Varning för Flygpoolen!

10 okt. 2013 09:22
Visningar: 8075
Bokade en resa för dotter med 2 småflickor genom Flygpoolen från Fort Lauderdale med avresa 10.14. Fick ett mejl att hemresan flyttats till 6.09 - mer information och "hjälp" om vi betalade 300:-, annars fick vi klara oss själva. Kontaktade United som meddelade att de visst var inbokade på 10.14-planet (t o m med platser angivna!) Alltså ren lögn från Flygpoolens sida! Vill de skrämma dem till ett sämre flyg för att bereda plats för dyrare biljetter" Och helt omöjligt att kontakta dem utan att betala extra. Prisskillnaden är försumbar mellan Flygpoolen och andra resesajter så håll er borta!
10 okt. 2013 12:10
Håller med. Har bokat genom de flesta stora internetresebyråerna som Travellink, Travelstart, FlygpoolenSupersavetravel, Flygstolen, Doodle, AOBtravel, etc. FLYGPOOLEN HAR SÄMST SERVICE AV ALLA!

"Flygpoolen.se tackar dig för din bokning *********************
Vi skulle vilja uppmärksamma dig att du, vid köp av din resa, har valt vår lägsta servicenivå BAS som inte inkluderar någon som helst efterservice. Då det kan förekomma oförutsedda händelser som inställda flyg eller tidtabellsändringar från flygbolag, är det ditt ansvar som kund med BAS servicenivå att kontakta respektive flygbolag innan avresa och kontrollera att ditt flyg går enligt tidtabell. Eftersom detta kan vara en kostsam och tidskrävande process att ordna på egen hand, rekommenderar vi att du uppgraderar din servicenivå till PLUS för att vi ska kunna hjälpa dig att hantera sådana situationer. Vid köp av PLUS servicenivå, kontaktar vi alla inblandade flygbolag, skriver om eller revaliderar dina biljetter samt meddelar dig om alla ändringar som har skett. Du får dessutom tillgång till utvidgade funktioner i vårt support system och har möjlighet att kontakta oss per e-post för att ställa eventuella frågor gällande din resa."

Hahaha,.. aldrig mer!
Av Skye10
10 okt. 2013 23:10
Den där skrämseltaktiken har nog de flesta nätresebyråer som erbjuder olika nivåer av service, skydd, eller försäkringar, fast vissa tar det väl till sin spets för att få bättre lönsamhet. Har inte handlat via Flygpoolen men de är nog inte värre än någon annan skulle jag tro :-)

Bokade resa förra året via DOODLE, och där uppspelades samma scenario som Elisabeti har haft. Returresan vid en mellanlandning hade tydligen flyttats 5 minuter och transit-tiden på flygplatsen skulle därmed inte räcka. Fick massa mail om att de rekommenderade oss att uppgradera servicenivå.

Nu blev det så att den flighten verkligen blev tidigarelagd, men det var inga problem, vi mailade till flygbolaget istället för Doodle och 24 timmar senare hade vi det bekräftat...fast allt går ju på e-ticket numret så det är ju bara att uppge numret vid incheckning så ska det ju inte vara några problem.

Kontakt med flygbolag är inte speciellt krävande och kostsamt om det är saker som de själva är ansvariga för, men mer jobbigt om det är saker som av- eller ombokningar eller namnändringar eller sånt.

Det är ju faktiskt bra att det finns olika priser för olika servicenivåer. Om man har lite vana av resande är det ju skönt att inte betala för nåt man inte använder...medan andra gillar att inte behöva tänka / rodda någonting utan bara få direktiv :-)
11 okt. 2013 11:10
Tycker inte det stämmer alls. Jag gör 15-20 reguljära flygningar per år som jag bokar genom olika internetresebyråer och jag väljer ALDRIG servicepaket. Ändå är det bara Flygpoolen som gör på det här viset. Du blev i alla fall meddelad av Doodle att det skett en ändring överhuvud taget så att du sedan kunde ringa flygbolaget själv - i mitt fall så fick jag ett hotbrev DIREKT efter min bokning, där de gjorde klart att även om flygbolagen gör en ändring som de meddelar resebyrån om, så tänker de inte vidarebefodra den informationen till oss om vi inte köpte deras pluspaket.

Gör som du vill, men för min del så bokar jag i fortsättningen med någon av de andra. Skillnaden i priset kan röra sig om så lite som futtiga 5 kr eller 20 kr. Då reser jag hellre med Travellink, Supersavertravel, Flygstolen, eller någon av de andra. Om prisskillnaden var flera hundralappar så skulle jag kanske ÖVERVÄGA att resa med Flygpoolen igen.
Av Tima
27 okt. 2013 22:31
....Då reser jag hellre med Travellink, Supersavertravel, Flygstolen, eller någon av de andra. Om prisskillnaden var flera hundralappar så skulle jag kanske ÖVERVÄGA att resa med Flygpoolen igen.
Ja fortsätt du resa med flygstolen mm, i grund och botten är det nog samma ägare :-)
28 okt. 2013 22:49
Jag håller med, jag är inte nöjd med dom heller. Ska börja med att säga att det var jag som klantade mig, det var en annan en jag som fyllde i mina uppgifter för en fjygbiljett till usa. jag såg inte att mitt namn var felstavat. när jag upptäckte det förökte jag ringa, de har telefontid enl hemsidan, men när man ringer så blir man bara hänvisad till hemsidan (varför säger man sig ha telefontid när dom ändå inte tänker svara?). sedan stog det att man kunde ändra sina uppgifter på hemsidan om man betalade (tror det var hundra spänn), när jag gjorde det så stog det bara att "denna uppgift går inte att ändra", lätta pengar att tjäna för flygpoolen. så jag försökte maila dom istället, istället för att ge en ett utförligt svar på en gång så skickar dom bara one liners som är tämligen arroganta, så det tog flera dar att ett nöjaktigt svar av dom. Dom vägrade ändra mitt namn. jag ringde till sas, å dom sa att det visst skulle gå att ändra namnet, men flypoolen vidhöll att det inte gick.