Vad sägs om den här "nyheten": Man åt upp högvinstlott. Nytt PR-stunt från Ryanair?

Av Hkn
3 mars 2010 23:44
Visningar: 164
Du kan börja med att kolla den här länken om du vill ha the full story:

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/7330126/Frustrated-Ryanair-passenger-eats-winning-scratchcard.html

- - - - -

För dig som inte orkar:
En frustrerad Ryanair-passagerare vann £8,930 på en skraplott som sålts ombord. När han inte fick kvittera ut vinsten direkt blev han frustrerad och åt upp vinstlotten. Han blir alltså utan pengar, som nu ska doneras till välgörenhet. Stephen McNamara, talesman för Ryanair, sade att kabinpersonal och medpassagerare försökt övertyga mannen att inte äta upp biljetten men han stod upp och åt den ändå. Kabinpersonalen bekräftade att mannen vunnit på sin lott, men förklarade att han behövde vända sig till lotteriföretaget, för att kvittera ut pengarna, eftersom det inte fanns tillräckligt med kontanter ombord.
Nu har Ryanair gått ut och bett människor rösta om vilken välgörenhetsorganisation som ska få ta emot pengarna.

- - - - -

Min teori: Ytterligare en set-up från Michael O'Leary och hans svängiga PR-konsulter.
1) Knasig historia som inte direkt handlar om själva flygresan. Folk får sig ett gott skratt.
2) Flygbolaget får berätta om sitt lotteri. Försäljningen av lotter lär fara rätt upp genom kabintaket de närmaste veckorna.
3) Ryanair skänker en skitsumma* till välgörenhet och framstår som good guys.

Är jag bara gnällig i överkant? Någon som säger emot?

undrar

:: hakan ::

*är £8,930 en skitsumma? Ja, när det handlar om företagssponsoring; SAS har skänkt stora belopp till Rädda Barnen varje år sedan slutet av 90-talet.
Av Marika
3 mars 2010 23:58
Intressant teori du har och den är säkert korrekt. Inget förvånar längre när det gäller Ryanair.