Super Saver travel - brister i support!

2 juli 2024 14:29 (redigerad)
Visningar: 230
Varning! Om du behöver avboka kan det bli problem hos Super Saver travel!

Vi tvingades tyvärr avboka en resa vi bokat med Super Saver travel . Osannolikt svårt komma i kontakt! Blev lovad i en chatt (efter först halvtimmes väntan på snart i chatten) att återkomma med info inom 24-48 tim på frågan till vilket konto återbetalningen skett. Min man sitter just nu och väntar i telefon som han efter lååång sökning till slut hittade. Nu suttit i kö 25 min. Plats 20 först. Men de senaste 15 min har han haft plats 9... Vi ger snart upp och överväger lämna in en polisanmälan om bedrägeri istället. Känner oss hjälplösa I detta. Det gäller något på 6000kr för två personer. Hur länge orka man? Men principen är viktig. 😢
3 juli 2024 00:11
Var de så mycket billigare än flygbolaget så det var värt detta besvär? "Alla" som kollar här vet att för att slippa besvär bokar man direkt med flygbolaget! Sök på googleflight så länkas man enkelt till flygbolaget.
5 juli 2024 09:41
Jag tvivlar på att en så billig biljett var avbokningsbar.
Av Cmha66
8 juli 2024 23:42
Ofattbart att Reseguiden med gott samvete länkar vidare till företag som Svenska Resegruppen AB och Super Saver Travel när man gör en sökning. Värre bedragare får man nog leta efter. Man kan ju fundera på vad Reseguiden tjänar på detta samarbete? Den typen av företag bekräftar att det bästa är att skippa alla "onödiga ätare" och boka direkt hos flygbolagen. Hoppas att det sanerar resebranschen från vidriga oseriösa aktörer.
Av Reseguiden - Medlemssupport
10 juli 2024 11:33
Vi beklagar att det har varit svårt att komma i kontakt med Supersavertravel men med tanke på att det är semestertider kan man ha en viss förståelse för att det kan bli längre väntetider.
Supersavertravel är en stor aktör som är en del av Resegruppen AB som ägs av Etraveli Group AB. I koncernen ingår flera andra onlineresebyråer. Det gör det svårt att inte samarbete med dem, vilket många gör, bland andra Google.
Vi har under alla år försökt att få flygbolagen att jobba direkt med oss men de säger sig inte ha de tekniska förutsättningarna. Vi tolkar det som att flygbolagen verkar prioritera de globala aktörerna.
Av Cmha66
11 juli 2024 13:15
Tack till Reseguiden för ert svar. Först och främst vill jag bara få sagt att när man väl kommer i kontakt med den svenska kundtjänsten på Supersaver så är de vänliga och försöker hjälpa till. Det tog bara ett par timmar för att lösa ett så enkelt problem som att få en korrekt PNR som möjliggör incheckning online hos det flygbolag som utför flygningen. Att det är semestertider som skulle påverka köper jag inte. Det är ju nu som deras kunder är som mest intresserade av att resa? Men det som får kunder att bli mest uppretade är när man ska försöka lösa ett problem genom att kontakta deras chat tjänst där man verkar ha hyrt in ett center i Indien. De anställda där är komplett odugliga och repeterar samma felaktiga information om och om igen innan de plötsligt avslutar chatten. Detta bemötande är inte de enskilda svenska anställdas fel utan något som Etraveli Groups ledning är ansvariga för eftersom de valt denna lösning. Ledningen verkar vara mer intresserade av att fixa till en snygg yta på företagen i gruppen så att man kan sälja av hela rubbet för några miljarder till någon ännu större aktör? Problemet löst till slut men kommer att försöka undvika att köpa resor av något företag inom Etraveli Group i framtiden.