kissmärken" som vi klistrar fast i vår "kisskalender". Jag måste säga att jag är bättre på att kissa mycket än vad Hannes är..men han får kissmärken ändå. Lite fubbigt tycker jag

Det är himla trist här hemma utan er.. Men mamma och pappa tyckte nog det var roligt att låna löpbandet. mamma springer snabbt. Och pappa typ går. Men man ska ju börja någonstans säger mamma.

Hörs snart kompisar!
Postat 2013-11-14 21:14  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet