Resealbum: Backpacking sydostasien 13
Visningar: 383

Bild från Phu Quoc, Vietnam

Bilden tagen: 4 april 2013
Kommentarer
24 mars 2014 23:08
För sol och bad kan jag bara rekommendera phu quoc då jag har lite dålig koll på badorter i vitnam. Försök då bo på stranden Bai Sao som är på bilden då resten av ön var väldigt skräpig. I övrigt vill jag verkligen tipsa om två platser där vi trivdes jättebra på vår resa. Kolla in bergsområdet SaPa i norra vietnam som är helt fantastisk: http://tinyurl.com/na7ob6b Där är det superfint för vandring bland bergstopparna, har bra marknader att fynda på och många byar att besöka. När vi var där i april var vi tyvärr inne i moln hela vistelsen vilket var lite synd med tanke på vyerna som finns där. Så det kan vara värt att kolla upp vädret om ni vill ta er dit. Sen tycker jag absolut man ska vara ett par dagar i Hanoi som är en jättefin stad, vi tyckte att det räckte med typ 2-3 dagar för att utforska, kolla in lite tempel och gå på den traditionella dockteatern. Alla vi som åkte tyckte väldigt mycket om hela Vietnam så jag hoppas ni får det jättebra om ni åker dit :)
Av Pichte
11 mars 2014 22:24
Underbar bild! Om man vill till Vietnam för en 10 dagars - 2 veckors semester för sol, bad, natur - vilken plats skulle du rekommendera då? Känner bara till Phu Quoc i söder och HaLong i norr... Vad ska man satsa på vid ett första besök i landet?
20 feb. 2014 00:42
åh vad härligt! Tänker du på tips för phu Quoc eller vietnam i allmänhet? Vi stannade bara på phu quoc 5 dagar och 4 av dom var vi på Bai sao. Den sista dagen var vi på andra kusten där den stora turiststranden låg. Visserligen fanns det mer restauranger och lite affärer och så där men stranden och vattnet var jätteskräpig. Vi var tre som reste och alla skar sig på skräp när vi skulle bada. Det enda vi saknade lite på Bai Sao var snorkling. Det finns jättefin snorkling på norra delen av ön och det ska också vara fin regnskog där. När vi var där hade vi rest mycket så vi var nöjda med att bara ta det lugnt på paradisstranden ett par dagar och struntade i att utforska ön mer. Men vad jag har hört och sett på bilder och filmer ska det vara väldigt fint uppåt norra delen. Där är det fortfarande nationalpark, södra delen håller på att exploateras helt så det är i princip Bai Sao som inte känns som en arbetsplats eller är helt exploaterat. Om jag skulle åka tillbaka hade jag bott på Bai Sao njutit av stranden och gjort dagsutflykter därifrån.
19 feb. 2014 17:28
Tack så jättemycket för ditt snabba och bra svar! Ska absolut åka dit :) Har du några andra smultrontips som du vill dela med dig av?
17 feb. 2014 12:46
Stranden heter bai sao på vietnamesiska, Här är en länk så till en karta så du ser var på ön den ligger, https://maps.google.com/maps?client=safari&q=phu+quoc+bai+sao&ie=UTF-8&ei=sPUBU7_jJee34ATf7IGgBA&ved=0CAcQ_AUoAQ Hoppas du får en bra resa! Den där stranden är verkligen fantastisk! :)
15 feb. 2014 11:32
Hej! Ska åka till Phu Quoc om ett par veckor, vad heter den här underbara stranden? :)
5 feb. 2014 12:24
Hej, Vi stormtrivdes, vi var där i april och det var helt tomt på folk, har hört att det kan vara väldigt livligt andra tider av året. tyvärr var det bara den här stranden där vi bodde som vi gillade, det var en riktig paradisstrand, resten av ön var helt nedskräpad och stränderna på västkusten hade jättegrumligt vatten.
Av Khj87
27 jan. 2014 22:39
Sweet =) Gillade ni Phu Quoc? Har kollat lite på resa dit!
24 okt. 2013 23:36
Mycket fin bild!