Theme park tickets Orlando via American Airlines?
Nån som har handlat det?
Jag hittade riktigt bra erbjudanden via AA- köpte biljetter både till Seaworld och Universal. Biljetterna skulle komma med mail. I bekräftelsemejlet som kom jättesnabbt stod det att biljetterna skulle komma inom en vecka. Efter en vecka mailade jag dem och frågade var biljetterna var. Efter ett par dagar mailade jag igen eftersom jag inte fått svar.
Strax efter kom svar på första mailet där de skrev att biljetterna kommer närmre avresedatum.
Fick även svar på andra mailet - där var Seaworldbiljetterna medskickade men inte Universal.
Känns ju inte bra detta eftersom jag lagt ut pengar för biljetterna.
I andra mailet skrev de dessutom att de varit kort om personal och fått oerhört mycket beställningar. Förhoppningsvis är jag orolig i onödan.
Nån annan som beställt från AA? Jag känner ju liksom att ett så stort företag väl inte skulle blåsa folk, det vore ju högst osannolikt?
Jag hittade riktigt bra erbjudanden via AA- köpte biljetter både till Seaworld och Universal. Biljetterna skulle komma med mail. I bekräftelsemejlet som kom jättesnabbt stod det att biljetterna skulle komma inom en vecka. Efter en vecka mailade jag dem och frågade var biljetterna var. Efter ett par dagar mailade jag igen eftersom jag inte fått svar.
Strax efter kom svar på första mailet där de skrev att biljetterna kommer närmre avresedatum.
Fick även svar på andra mailet - där var Seaworldbiljetterna medskickade men inte Universal.
Känns ju inte bra detta eftersom jag lagt ut pengar för biljetterna.
I andra mailet skrev de dessutom att de varit kort om personal och fått oerhört mycket beställningar. Förhoppningsvis är jag orolig i onödan.
Nån annan som beställt från AA? Jag känner ju liksom att ett så stort företag väl inte skulle blåsa folk, det vore ju högst osannolikt?
Floridanu: ja absolut! Jag tänker att jag mailar dem igen snart och ringer dem om jag inte får positivt svar på mailet. 20 dagar tills vi åker så det finns tid fortfarande.
Tydligen har informationen att de håller bra priser spridit sig på brittiska diskussionsforum så de kanske verkligen har fått jättemånga beställningar.
Tydligen har informationen att de håller bra priser spridit sig på brittiska diskussionsforum så de kanske verkligen har fått jättemånga beställningar.
Nu har jag mailat dem igen.
Marvanparva och jag har haft mycket kontakt eftersom det var jag som tipsade om AA. Köpte själv biljetter till Universal (park2park 2 dagars) och biljetter till KSC. Bekräftelsemailet kom med en gång och 2 dagar senare kom mina Universal biljetter. Fick maila om KSC biljetterna men jag fick svar inom 24 timmar att jag skulle skriva ut mailet och ta med det till KSC.
Förstår Marvanparvas oro men jag tror att dom har fått väldigt mycket beställningar. Thedibb.co.uk har skrivit en del om detta och fram till 2 veckor sedan låg AAs biljetter 8% lägre och då vara dom ca 20% billigare än om man köpte via Universals och KSCs hemsidor.
Förstår Marvanparvas oro men jag tror att dom har fått väldigt mycket beställningar. Thedibb.co.uk har skrivit en del om detta och fram till 2 veckor sedan låg AAs biljetter 8% lägre och då vara dom ca 20% billigare än om man köpte via Universals och KSCs hemsidor.
Hoppas verkligen Younso att det vi tror stämmer, att de fått så mkt beställningar att de ligger efter. Konstigt att de skickar den ena biljetten men inte den andra tycker jag.
Jag hoppas nu på positivt svar på mailet!
Jag hoppas nu på positivt svar på mailet!
Marvanparva, om du bara har fått en sorts biljett så misstänker jag att biljetterna kan skickas från olika distributörer. Detta är inte helt ovanligt när olika leverantörer är inblandade.
Younso, fungerade det med att skriva ut emailet? Kom du in på KSC utan några problem? Vet sedan tidigare att KSC är mycket flexibla och hjälpsamma emedan andra parker är betydligt tuffare i sina policies.
Gunnar, St. Augustine, FL
Younso, fungerade det med att skriva ut emailet? Kom du in på KSC utan några problem? Vet sedan tidigare att KSC är mycket flexibla och hjälpsamma emedan andra parker är betydligt tuffare i sina policies.
Gunnar, St. Augustine, FL
Så som du skriver kan det ju vara Floridanu!
Jag har fått svar på mailen jag skickat inom ett par dagar tidigare så jag hoppas det kommer ett svar snart på detta också. Och gärna biljetter ;)
Jag har fått svar på mailen jag skickat inom ett par dagar tidigare så jag hoppas det kommer ett svar snart på detta också. Och gärna biljetter ;)
Har inte testat än, åker inte förrän 12 juni och skall vara på KSC 18 juni.
Citerat från Floridanu:
Marvanparva, om du bara har fått en sorts biljett så misstänker jag att biljetterna kan skickas från olika distributörer. Detta är inte helt ovanligt när olika leverantörer är inblandade.
Younso, fungerade det med att skriva ut emailet? Kom du in på KSC utan några problem? Vet sedan tidigare att KSC är mycket flexibla och hjälpsamma emedan andra parker är betydligt tuffare i sina policies.
Gunnar, St. Augustine, FL
Marvanparva, om du bara har fått en sorts biljett så misstänker jag att biljetterna kan skickas från olika distributörer. Detta är inte helt ovanligt när olika leverantörer är inblandade.
Younso, fungerade det med att skriva ut emailet? Kom du in på KSC utan några problem? Vet sedan tidigare att KSC är mycket flexibla och hjälpsamma emedan andra parker är betydligt tuffare i sina policies.
Gunnar, St. Augustine, FL
Younso, innebär detta att du åker utan biljetter som du faktiskt har betalt (som jag har förstått det)? Tror säker du kommer in men det är lite osäker tycker jag.
Jag vet att KSC har släpt in besökare som har tappat bort sina biljetter men hade då tagit kort på dem med sin mobil.
Jag vet att KSC har släpt in besökare som har tappat bort sina biljetter men hade då tagit kort på dem med sin mobil.
Jag har förhoppningar att det skall gå bra. Jag mailade KSC vid ett tidigare tillfälle om något annat och fick följande svar:
"By selecting tickets through The Kennedy Space Center website you can set up a reservation or print your tickets at home. Once a reservation is created your tickets will be available at our will call windows, windows 1-4." Mailet jag fick från AA innehöll ett reservation nummer.
"By selecting tickets through The Kennedy Space Center website you can set up a reservation or print your tickets at home. Once a reservation is created your tickets will be available at our will call windows, windows 1-4." Mailet jag fick från AA innehöll ett reservation nummer.
Citerat från Younso:
Jag har förhoppningar att det skall gå bra. Jag mailade KSC vid ett tidigare tillfälle om något annat och fick följande svar:
"By selecting tickets through The Kennedy Space Center website you can set up a reservation or print your tickets at home. Once a reservation is created your tickets will be available at our will call windows, windows 1-4." Mailet jag fick från AA innehöll ett reservation nummer.
Kan du inte printa biljetten då på KSC's hemsida med detta nummer. Det kan ju vara AAs egna nummer åxå
Jag har förhoppningar att det skall gå bra. Jag mailade KSC vid ett tidigare tillfälle om något annat och fick följande svar:
"By selecting tickets through The Kennedy Space Center website you can set up a reservation or print your tickets at home. Once a reservation is created your tickets will be available at our will call windows, windows 1-4." Mailet jag fick från AA innehöll ett reservation nummer.
Kan man få ett mer menlöst mailsvar än detta:
We will be sending the Universal tickets as soon as possible. Thank you for your patience. Have a wonderful day!
We will be sending the Universal tickets as soon as possible. Thank you for your patience. Have a wonderful day!
Jag har fortfarande inte fått biljetter och tänker maila igen i helgen. Tänker också beroende på vad jag får för svar ringa dem nästa vecka.
Jag vill ju skriva ett mail som är enormt tydligt men inte otrevligt.
Jag vill ju ha mina biljetter.
Om inte- jag vill ha reda på varför de inte kommer.
Jag vill ha reda på när de kommer komma.
Jag vill ha pengarna tillbaks om de inte kan skicka biljetterna.
Hur skriver man till Amerikanska företag? Argt? Bestämt? Jättevänligt?
Förslag? Jag vill ha ett riktigt mailsvar denna gång och inte nåt menlöst "ickesvar"
Jag vill ju skriva ett mail som är enormt tydligt men inte otrevligt.
Jag vill ju ha mina biljetter.
Om inte- jag vill ha reda på varför de inte kommer.
Jag vill ha reda på när de kommer komma.
Jag vill ha pengarna tillbaks om de inte kan skicka biljetterna.
Hur skriver man till Amerikanska företag? Argt? Bestämt? Jättevänligt?
Förslag? Jag vill ha ett riktigt mailsvar denna gång och inte nåt menlöst "ickesvar"
Fick mina biljetter nu. Jag mailade igen och nu skickade de biljetterna. De bad jättemycket om ursäkt för förseningen. Så- nu andas jag ut!
Citerat från Younso:
vad skönt, jag började få ett riktigt dåligt samvete :).
Haha! vad skönt, jag började få ett riktigt dåligt samvete :).
Jag uppfattade det hela som att de var ont om folk och hade sjukt mkt att göra.
Marvanparva, att skylla på ont om folk och mycket att göra är rena självmordet för ett företag i den har businessen. Det får bara inte hända. Du kan själv tänka dig att om en kund har betalt och inte får sina biljetter i tid innan de åker. Tydligen tar de den lätta vägen ut och tror att folk skall acceptera en sådan urrusel ursäkt.
Personligen skulle jag “stay away as far as I could” från dem. Men, denna gang hade du tur att du fick biljetterna i tid.
After all, all good.
Gunnar, St. Augustine, FL
Personligen skulle jag “stay away as far as I could” från dem. Men, denna gang hade du tur att du fick biljetterna i tid.
After all, all good.
Gunnar, St. Augustine, FL
Citerat från Marvanparva:
Nån som har handlat det?
Jag hittade riktigt bra erbjudanden via AA- köpte biljetter både till Seaworld och Universal. Biljetterna skulle komma med mail. I bekräftelsemejlet som kom jättesnabbt stod det att biljetterna skulle komma inom en vecka. Efter en vecka mailade jag dem och frågade var biljetterna var. Efter ett par dagar mailade jag igen eftersom jag inte fått svar.
Strax efter kom svar på första mailet där de skrev att biljetterna kommer närmre avresedatum.
Fick även svar på andra mailet - där var Seaworldbiljetterna medskickade men inte Universal.
Känns ju inte bra detta eftersom jag lagt ut pengar för biljetterna.
I andra mailet skrev de dessutom att de varit kort om personal och fått oerhört mycket beställningar. Förhoppningsvis är jag orolig i onödan.
Nån annan som beställt från AA? Jag känner ju liksom att ett så stort företag väl inte skulle blåsa folk, det vore ju högst osannolikt?
Hej!Nån som har handlat det?
Jag hittade riktigt bra erbjudanden via AA- köpte biljetter både till Seaworld och Universal. Biljetterna skulle komma med mail. I bekräftelsemejlet som kom jättesnabbt stod det att biljetterna skulle komma inom en vecka. Efter en vecka mailade jag dem och frågade var biljetterna var. Efter ett par dagar mailade jag igen eftersom jag inte fått svar.
Strax efter kom svar på första mailet där de skrev att biljetterna kommer närmre avresedatum.
Fick även svar på andra mailet - där var Seaworldbiljetterna medskickade men inte Universal.
Känns ju inte bra detta eftersom jag lagt ut pengar för biljetterna.
I andra mailet skrev de dessutom att de varit kort om personal och fått oerhört mycket beställningar. Förhoppningsvis är jag orolig i onödan.
Nån annan som beställt från AA? Jag känner ju liksom att ett så stort företag väl inte skulle blåsa folk, det vore ju högst osannolikt?
Var hittade du erbjudandet?
Citerat från Idwill:
Var hittade du erbjudandet?
På Anerican Airlines finska hemsida av alla ställen ;)
Citerat från Marvanparva:
Nån som har handlat det?
Jag hittade riktigt bra erbjudanden via AA- köpte biljetter både till Seaworld och Universal. Biljetterna skulle komma med mail. I bekräftelsemejlet som kom jättesnabbt stod det att biljetterna skulle komma inom en vecka. Efter en vecka mailade jag dem och frågade var biljetterna var. Efter ett par dagar mailade jag igen eftersom jag inte fått svar.
Strax efter kom svar på första mailet där de skrev att biljetterna kommer närmre avresedatum.
Fick även svar på andra mailet - där var Seaworldbiljetterna medskickade men inte Universal.
Känns ju inte bra detta eftersom jag lagt ut pengar för biljetterna.
I andra mailet skrev de dessutom att de varit kort om personal och fått oerhört mycket beställningar. Förhoppningsvis är jag orolig i onödan.
Nån annan som beställt från AA? Jag känner ju liksom att ett så stort företag väl inte skulle blåsa folk, det vore ju högst osannolikt?
Hej!Nån som har handlat det?
Jag hittade riktigt bra erbjudanden via AA- köpte biljetter både till Seaworld och Universal. Biljetterna skulle komma med mail. I bekräftelsemejlet som kom jättesnabbt stod det att biljetterna skulle komma inom en vecka. Efter en vecka mailade jag dem och frågade var biljetterna var. Efter ett par dagar mailade jag igen eftersom jag inte fått svar.
Strax efter kom svar på första mailet där de skrev att biljetterna kommer närmre avresedatum.
Fick även svar på andra mailet - där var Seaworldbiljetterna medskickade men inte Universal.
Känns ju inte bra detta eftersom jag lagt ut pengar för biljetterna.
I andra mailet skrev de dessutom att de varit kort om personal och fått oerhört mycket beställningar. Förhoppningsvis är jag orolig i onödan.
Nån annan som beställt från AA? Jag känner ju liksom att ett så stort företag väl inte skulle blåsa folk, det vore ju högst osannolikt?
Var hittade du erbjudandet?
Jag kan nämna att jag är nu hemma igen från min resa till Florida. Biljetterna/vouchers som vi hade till Universal och KSC fungerade klockrent. På Universal lämnade man fram dom utskrivna biljetterna vid själva vändkorsen och då scannades barcoden som fanns på biljetten och då släpptes man in. På KSC går man fram till en lucka som kallas "Will Call", dom verifierade självsta bokningsnumret som står på mailet och då släåpptes man in. Inga konstigheter alls.
Citerat från Younso:
Jag kan nämna att jag är nu hemma igen från min resa till Florida. Biljetterna/vouchers som vi hade till Universal och KSC fungerade klockrent. På Universal lämnade man fram dom utskrivna biljetterna vid själva vändkorsen och då scannades barcoden som fanns på biljetten och då släpptes man in. På KSC går man fram till en lucka som kallas "Will Call", dom verifierade självsta bokningsnumret som står på mailet och då släåpptes man in. Inga konstigheter alls.
Samma här- jättesmidigt!
Jag kan nämna att jag är nu hemma igen från min resa till Florida. Biljetterna/vouchers som vi hade till Universal och KSC fungerade klockrent. På Universal lämnade man fram dom utskrivna biljetterna vid själva vändkorsen och då scannades barcoden som fanns på biljetten och då släpptes man in. På KSC går man fram till en lucka som kallas "Will Call", dom verifierade självsta bokningsnumret som står på mailet och då släåpptes man in. Inga konstigheter alls.
Citerat från Marvanparva:
Tack för ditt svar :)Citerat från Idwill:
Var hittade du erbjudandet?
På Anerican Airlines finska hemsida av alla ställen ;)Citerat från Marvanparva:
Nån som har handlat det?
Jag hittade riktigt bra erbjudanden via AA- köpte biljetter både till Seaworld och Universal. Biljetterna skulle komma med mail. I bekräftelsemejlet som kom jättesnabbt stod det att biljetterna skulle komma inom en vecka. Efter en vecka mailade jag dem och frågade var biljetterna var. Efter ett par dagar mailade jag igen eftersom jag inte fått svar.
Strax efter kom svar på första mailet där de skrev att biljetterna kommer närmre avresedatum.
Fick även svar på andra mailet - där var Seaworldbiljetterna medskickade men inte Universal.
Känns ju inte bra detta eftersom jag lagt ut pengar för biljetterna.
I andra mailet skrev de dessutom att de varit kort om personal och fått oerhört mycket beställningar. Förhoppningsvis är jag orolig i onödan.
Nån annan som beställt från AA? Jag känner ju liksom att ett så stort företag väl inte skulle blåsa folk, det vore ju högst osannolikt?
Hej!Nån som har handlat det?
Jag hittade riktigt bra erbjudanden via AA- köpte biljetter både till Seaworld och Universal. Biljetterna skulle komma med mail. I bekräftelsemejlet som kom jättesnabbt stod det att biljetterna skulle komma inom en vecka. Efter en vecka mailade jag dem och frågade var biljetterna var. Efter ett par dagar mailade jag igen eftersom jag inte fått svar.
Strax efter kom svar på första mailet där de skrev att biljetterna kommer närmre avresedatum.
Fick även svar på andra mailet - där var Seaworldbiljetterna medskickade men inte Universal.
Känns ju inte bra detta eftersom jag lagt ut pengar för biljetterna.
I andra mailet skrev de dessutom att de varit kort om personal och fått oerhört mycket beställningar. Förhoppningsvis är jag orolig i onödan.
Nån annan som beställt från AA? Jag känner ju liksom att ett så stort företag väl inte skulle blåsa folk, det vore ju högst osannolikt?
Var hittade du erbjudandet?
Då får jag ha hjälp av en vän med översättning :)
Behövs inte. Gå in på http://www.americanairlines.fi och välj engelska längst upp på sidan. Klicka sedan på Plan Travel och Activities.
Citerat från Younso:
Behövs inte. Gå in på http://www.americanairlines.fi och välj engelska längst upp på sidan. Klicka sedan på Plan Travel och Activities.
Tusen tack!!!
Behövs inte. Gå in på http://www.americanairlines.fi och välj engelska längst upp på sidan. Klicka sedan på Plan Travel och Activities.