Varning för www.flygvaruhuset.se
Hej
Tänkte berätta om vår mardröms hemresa från Kambodja med biljetter som vi köpt på flygvaruhuset.
Det börja med att 6 arbetsdagar innan res start så fick vi ändrad flight.
Är inte så mycket att säga om det för sånt händer.
Naturligtviss så tog vi omedelbart kontakt med företaget för att kontrollera om det gick att ändra….utan resultat
Tyvärr så medförde det c.a 8 timmars längre väntan än på flygplatser och
Totalt 15 timmars senare hemkomst.
Flygvaruhuset ansåg att det var helt normalt.??????
Det ironiska i det hela var att vi från början hade valt denna typ av budget resa,
men blev övertalad av säljare från flygvaruhuset att lägga lite mer pengar på en bekväm hemresa.
När vi påtala att vi ”slängt” 6000 kr i sjön så fick vi ingen respons.
Men jag kunde prova att reklamera efter hemkomst. Men jag ville såklart att vår resa skulle ha förutsättningarna att bli så bra som möjligt men efter det tredje samtalet så fick jag ge upp.
(Ville inte att det skulle dessa tråkigheter skulle påverka vår resa negativt).
Vi försökte också att få sponsring för hotellrum, men tyvärr ingen respons.
De ville inte skicka de nya biljetterna innan vi skickat tillbaka våra gamla. Följen blev att våra nya biljetter inte han komma fram innan vår resa börja. Men enligt Flygvaruhuset så skulle Singapor airline i Köpenhamn fixa biljettbytet till oss. Men när vi kom dit så hade inte
Öppet ???? Således noll koll
Viket skapa följande problem
När vi kom till Singaphor så var det fel tid på dygnet för att kunna göra bytet.
Och i Phon Pen fanns inte ens möjligheten.
När hemresan så börja blev vi nekad att få följa med planet. Efter en 20 minuters förklaringar
Så löste det sig till slut.
Sen fick vi ta kontakt med information på alla flygplatser (2) under hemresan för att ”byta” biljetter.
31 timmar tog hemresan och jag kommer aldrig att lägga 90,000 kr på flygvaruhuset igen
Så fort betalningen var gjord försvann all service och förståelse.
Mitt tips är att köpa direkt av flygbolagen
/ Tubbe
Tänkte berätta om vår mardröms hemresa från Kambodja med biljetter som vi köpt på flygvaruhuset.
Det börja med att 6 arbetsdagar innan res start så fick vi ändrad flight.
Är inte så mycket att säga om det för sånt händer.
Naturligtviss så tog vi omedelbart kontakt med företaget för att kontrollera om det gick att ändra….utan resultat
Tyvärr så medförde det c.a 8 timmars längre väntan än på flygplatser och
Totalt 15 timmars senare hemkomst.
Flygvaruhuset ansåg att det var helt normalt.??????
Det ironiska i det hela var att vi från början hade valt denna typ av budget resa,
men blev övertalad av säljare från flygvaruhuset att lägga lite mer pengar på en bekväm hemresa.
När vi påtala att vi ”slängt” 6000 kr i sjön så fick vi ingen respons.
Men jag kunde prova att reklamera efter hemkomst. Men jag ville såklart att vår resa skulle ha förutsättningarna att bli så bra som möjligt men efter det tredje samtalet så fick jag ge upp.
(Ville inte att det skulle dessa tråkigheter skulle påverka vår resa negativt).
Vi försökte också att få sponsring för hotellrum, men tyvärr ingen respons.
De ville inte skicka de nya biljetterna innan vi skickat tillbaka våra gamla. Följen blev att våra nya biljetter inte han komma fram innan vår resa börja. Men enligt Flygvaruhuset så skulle Singapor airline i Köpenhamn fixa biljettbytet till oss. Men när vi kom dit så hade inte
Öppet ???? Således noll koll
Viket skapa följande problem
När vi kom till Singaphor så var det fel tid på dygnet för att kunna göra bytet.
Och i Phon Pen fanns inte ens möjligheten.
När hemresan så börja blev vi nekad att få följa med planet. Efter en 20 minuters förklaringar
Så löste det sig till slut.
Sen fick vi ta kontakt med information på alla flygplatser (2) under hemresan för att ”byta” biljetter.
31 timmar tog hemresan och jag kommer aldrig att lägga 90,000 kr på flygvaruhuset igen
Så fort betalningen var gjord försvann all service och förståelse.
Mitt tips är att köpa direkt av flygbolagen
/ Tubbe
Tycker det är bra att du/ni varnar för företag som bara tänker kortsiktigt och bara vill ha in pengar utan någon service.
Men bara ett par frågor!
1. 84000 är det en budgetresa?
2. Vilka sajter/blag har du goda erfarenheter av?
Ps.
Bästa reklamen är den som går mun till mun.
Men bara ett par frågor!
1. 84000 är det en budgetresa?
2. Vilka sajter/blag har du goda erfarenheter av?
Ps.
Bästa reklamen är den som går mun till mun.
Hej
Thai Air ,Singapore, Sas...även Wizz air har funkat bra
Vi var 9 st som åkte, även första natten på hotellet var med i priset....för säkerhets skull.
Vi fick beskedet 6 dagar innan avfärd, men när vi kolla upp verkligheten så var fligh ändringen gjord lång innan. Således hade inte
flygvaruhuset fått tummarna ur .........i rätt tid. Men taktiken kan vara vänta till sista minuten.
Även när vi kom hem så mejla jag flygvaruhuset....men inget svar såklart. Fruktansvärt surt att starta en resa på det sättet.
Undvik flygvaruhuset om resan ska bli lyckad.
/ Rickard
Thai Air ,Singapore, Sas...även Wizz air har funkat bra
Vi var 9 st som åkte, även första natten på hotellet var med i priset....för säkerhets skull.
Vi fick beskedet 6 dagar innan avfärd, men när vi kolla upp verkligheten så var fligh ändringen gjord lång innan. Således hade inte
flygvaruhuset fått tummarna ur .........i rätt tid. Men taktiken kan vara vänta till sista minuten.
Även när vi kom hem så mejla jag flygvaruhuset....men inget svar såklart. Fruktansvärt surt att starta en resa på det sättet.
Undvik flygvaruhuset om resan ska bli lyckad.
/ Rickard
Även fast ändringen i praktiken kom tidigt så kan det vara så att Flygvaruhuset inte fått reda på den förrän drygt vecka innnan avresa. Det kan exempelvis bero på att flygbolaget sitter i "sitt eget" bokningssytem. Där ändrar dom flighten tidigt, men väntar med att "skicka över" den till Flygvaruhuset för att dom förväntar sig flera tidtabellsförändring. När dom sedan skickar över den så är det tyvärr ibland för sent att finna bra alternativa lösningar.
sedan skulle jag ändå vilja rekkomndera Er att gå in på en fysisk resebyrå när det gäller resor i denna storlek- /prisklass. Personligt bemötande är ibland värt några extra 100 lappar.
sedan skulle jag ändå vilja rekkomndera Er att gå in på en fysisk resebyrå när det gäller resor i denna storlek- /prisklass. Personligt bemötande är ibland värt några extra 100 lappar.