Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Tisdag 20 Januari 2009 - Vangviang

20 Jan - Laos

Sma internationella flygplatser har intressanta sakerhetskontroller... mitt lilla trebens resestativ till systemkameran fick inte folja med i mitt handbaggage, jag fragade saklart varfor och han visade tydligt hur man kunde skada en manniska med det, jag blev lite radd och sa att det ska jag saklart checka in :-)

Flygningen fran Siem riap till Viang chan kostade mig 153 USD, akternativet car en 2 dagars buss. Hade som vanligt inte planerat vad som skulle handa i Laos, men i satet framfor mig sa hittade jag lite intressant lasning. Kom fram till att jag ville upp till Louangprabang och dar gora en tredagars utflyckt till lite olika stallen. Jag landade i Laos med proppellerplanet klockan 13:45, kollade pa flygplatsen vad det skulle kosta att ta sig vidare upp till Louangprabang: 80 USD klockan 18:30. Jag tankte att det kanske finns lite att gora i krokarna i stallet och delade en minivan med nagra engelsman och en trevlig Australiensare in till stan. Inne i Viang chan var jag riktigt effektiv, letade upp en resebyra dar de sa att det inte fanns sa mycket att gora daromkring mer an att se lite tempel och byggnader... jag kollade med bussar upp mot Louangprabang och de sa att det precis skulle ga en klockan 14:00 till Vang viang vilket ar knappt halva vagen till Louangprabang. Jag tog en tuctuc dit och prickade precis in den lite lagom forsenad, sa 20 minuter var lagom for mig i Viang chan. 4 timmar senare var jag framme i Vang viang, hoppade av precis utanfor en liten resebyra och bokade hastigt in en heldag med lite grottor och en kajaktur dagen efter. Hittade sedan ett guesthouse for 5 USD, tog en varm dusch, satte i mig lite indisk mat, en Laospilsner och nu sitter jag har :-) en riktigt effektiv dag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll