Undvik Viator.com - when in New York

8 apr. 2018 11:37 (redigerad)
Visningar: 441
Vi åkte till New York i februari och när vi skulle till flygplatsen från Manhattan så kollade vi runt vad som var smidigast och billigast. Vi fastnade för Viators tjänst och bokade en shuttle bus som skulle hämta upp oss och några par till på vägen.
Supertrevlig schaufför och allt gick bra.
DOCK: du var tvungen att bekräfta bokningen via ett gratisnummer som, när vi kom hem, visade sig kosta 407 kr. Så det hade varit billigar att beställa en limousine till flyget.

Har försökt få tag på Viator men utan att lyckas. Det enda sätten att nå dem på är via ett formulär på hemsidan eller via brev - och jag har gjort båda utan svar.
Av Tessba
21 sep. 2018 22:30
måste fråga hur New york var i februari. ska åka i febaruari/mars så är nyfiken på hur det är.

Ang din resa känns detta igen. Tror att vi förra gången vi var i New york så bokade vi en egen bil till flygplatsen från vad jag tror samma företag. De inte vi visste var att vi fick bara ha med ett bagage per person för att få med den extar väskan vi hade så fick vi betala mer på plats. Sedan skulle han även ha skatt av oss. Trodde att vi hade betalat allt.
25 sep. 2018 22:36
Det var väldigt ombytligt. Ena dagen gick vi omkring med en tunn tröja bara och nästa med vinterjacka... Vi såg folk med kortbyxor och t-shirt och folk med vinterkläder. Så ta med både tunnt och tjockt. Annars trevligt och torrt väder. Regnade endast en förmiddag. 😊
25 sep. 2018 22:45
Kanske du betalade med ett svenskt abonnemang, det kan bli dyrt men beror ju inte på Viator. Ring från hotelltelefonen el. likn. Nästa gång.
26 sep. 2018 21:57
Det stod att man skulle ringa ett nummer och att det var gratis. Det stod inget att man var tvungen att ringa från USA-nummer. Dessutom var du tvungen att ringa för att bekräfta bokningen när det går bra med mail resten av världen. Det är Viators regler så...
26 sep. 2018 22:49 (redigerad)
Citerat från Stergios:
Det stod att man skulle ringa ett nummer och att det var gratis. Det stod inget att man var tvungen att ringa från USA-nummer. Dessutom var du tvungen att ringa för att bekräfta bokningen när det går bra med mail resten av världen. Det är Viators regler så...
Ett nummer som är gratis innom USA är knappast gratis från ett svenskt abonnemang.
Det är garanterat leverantören av tjänsten som vill ha bekräftelsen, inte Viator men hursomhelst så hade det varit gratis om du ringt innom USA. De svenska telebolagens priser kan ju diskuteras men är inte något Viator styr, kostnaden bör framgå i telefonbolagets villkor.
Tyvärr kvittar det var man bokar, det påverkar inte kostnaden för telefonsamtal.

Däremot är det mycket dåligt att de inte svarar på meddelanden och brev :(
2 nov. 2018 21:57
Vi tyckte det funkade bra med den tjänsten! Lite omständigt på flygplatsen innan vi fick komma på bussen, men i det stora hela funkade det bra.

Vi bad hotellet ringa och boka upphämtningen åt oss, så vi slapp undan dyr teleräkning..
2 nov. 2018 21:59
Citerat från Tessba:
måste fråga hur New york var i februari. ska åka i febaruari/mars så är nyfiken på hur det är.

Ang din resa känns detta igen. Tror att vi förra gången vi var i New york så bokade vi en egen bil till flygplatsen från vad jag tror samma företag. De inte vi visste var att vi fick bara ha med ett bagage per person för att få med den extar väskan vi hade så fick vi betala mer på plats. Sedan skulle han även ha skatt av oss. Trodde att vi hade betalat allt.
Vi var där i februari 2014. Då var det svinkallt! Har för mig att det var låg mellan -5 och -10. Men det blev så fruktansvärt kallt mellan skyskraporna, så det var vidrigt kallt...