Visningar: 411

Mindfulness - Kurs på Kreta

Tänk att få vakna till vågbrus och doften av nygjort, kretensiskt kaffe igen...titta ut över horisonten, ta ett morgondopp i Medelhavet. Och sen veta att dagen blir en möjlighet till fördjupande närvaro.... Det är livskvalitet för mig.
För femtonde året i rad kommer jag att vara på en av jordens härligaste platser. Jag har rest runt mycket i mitt tidigare jobb som reseledare och funnit att Lendas, på södra Kreta, är hemma...Det är ingen turistfälla utan genuint. Lugnet bakom lejonlippan är oslagbart. Lendas är litet, gemytligt och äkta - på byinvånarnas villkor. Inga chaterkjedjor har hittat hit. För femtonde året i rad har Svenska Kulturcentret Lendas Kreta ett fång med kurser där - i alltifrån foto, berättarkonst och teater, till masktillverkning: www.lendas.nu . Och för de som vill förlänga sommaren med både avspänning och kreativitet, finns två givande kurser i september, där mindfulness är antingen klangbotten eller huvudnummer. Den ena kursen fokuserar på personlig utveckling och bildskapande (inga förkunskaper krävs) Du kan läsa mer om de kurserna här: http://www.teaterkommunikation.se/mindfulness.html
Plats: Grekland
Bilden tagen: 17 juli 2009
Kommentarer
4 sep. 2010 19:52
Jaa, det är en fantastisk plats i sin enkelhet....Välkommen ! Ann-Sofie
Av Drillo
3 sep. 2010 11:32
Kan nästan känna känslan av att stå där på stranden..