United till San Fransisco

14 mars 2015 13:00
Visningar: 183
Hej!

Vi funderar på att boka CPH SFO i juni och flyget har byte i London med United.
Det är bara 1 timmes tid att spela på.
Vid försening är det på gränsen... är det lätt att hitta mellan gaterna där ni som flugit den sträckan förr?

Otur kan man ju ha och det kan vara försenat men jag har läst i trådar som är lite äldre att många gånger är United en av de mest tidssäkra.

Tacksam för input!

Kristina
Av Birgere
14 mars 2015 13:10
det beror ju på vilket bolag du flyger till LHR med men jag misstänker SAS och då sköts väl allt inom terminal 2... inga problem, om det är en extra security kommer jag inte ihåg.
14 mars 2015 13:28
Som sagt var är det United på flygen.

Kristina
Av Birgere
14 mars 2015 14:28
Citerat från Kristinath:
Som sagt var är det United på flygen.

Kristina
Jo men jag antar att du flyger till London någonstans från Skandinavien och där emellan går inga United flyg.
Troligtvis som jag skrev är det SAS som codesharar inom StarAlliance men kolla upp vilka du flyger med för att vara helt säker.
Av Annl
14 mars 2015 15:45
Om du bokar båda flihgterna i samma bokning garanterar flygbolaget att du hinner och att tiden är ok
14 mars 2015 16:15
Ok! Det är ju bra!
Vi åkte med United hem från SFO för tre årsedan... Det flyget missade SAS planet från Chicago till Köpenhamn och då bokades vi om , fick hotell och matkuponger osv... Det är väl lite det som sitter i och därför roligt att höra vad alla ni andra tycker som är vana USA resenärer.

Hittade nu Lufthansa med... synpunkter på det bolaget?

Kristina
Citerat från Annl:
Om du bokar båda flihgterna i samma bokning garanterar flygbolaget att du hinner och att tiden är ok
Av Birgere
14 mars 2015 16:28
Personligen föredrar jag europeiska (naturligtvis utan Norwegian) bolag framför amerikanska. Har haft några riktiga bottennapp med amerikanarna beträffande service och flygplanstyp (757).
Nu har jag inte flugit med SAS på långflygning på länge men dom ska visst ha dragit ner på servicen och satsar istället på att bygga om sina plan annars är dom Europeiska bolagen likvärdiga.
14 mars 2015 18:30
Ja man får väga priset mot att tex komma fram direkt men att det är värt 12000 mer det tycker inte jag.
Då kan det vara bara skönt med en besträckare på 1-2 timmar .

//Kristina
Citerat från Birgere:
Personligen föredrar jag europeiska (naturligtvis utan Norwegian) bolag framför amerikanska. Har haft några riktiga bottennapp med amerikanarna beträffande service och flygplanstyp (757).
Nu har jag inte flugit med SAS på långflygning på länge men dom ska visst ha dragit ner på servicen och satsar istället på att bygga om sina plan annars är dom Europeiska bolagen likvärdiga.
Av Birgere
14 mars 2015 19:12
Citerat från Kristinath:
Ja man får väga priset mot att tex komma fram direkt men att det är värt 12000 mer det tycker inte jag.
Då kan det vara bara skönt med en besträckare på 1-2 timmar .

//Kristina
Citerat från Birgere:
Personligen föredrar jag europeiska (naturligtvis utan Norwegian) bolag framför amerikanska. Har haft några riktiga bottennapp med amerikanarna beträffande service och flygplanstyp (757).
Nu har jag inte flugit med SAS på långflygning på länge men dom ska visst ha dragit ner på servicen och satsar istället på att bygga om sina plan annars är dom Europeiska bolagen likvärdiga.
Bensträckare är jätteskönt men ska man till Kalifornien är det skönare att ta den västerut istället för söderut. En mellanlandning tex i Toronto är perfekt i flera aspekter.