På morgonen köpte vi en boll som kan studsa på vattnet i
hotellets affär. Sedan hängde jag och Kajsa med mamma och pappa på gymmet där de sprang och cyklade. Jag och Kajsa testade också lite maskiner.
Efter dusch och insmörjning gick vi upp till stan och käkade på McDonalds. Jag tog en cheeseburgare och pommes frites. Det var gott. Mamma sa att hon ville ha en kaffe och de sa då ”an orange juice” och så fick hon två apelsinjuice också.
Sedan badade vi i stora poolen och kastade boll väldigt länge. Den studsade jättejättebra. Först kastade jag och pappa och sedan kastade jag med en annan kille.
På kvällen var det marknad igen. Den här gången var det faktiskt rätt så bra. Jag och Kajsa åt friterad kyckling som kostade 10 baht (ca 2,50 kr). Sedan köpte jag en extern laddare till min iPod av en tjej. Hon skulle ha 650 baht, men vi sänkte priset med 300 till 350. Det kändes som ett jättebra köp för nu kan jag spela längre tid på
flyget där det inte finns elkontakt.
När pappa kollade på klockor så gav försäljaren en stol till mig så att jag kunde spela Rayman. Försäljaren kunde lite svenska. Jag vann över Razorbeard och klarade hela spelet. Det var jättekul. Mamma och pappa köpte även lite kläder till mig. De köpte fem stycken tröjor.