Stöd Ukraina

Miffos blogg

Onsdag 20 September 2006 - Thailand

allt ar lugnt / everything's ok

utdrag ur svenska ambassadens hemsida i thailand:
En statskupp har genomförts i Thailand. Enligt uppgifter i media har militären belägrat vissa regeringsbyggnader, men det är för närvarande lugnt på stadens gator. Undantagstillstånd (Martial law) har förklarats.
Flygplatsen i Bangkok är öppen som vanligt. Möjligheten till att få information via TV och radio har inskränkts men Internet och mobiltelefoner fungerar.
Om du befinner dig i Bangkok rekommenderar ambassaden att du undviker större folksamlingar och demonstrationer.

hej pa er
ambassaden har inte andrat sina reserekommendationer och avrader ju inte ens att man aker till bangkok sa allt ar hur lugnt som helst har i thailand, inte ens thailandarna bryr sig, jag tror att de litar pa att kungen loser det hela som han brukar.
jag narmar mig inte bangkok dar allt hander forran tidigast onsdag nasta vecka och senast fredag. blir det fredag aker jag inte till bangkok alls utan flyger till flygplatsen och tar mitt plan hem utan att ha varit i narheten av bangkok.
har pa koh chang ar det hur lugnt som helst, thailandarna har sett att bankerna har stangt men det ar egentligen det enda.

i will not translate the above since it is an assurance to my folks back home i am not going to bangkok during this coup, i stay where i am and head straight home if i must.

greeeeetings

miffo
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

resfebern tilltar
13 år sedan
Bombay
16 år sedan
På torsdag e de dax igen