Visningar: 268

Bild & Utveckling, KURS på Kreta

Tänk att få vakna till vågbrus och doften av nygjort, kretensiskt kaffe igen...titta ut över horisonten, ta ett morgondopp i Medelhavet. Och sen veta att dagen blir kreativ och spännande.... Det är livskvalitet för mig.
För femtonde året i rad kommer jag att vara på en av jordens härligaste platser. Jag har rest runt mycket i mitt tidigare jobb som reseledare och funnit att Lendas, på södra Kreta, här är hemma...Det är ingen turistfälla utan genuint. Litet, gemytligt och äkta - på byinvånarnas villkor. Hit har chaterturismen inte hittat. För femtonde året i rad har Svenska Kulturcentret Lendas Kreta ett fång med kurser där - i alltifrån foto, berättarkonst, rörelse, teater, till masktillverkning: www.lendas.nu . Och för de som vill förlänga sommaren med både avkoppling och kreativitet, finns två inspirerande kurser i september, där mindfulness är antingen klangbotten eller huvudnummer. Den ena kursen fokuserar på personlig utveckling och bildskapande (inga förkunskaper krävs) Du kan läsa mer om de kurserna här: http://www.teaterkommunikation.se/mindfulness.html
Plats: Grekland
Bilden tagen: 12 september 2009