Vad tycker du om kommentarer som skrivs om hotell på sociala medier?
Hej!
Vi skriver just nu vårt examensarbete inom företagsekonomi och behöver nu din hjälp! Vi ber dig ta ca 10 minuter och svara på vår enkät. För varje svar vi får in kommer vi personligen skänka 2 kr till barncancerfonden!!
Enkäten handlar om hur du som konsument ställer dig till kommentarer om hotell som skrivs på sociala medier. Vi är evigt tacksamma för alla svar vi kan få!
https://websurvey.textalk.se/start.php?ID=105551
Hälsningar,
Tove & Lovisa
Vi skriver just nu vårt examensarbete inom företagsekonomi och behöver nu din hjälp! Vi ber dig ta ca 10 minuter och svara på vår enkät. För varje svar vi får in kommer vi personligen skänka 2 kr till barncancerfonden!!
Enkäten handlar om hur du som konsument ställer dig till kommentarer om hotell som skrivs på sociala medier. Vi är evigt tacksamma för alla svar vi kan få!
https://websurvey.textalk.se/start.php?ID=105551
Hälsningar,
Tove & Lovisa
Hej Nisse524! Du kommer förmodligen inte vidare då det bara ska vara möjligt att använda en siffra en gång, t.ex. att fysisk miljö får en 1:a, att personalen är hjälpsam får en 2:a. Det går med andra ord inte att ge båda dessa faktorer en 1:a. Hoppas du förstår hur jag menar. Tusen tack för att du tar dig tid att svara och även för din feedback. Det hjälper oss otroligt mycket.
Provade och formuläret funkade här.... Några lite konstiga frågor förståss ;-)
Hej Floridasidan!
Vad menar du med konstiga frågor? :) tar mer än gärna emot feedback!
/ Lovisa & Tove
Vad menar du med konstiga frågor? :) tar mer än gärna emot feedback!
/ Lovisa & Tove
Citerat från Lovisatove:
Hej Floridasidan!
Vad menar du med konstiga frågor? :) tar mer än gärna emot feedback!
/ Lovisa & Tove
Lite småkonstiga, vet inte, men ni bakar ihop sociala media med bokningssidor och recensionssidor, Hej Floridasidan!
Vad menar du med konstiga frågor? :) tar mer än gärna emot feedback!
/ Lovisa & Tove
Sen i nästa fråga är Youtube med men inte recensionssidor (som tripadvisor). Gjorde iallafall mig lite förvirrad och osäker hur man skulle bunta ihop det eller skriva till något själv...
Det är för mig i princip omöjligt att svara på frågor som ifall kvalitén på kommentarer i sociala media är hög eller låg när begreppet innefattar allt från Instagram och Youtube till Reseguiden Hotels.com och TripAdvisor.
Ni har kanske stor nytta av svar men jag hade iallafall svårt att ge svar som kändes relevanta och att de skulle kunna hjälpa. Blev mycket liknande frågor med samma svar för min del.
Hoppas ni får ut vad ni tänkt av det, det är ju det viktiga! :-)
Citerat från Floridasidan:
Sen i nästa fråga är Youtube med men inte recensionssidor (som tripadvisor). Gjorde iallafall mig lite förvirrad och osäker hur man skulle bunta ihop det eller skriva till något själv...
Det är för mig i princip omöjligt att svara på frågor som ifall kvalitén på kommentarer i sociala media är hög eller låg när begreppet innefattar allt från Instagram och Youtube till Reseguiden Hotels.com och TripAdvisor.
Ni har kanske stor nytta av svar men jag hade iallafall svårt att ge svar som kändes relevanta och att de skulle kunna hjälpa. Blev mycket liknande frågor med samma svar för min del.
Hoppas ni får ut vad ni tänkt av det, det är ju det viktiga! :-)
Hej igen! Citerat från Lovisatove:
Hej Floridasidan!
Vad menar du med konstiga frågor? :) tar mer än gärna emot feedback!
/ Lovisa & Tove
Lite småkonstiga, vet inte, men ni bakar ihop sociala media med bokningssidor och recensionssidor, Hej Floridasidan!
Vad menar du med konstiga frågor? :) tar mer än gärna emot feedback!
/ Lovisa & Tove
Sen i nästa fråga är Youtube med men inte recensionssidor (som tripadvisor). Gjorde iallafall mig lite förvirrad och osäker hur man skulle bunta ihop det eller skriva till något själv...
Det är för mig i princip omöjligt att svara på frågor som ifall kvalitén på kommentarer i sociala media är hög eller låg när begreppet innefattar allt från Instagram och Youtube till Reseguiden Hotels.com och TripAdvisor.
Ni har kanske stor nytta av svar men jag hade iallafall svårt att ge svar som kändes relevanta och att de skulle kunna hjälpa. Blev mycket liknande frågor med samma svar för min del.
Hoppas ni får ut vad ni tänkt av det, det är ju det viktiga! :-)
Tack för ditt svar och din feedback! Vi tar till oss av det och uppskattar enormt mycket att du tagit dig tiden för detta :)
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Citerat från Birgere:
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Hej Birgere!gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Citerat från Lovisatove:
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Vet inte hur det kan underlätta att blanda ihop äpplen o päron. Citerat från Birgere:
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Hej Birgere!gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Citerat från Birgere:
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Hej Igen! Citerat från Lovisatove:
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Vet inte hur det kan underlätta att blanda ihop äpplen o päron. Citerat från Birgere:
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Hej Birgere!gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Jag förstår hur du tänker. Att vi "blandar ihop äpplen och päron" och skalan på förtroende är dock din uppfattning av trovärdigheten hos olika sociala medier och bokningssidor, alla tänker nog inte likadant. Vissa anser t.ex. att kommentarer via Facebook är väldigt trovärdiga då de många gånger kommer från eller delas av någon de känner, som sagt - alla är vi olika. Vilket gör det hela väldigt intressant. Bara för att man har bott på hotellet så behöver inte det nödvändigtvis betyda att kommentaren är befogad och det betyder heller inte att alla håller med om vad som skrivs. Dessutom skapar många en profil på t.ex. booking.com och tripadvisor genom att koppla det till Facebook.
Och var återfinns trovärdigheten i sidor som t.ex. booking.com om det inte kan föras en dialog?
Tack för din feedback!
Citerat från Lovisatove:
Jag förstår hur du tänker. Att vi "blandar ihop äpplen och päron" och skalan på förtroende är dock din uppfattning av trovärdigheten hos olika sociala medier och bokningssidor, alla tänker nog inte likadant. Vissa anser t.ex. att kommentarer via Facebook är väldigt trovärdiga då de många gånger kommer från eller delas av någon de känner, som sagt - alla är vi olika. Vilket gör det hela väldigt intressant. Bara för att man har bott på hotellet så behöver inte det nödvändigtvis betyda att kommentaren är befogad och det betyder heller inte att alla håller med om vad som skrivs. Dessutom skapar många en profil på t.ex. booking.com och tripadvisor genom att koppla det till Facebook.
Och var återfinns trovärdigheten i sidor som t.ex. booking.com om det inte kan föras en dialog?
Tack för din feedback!
Ja, det är omöjligt att svara på hur man tar åt sig kommentarer när källorna är just allt som går att läsa. Exakt som Birgere skriver, därför går det inte att svara riktigt på frågorna och därmed kan svaren knappast vara av värde.Citerat från Birgere:
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Hej Igen! Citerat från Lovisatove:
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Vet inte hur det kan underlätta att blanda ihop äpplen o päron. Citerat från Birgere:
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Hej Birgere!gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Jag förstår hur du tänker. Att vi "blandar ihop äpplen och päron" och skalan på förtroende är dock din uppfattning av trovärdigheten hos olika sociala medier och bokningssidor, alla tänker nog inte likadant. Vissa anser t.ex. att kommentarer via Facebook är väldigt trovärdiga då de många gånger kommer från eller delas av någon de känner, som sagt - alla är vi olika. Vilket gör det hela väldigt intressant. Bara för att man har bott på hotellet så behöver inte det nödvändigtvis betyda att kommentaren är befogad och det betyder heller inte att alla håller med om vad som skrivs. Dessutom skapar många en profil på t.ex. booking.com och tripadvisor genom att koppla det till Facebook.
Och var återfinns trovärdigheten i sidor som t.ex. booking.com om det inte kan föras en dialog?
Tack för din feedback!
Håller helt med om att ni bör tänka igenom och ändra formuleringarna.
Citerat från Floridasidan:
Håller helt med om att ni bör tänka igenom och ändra formuleringarna.
Hej Floridasidan!Citerat från Lovisatove:
Jag förstår hur du tänker. Att vi "blandar ihop äpplen och päron" och skalan på förtroende är dock din uppfattning av trovärdigheten hos olika sociala medier och bokningssidor, alla tänker nog inte likadant. Vissa anser t.ex. att kommentarer via Facebook är väldigt trovärdiga då de många gånger kommer från eller delas av någon de känner, som sagt - alla är vi olika. Vilket gör det hela väldigt intressant. Bara för att man har bott på hotellet så behöver inte det nödvändigtvis betyda att kommentaren är befogad och det betyder heller inte att alla håller med om vad som skrivs. Dessutom skapar många en profil på t.ex. booking.com och tripadvisor genom att koppla det till Facebook.
Och var återfinns trovärdigheten i sidor som t.ex. booking.com om det inte kan föras en dialog?
Tack för din feedback!
Ja, det är omöjligt att svara på hur man tar åt sig kommentarer när källorna är just allt som går att läsa. Exakt som Birgere skriver, därför går det inte att svara riktigt på frågorna och därmed kan svaren knappast vara av värde.Citerat från Birgere:
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Hej Igen! Citerat från Lovisatove:
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Vet inte hur det kan underlätta att blanda ihop äpplen o päron. Citerat från Birgere:
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Hej Birgere!gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Jag förstår hur du tänker. Att vi "blandar ihop äpplen och päron" och skalan på förtroende är dock din uppfattning av trovärdigheten hos olika sociala medier och bokningssidor, alla tänker nog inte likadant. Vissa anser t.ex. att kommentarer via Facebook är väldigt trovärdiga då de många gånger kommer från eller delas av någon de känner, som sagt - alla är vi olika. Vilket gör det hela väldigt intressant. Bara för att man har bott på hotellet så behöver inte det nödvändigtvis betyda att kommentaren är befogad och det betyder heller inte att alla håller med om vad som skrivs. Dessutom skapar många en profil på t.ex. booking.com och tripadvisor genom att koppla det till Facebook.
Och var återfinns trovärdigheten i sidor som t.ex. booking.com om det inte kan föras en dialog?
Tack för din feedback!
Håller helt med om att ni bör tänka igenom och ändra formuleringarna.
Tack för din feedback! Vi tar till oss vad ni säger.
Citerat från Birgere:
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Håller helt och hållet med!
Citerat från Lovisatove:
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Vet inte hur det kan underlätta att blanda ihop äpplen o päron. Citerat från Birgere:
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Hej Birgere!gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Tack för din kommentar och att du i alla fall gjorde ett försök. Då studien inte undersöker skillnaden mellan sociala medier och bokningssidor sinsemellan utan den generella uppfattningen om kommentarer (elektronisk word of mouth) om hotell har vi valt att definiera alla som sociala medier för att underlätta. Det är definitivt en idé att som fortsatt forskning särskilja på medierna i sig men som sagt, inget denna studie behandlar.
Ha en fantastiskt fin helg!
/ Lovisa & Tove
Det är ju en jättestor skillnad på vad som skrivs på sociala media där vem som helst kan skriva vad som helst jämfört med tex en bokningssida typ booking.com där enbart gäster som de facto bott på hotellet kan lämna synpunkter.
Så sätter man det på en skala får lågt förtroende till högt så skulle tex
FB få lågt
TripAdvisor medel, men med sunt förnuft kan man sålla ut trollen så även TripAdvisor kan klassas som pålitligt.
Booking, hotels osv högt.
Men då ni klumpar ihop allt i fruktkorgen så blir ju svaret och resultatet av er undersökning helt irrelevant.
Då ni har akademiskt sett en felaktig definition av begreppet sociala medier så finns risken att ni inte får ert arbete godkänt. (Sociala mediers grundprincip är att det kan föras en dialog, men det kan du inte göra när det kommer till recensioner på tex booking.com)
Citerat från Birgere:
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.
Jag gav också upp....
gjorde ett försök att svara men då sociala medier(FB, Instagram etc) är mixat med resebyråer och TripAdvisor så gav jag upp då svaren mellan sociala medier och tex booking.com skiljer sig så markant, dom hamnar ju på var sin sida av skalan.
Mitt råd är: gör om gör rätt.
Antingen håller ni er enbart till Sociala medier eller så jämför ni etablerade tjänster och resebyråer med sociala medier.