Tänk på vid bokning på Agoda!

10 jan. 2012 22:04
Visningar: 12727
När du gör bokning glöm inte att kolla bokningsvillkoren!!! Det missade vi. Gjorde en bokning och ändrade oss inom 10 minuter. Väntade oss att få pengarna tillbaka på kontot inom 10 arbetsdagar som det står. Men ack nej i detta fallet var det inte så. Glöm inte att kolla bokningsvillkoren för annars kan det bli mycket dyrt för er.
Av Darleen
11 jan. 2012 04:24
Vad är villkoren? För det står överallt på hela agoda att man får pengar tillbaka om man ångrat sig. Det gäller kanske varje enskilt hotell vad de har för avbokningsregler.. ?
Av Moth63
11 jan. 2012 07:13
KOSTNADSFRI AVBOKNING på många rum hos agoda, så det finns ingen anledning att vara orolig om dina planer skulle ändras.

Har funkat för mig, men klart om man bokar precis innan ankomst kan det se annorlunda ut
11 jan. 2012 18:51
Hej och tack för era inlägg.
Visst är det så att det står överallt att man får pengarna tillbaka vid avbokning. Men så är det ju inte riktigt utan det är olika policy på olika hotel som en av er skrev.Så därför ville vi bara göra andra uppmärksamma på att ALLTID läsa bokningsvillkoren vid varje enskild bokning.

Vi har inte haft andra problem med att boka på Agoda men detta kom som en överraskning. Vi satt alltså och bokade och 10 minuter senare ångrade vi oss. Så kan det gå. Men vi gör inte om det igen.

Mvh marven
19 feb. 2018 13:18
Citerat från Moth63:
KOSTNADSFRI AVBOKNING på många rum hos agoda, så det finns ingen anledning att vara orolig om dina planer skulle ändras.

Har funkat för mig, men klart om man bokar precis innan ankomst kan det se annorlunda ut
19 feb. 2018 13:24
Jag kommer alldrig boka med Agoda.com igen, dom har stulit nästan 5000skr från mitt bank konto. Jag bokade 2 veckors bungalow på Koh Pangnan februari 2018. Re: Agoda Booking ID 251296201 Check-in January 27, 2018. När jag kom till resorten så hadde det blivit en dubbelbokning och kvar fanns ingen bungalow. Jag fick åka o leta nytt boende, flera nätter hit o dit pg av fullbokat överallt. Ändå tog Agoda, fast dom blev meddelad i tid 5000kr från mitt konto. Nu vägrar dom att betala tillbaks och bara hittar på anledningar att inte göra det. Agoda i Sverige var efter bokningen snabb att lämna över detta ärende till agoda i singapor. I te mycket hjälp därifrån. SÅ VARNING SE UPP FÖR AGODA DOM LJUGER BRA.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Mirreli - Reseguiden.se
20 feb. 2018 09:37
Hej Aiaiaialalalala. Agoda är inte längre aktiva i vårt hotellsök men jag har tagit ärendet vidare och hoppas att dom kommer reda ut situationen med dig. Låt oss gärna veta hur det går för dig.
Av Mepatta
3 maj 2018 21:11
Hej!

Jag har råkat ut för samma via agoda.com

Bokade 3 rum, väl på plats hade dom bara 2 rum
och påstod att det hade vart slagsmål i sista rummet så de gick inte ave använda.

Men de skulle lösa det osv men efter 3e dagen utan 3e rummet tröttnade jag o sa att skitsamma vi klarar oss på 2 rum
men ni måste ersätta mig, o visst de va inga problem, receptionisten skulle kolla med chefen hur bara.

Fick svar näst sista dagen (tog typ 4 dagar) att jag va tvungen att kontakta Agoda.com för dom hade mina pengar.
Sagt o gjort och nu efter 4 månader kontakt med Agoda fram o tillbaka säger dom att dom inte kommer att göra något för att Hotellet kokat ihop en annan story o vägrar betala tillbaka!

Försökt kontakta hotellet med de vägrar svara mig
Agoda kommenterar ingenting längre

Så sjukt dåligt av agoda, jag sa till dem innan de betalade hotellet

Har nån av er något förslag på hur ja ska göra?
de gäller ju ändå 5-6000kr
finns det något svenskt nummer man kan ringa goda till?

hur har de gått för dig Aiaiaialalalala?

mkt tacksam för tips o allt det där :)
Av Mepatta
3 maj 2018 21:40
Citerat från Floridasidan:
Kontakt https://www.agoda.com/sv-se/info/contact-agoda.html?migration=2&ckuid=454d0d37-3829-4577-a5f1-29499999c1fd

Agoda ingår i Booking Holdings liksom Booking.com, Priceline, Rentalcars.com, Kayak...

Booking.com använder jag inte längre (avbokade befintliga bokningar med dem) efter allt jag hört både i media och av bekanta som blivit behandlade på liknande sätt som er.

Ring konsumentvägledare, kontakta ARN. Kanske media?
Booking.com har ju en svensk nummer, kanske får ringa dom o fråga men tvek att dom bryr sig,
får kolla med konsumentverket o ARN me

tack btw

nån mer med erfarenheter o tips mottages givetvis gärna :)
7 okt. 2018 23:02
Agoda har blåst mig också. De har som strategi att lägga ut clickbaits med extremt låga priser. Allt går bra fram till det att man ska klicka "boka". Då dyker det upp ett meddelande om att en annan kund just hann före. När man sedan går tillbaka till erbjudandena igen dyker samma bait upp igen med skillnaden att det nu går att boka - fast då till ett helt annat pris. Om man inte är riktigt observant är det lätt att gå i den fällan.

Gjorde som någon annan tidigare i tråden... Fick bokningsbekräftelsen 21:20. Upptäckte mitt misstag och avbokade 21:24 men pengarna var redan dragna från kontot och de hävdar att de inte kan återbetala enligt hotellets policy. Bokningen gjordes 24 dagar före tänkt vistelse. Drygt 4000 kr i sjön. Surt.