Svenska Resegruppen AB= Flygvaruhuset ??

Av Peterw
21 feb. 2010 22:43
Visningar: 24983
Hej,

Vi köpte våran resa på nätet genom Supersavertravel... När vi skulle betala så står det så här på kvittot i mailet:

Trevlig resa önskar Supersavertravel!

Adressinformation
Svenska Resegruppen AB
Box 1340
751 43 Uppsala

Moms-nr: SE556409-902501
Org. nr: 556409-9025

Kollar man sen på Eniro på Svenska Resegruppen AB så hänvisas man till Flygvaruhuset ??

Är detta någon mer som känner igen ?? Man blir ju lite nojjig !

Mvh

Peter.
Av Tubbe
22 feb. 2010 00:11
Hej

Supertravel och flygvaruhuset var samma företag för två år sedan . Det är troligen därför "nätsäljarna inte bryr sig om när kunderna är missnöjda. Nästa gång när ni väljer annat bolag så hamnar pengarna i samma börs som tidgare....

Mitt tips är att söka upp rätt resa hos "nätsäljarna" , sen kontaktar ni det tilltänkta flygbolaget........kan bli något dyrare ??? men otroligt mycket mer service för den X-tra slanten.

/ Tubbe
Av Tubbe
22 feb. 2010 00:17
Hej

Tänkte berätta om vår mardröms hemresa från Kambodja med biljetter som vi köpt på flygvaruhuset.

Det börja med att 6 arbetsdagar innan res start så fick vi ändrad flight.
Är inte så mycket att säga om det för sånt händer.

Naturligtviss så tog vi omedelbart kontakt med företaget för att kontrollera om det gick att ändra….utan resultat
Tyvärr så medförde det c.a 8 timmars längre väntan än på flygplatser och
Totalt 15 timmars senare hemkomst.
Flygvaruhuset ansåg att det var helt normalt.??????

Det ironiska i det hela var att vi från början hade valt denna typ av budget resa,
men blev övertalad av säljare från flygvaruhuset att lägga lite mer pengar på en bekväm hemresa.
När vi påtala att vi ”slängt” 6000 kr i sjön så fick vi ingen respons.
Men jag kunde prova att reklamera efter hemkomst. Men jag ville såklart att vår resa skulle ha förutsättningarna att bli så bra som möjligt men efter det tredje samtalet så fick jag ge upp.
(Ville inte att det skulle dessa tråkigheter skulle påverka vår resa negativt).

Vi försökte också att få sponsring för hotellrum, men tyvärr ingen respons.

De ville inte skicka de nya biljetterna innan vi skickat tillbaka våra gamla. Följen blev att våra nya biljetter inte han komma fram innan vår resa börja. Men enligt Flygvaruhuset så skulle Singapor airline i Köpenhamn fixa biljettbytet till oss. Men när vi kom dit så hade inte
Öppet ???? Således noll koll . Också så att resrutten blev ändrad lång innan vi fick beskedet, men såklart var det "taktik" att vänta med beskedet....

Viket skapa följande problem

När vi kom till Singaphor så var det fel tid på dygnet för att kunna göra bytet.

Och i Phon Pen fanns inte ens möjligheten.

När hemresan från Cambodja börja så blev vi nekad att få följa med planet. Efter en 20 minuters förklaringar
Så löste det sig till slut.

Sen fick vi ta kontakt med information på alla flygplatser (2) under hemresan för att ”byta” biljetter.

31 timmar tog hemresan och jag kommer aldrig att lägga 90,000 kr på flygvaruhuset igen
Så fort betalningen var gjord försvann all service och förståelse.

Mitt tips är att köpa direkt av flygbolagen

/ Tubbe
Av Fred71
15 apr. 2022 15:52 (redigerad)
Det verkar som att polisen i det här landet inte kan deras arbete. allt de kan göra är att följa personer med körkort för att sätta rött på deras register. Det finns ett reseföretag som sitter inne i rummet och bara samlar in en massa människors pengar och de betalar inte tillbaka och polisen kan inte arrestera varje arbetare och ställa dem inför rätta, jag börjar hata det här landet för de människor som kommer att ställa rättvisa för fel människor är blinda och kan inte se. Jag gick till Svenska Resegruppen ABs kontor på Dragarbrunnsgatan 46A, 753 20 Uppsala för att få tillbaka mina pengar, 18. 000 kronor de öppnade inte dörren för mig, så någon kom ut och jag har chans att komma in i lägenheten de bor. slå vad om mig, det var mer än 30 personer inne på kontoret och de öppnade inte dörren för mig, även de kan se mig och jag kan se dem. det här är nonsens, om jag var polis skulle jag se till att alla hamnar i fängelse och betalar för vad de har gjort mot många människor och till och med satt dåligt rykte åt det goda svenska folket. Jag gick till och med till polisen för att anmäla, de säger att de inte kan göra någonting, vad kan ni göra?
15 apr. 2022 16:57
Citerat från Fred71:
Det verkar som att polisen i det här landet inte kan deras arbete. allt de kan göra är att följa personer med körkort för att sätta rött på deras register. Det finns ett reseföretag som sitter inne i rummet och bara samlar in en massa människors pengar och de betalar inte tillbaka och polisen kan inte arrestera varje arbetare och ställa dem inför rätta, jag börjar hata det här landet för de människor som kommer att ställa rättvisa för fel människor är blinda och kan inte se. Jag gick till Svenska Resegruppen ABs kontor på Dragarbrunnsgatan 46A, 753 20 Uppsala för att få tillbaka mina pengar, 18. 000 kronor de öppnade inte dörren för mig, så någon kom ut och jag har chans att komma in i lägenheten de bor. slå vad om mig, det var mer än 30 personer inne på kontoret och de öppnade inte dörren för mig, även de kan se mig och jag kan se dem. det här är nonsens, om jag var polis skulle jag se till att alla hamnar i fängelse och betalar för vad de har gjort mot många människor och till och med satt dåligt rykte åt det goda svenska folket. Jag gick till och med till polisen för att anmäla, de säger att de inte kan göra någonting, vad kan ni göra?
Såna ärenden har t.ex. ARN hand om, inte polisen.
20 apr. 2022 00:02
Tycker detta ger mer cred till att bara boka gm resp flygbolag.. Ok kan va lite dyrare ibland, men jag lägger hellre mer SEK på att ta mig till målet och hem.. ev boende/aktiviteter där kan man ju snåla in lite ...