Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Söndag 13 Januari 2008 - Thailand

2:a dagen

PATONG BEACH
nu vet jag kanske inte vad jetlag ar, men hur det kanns!
akte 16:30 landade vid 03 fast i bthailand hade solen gatt upp o klockan var 9
resan gick bra, hade en bok for fimerna ar daliga o de visar bara tva vuxenfilmer (apollo- novair), maten var jattebra och man blev matt!
framme.... sa trott och det var morgon! vi gick som zombies och lyckades halla oss vakna tills 23 (wow) at, drack badade och aktuk-tuk.
fast min bror o jag gick jamte varann sda var vi overfallna av kvinnor som fragade om HAN ville ha massage!!!!
stackars kvinnor!!!!!
sag aldre man med unga thailandskor... de trivdes men inte de!!!!
hade hjag kunnat ge dem de pengar de behovde skullle jag ge dem det!
pa hotellet fanns massage, pa kvallen gav de annan massage.

kanske ska namna att jag ar ecpat volontar jag jobbar mot barnprostituion, trafficing och sexhandel m.m.

det forsta jag far gora ar att anmala hotellet till ecpat och appollo! !!!

okey over till maten: jattegod i varierande priser.
var inne pa en lyxresaurang o bestallde fisk, det var okey, man inte vart priset, fast kvaliten var god, de visade mig en fisk och fragade om jag godkande den, sedan till lagade de den. lika btra mat far man i billigare reustarangher och deras gatukok ar fantastiska!!!
de har marknader pa kvallar dar de star o tillagar mat o kycklingtspett bl.a. det ar jattegott o billigt! ja det far ni inte missa
parfym 20 kronor kopia av kanda marken

20 bath for ett spett = 4 kronor lite drygt!!!
glom inte deras gatukok med fars frukt i pase eller pa pinne mums saftigt sott och beroende framkallande och MATTANDE.

nui ska vi ut o ata, jag kommer ta spett trots bra res kassa, det var sa gott

vi har planerat in parasuitsailing for mig, en utmaning fran min fege bror!
jag har hpojdskrack sa det blir en utmaning for mig med.
det innebar att man aker i fallskarm efter en bat, sedan kor de in mot lamd sa man kan landa.
vi ska pa batutflyckt och jag ska pa snorkling da det INTE ar snorkelvatten har i patong

varma fuktiga halsningar marie
ps jag ar knallrod trots solfaktor 30 vadret ar molnogt men VARMT
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet