Hej,
Morgon
flyg till Nha trangs nya flygplats 35km utanfor och sedan buss bredvid trevlig Vietnames som berattade lite om Nha trang. Pekade ner i hamnen mot batarna och berattade om hur de fiskar blackfisk pa natten med lykta. Framme i stan kikade jag pa stranden och kollade upp vilka transportmedel som var tillgangliga ner till Saigon dagen efter och vad som skulle passa bast. Vill ju optimera mina sista 2 dagar. Kollade upp 2st dyk med allt inkluderat mat, utrustning, transport = 40 USD men det visade sig att siktdjupet bara var mellan 6 och 10 meter :-( Det fick bli en heldag battur i morgon med snorkling och mat pa baten och obegransat med rodvin :-) for 150 000 dong samt en sovbuss till Saigon senare kl 20:00 for 290 000 dong.
Men i dag blev det bara en mopperundtur i Nha trang och kolla pa omgivningarna for 50 000 dong. Valutan dong delar man med 2 och tar bort 3st nollor sa har du svenska kronor. Mumsade i mig en delikat chilikryddad grillad blackfisk med ris och nypressad vattenmelonjuice. Misstanker att morgondagen som blir min sista innan resan hem kan bli ett litet fyllelslag... fri tillgang med rodvin ar ju aldrig bra.. svensk som man ar, det har ju blivit tokigt tidigare @ler@ Sen ar jag ju sa nojd med hur resan har utvecklat sig sa det kanske blir att fira lite extra. Ha de gott