Tappar man sina miles om man hoppar av sista sträckan?

Av Birgere
26 nov. 2016 09:52
Visningar: 112
Sitter och planerar nästa USA resa och inser avundsjukt hur billigt det är att flyga från GOT via CPH med SAS istf att flyga från CPH direkt.

Pusslar man runt lite o kollar på multistop GOT-USA, USA-CPH, CPH-GOT där man lägger på ett dygn i CPH på hemvägen.
Om man väljer att inte nyttja sista sträckan till Göteborg... bränner man sina intjänade miles för hela resan då?
Av Bibby
26 nov. 2016 10:52
Kan ju inte lova nåt i ditt fall men tvivlar på det. Jag har köpt returbiljetter och struntat i returen och fått miles för det segmentet jag åkte.

Glöm inte att inte checka in nåt bagage på hemresan bara ;)
Av Birgere
26 nov. 2016 11:02
Citerat från Bibby:
Kan ju inte lova nåt i ditt fall men tvivlar på det. Jag har köpt returbiljetter och struntat i returen och fått miles för det segmentet jag åkte.

Glöm inte att inte checka in nåt bagage på hemresan bara ;)
Man läser ju rena skräckspekualtionerna på nätet om att flygbolagen tom ska efterkräva mellanskillnaden i biljettpriset. Generellt tror jag britterna har största problemet då det är svindyrt att åka från tex London ut i världen. Nästan alltid billigare o börja i ett annat land o flyga via London.
Bagaget blir inget problem om man lägger ett stopp på 24h i CPH på hemvägen, då får man ut bagaget på Kastrup.
Kan vara som du säger att utresan får man sina poäng för, risken kanske är större att man bränner inne hemresans atlantleg ..... Men med en priskillnad på nästan 2,5k/biljett är det nog värt risken.
27 nov. 2016 10:10
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Kan ju inte lova nåt i ditt fall men tvivlar på det. Jag har köpt returbiljetter och struntat i returen och fått miles för det segmentet jag åkte.

Glöm inte att inte checka in nåt bagage på hemresan bara ;)

Visa mer
Man läser ju rena skräckspekualtionerna på nätet om att flygbolagen tom ska efterkräva mellanskillnaden i biljettpriset. Generellt tror jag britterna har största problemet då det är svindyrt att åka från tex London ut i världen. Nästan alltid billigare o börja i ett annat land o flyga via London.
Bagaget blir inget problem om man lägger ett stopp på 24h i CPH på hemvägen, då får man ut bagaget på Kastrup.
Kan vara som du säger att utresan får man sina poäng för, risken kanske är större att man bränner inne hemresans atlantleg ..... Men med en priskillnad på nästan 2,5k/biljett är det nog värt risken.
Vilken sträcka och period gäller dessa prisskillnader?

De senaste två tillfällena vi åkt/bokat har LH legat 1,5-2 tkr lägre än SAS vilket också kan tyckas konstigt.
Av Birgere
27 nov. 2016 10:29
Citerat från Marcus_p:
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Kan ju inte lova nåt i ditt fall men tvivlar på det. Jag har köpt returbiljetter och struntat i returen och fått miles för det segmentet jag åkte.

Glöm inte att inte checka in nåt bagage på hemresan bara ;)

Visa mer
Man läser ju rena skräckspekualtionerna på nätet om att flygbolagen tom ska efterkräva mellanskillnaden i biljettpriset. Generellt tror jag britterna har största problemet då det är svindyrt att åka från tex London ut i världen. Nästan alltid billigare o börja i ett annat land o flyga via London.
Bagaget blir inget problem om man lägger ett stopp på 24h i CPH på hemvägen, då får man ut bagaget på Kastrup.
Kan vara som du säger att utresan får man sina poäng för, risken kanske är större att man bränner inne hemresans atlantleg ..... Men med en priskillnad på nästan 2,5k/biljett är det nog värt risken.
Visa mer
Vilken sträcka och period gäller dessa prisskillnader?

De senaste två tillfällena vi åkt/bokat har LH legat 1,5-2 tkr lägre än SAS vilket också kan tyckas konstigt.
Mitten juni, Premium Economy (du vet benlängden) kollat både EWR, ORD, MIA... har inte helt bestämt oss vad vi ska göra ännu. Störst skillnad på MIA