Visningar: 624
Wox

Kryssning Hawaii

Kryssning Hawaii Balkonghytt.Frukost på balkongen. Frukost och Roomservice är gratis!!
Plats: Hawaii, USA
Bilden tagen: 1 september 2010
Kommentarer
Av Valiant
4 maj 2011 19:38
Hej igen! Nu har vi varit där (nov/dec -10) och det var verkligen fantastiskt!. Skall ladda upp några bilder under kvällen... Vi gillade det så mycket att nu blir det en till kryssning i höst. Då blir det först några dagar i New York och Orlando innan kryssningen går till Karibien! Sååå härligt att ha att se fram emot! Ha det bra! / Per
Av Valiant
6 okt. 2010 22:46
Hejsan! Kul med så många tips och kommentarer. Jag skall läsa det här igen och notera allt... ;-) Nej, det är inte vår första kryssning. Vi var på en krysnsing längs med Nilen 2005. Förutom kryssningen i sig var vi på en mängd utflykter "längs vägen". Det var mycket minnesvärt det med! Vi hörs! Jag måste ha min skönhetssömn nu... ;-) Bye! /Per
Av Wox
6 okt. 2010 21:13
Är det er första kryssning?Detta är vår sjunde, den första till Hawaii dock. Hoppas ni bokat balkonghytt,det är bäst!När ni kommer till Kauai rekommenderas starkt att ta helikopterturen runt ön och över Waimea Canyon.Så mäktigt och värt varenda krona (1600kr per person).Medan ni väntar på helikoptern så ta en öl för endast en dollar på Market street diner.Livet ombord..lyxigt som på alla kryssningar dock är detta ett mindre fartyg än dom vi åkt med tidigare.Bäst service av "huvud"-restaurangerna som ingår i priset , får ni i "Liberty dining room" på 6:e vån.Ät en kväll på "East meets West,"5 vån ,kostar en kuvertavgift men sen får du äta hur mycket du vill.Tror vi beställde in tolv olika rätter på fyra personer.Supergott att smaka lite av varje.Före maten ska ni ta en drink i Napa Wine bar på vån 6,det är Happy Hour 18-19 varje kväll och killen som spelar gitarr där är mycket bra.God underhållning på kvällarna i teatern.Jimmy Can and the Kool Katz spelar live vid poolen en dag (dagtid)trevligt!Om din tjej vill shoppa ombord,vänta till näst sista kvällen då rear dom ut mycket.På kaptenens afton klär man upp sig i smoking/cocktailklänning.Inte obligatoriskt men dom flesta gör det.Vi också.Kul!Oj det finns massor att berätta..hahaha...Kryssning Rules!
Av Valiant
6 okt. 2010 20:27
Kul! Det är samma som vi skall åka med! Vi skall verkligen inte missa lavan! Tack för tipset! Några andra tips om själva resan, dvs livet ombord? PS. Jag hittade bilderna från er resa lite senare... Mycket skoj att se lite i förväg på platser man skall till.
Av Wox
6 okt. 2010 10:34
Hej!Vad kul för er.Vi åkte med Norwegian Cruise Lines(NCL) Och fartyget heter Pride of America. Höjdpunkten är kvällskryssningen när man får se lavan flöda från världens största vulkan.Missa inte det.Trevlig resa!
Av Valiant
5 okt. 2010 23:39
Hej! Vi skall åka dit i slutet av november. Vilket fartyg är den här bilden tagen på? Mvh /Per