Ryanair satsar på kundservice
2013-09-23 16:33
Ryanair ska börja satsa mer på kundservice, enligt vd Michael O'Leary. Vid bolagets årsstämma varnade aktieägare för att Ryanairs bristande service riskerar att bli ett hinder för den fortsatta tillväxten.
För att bättra på sitt rykte ska bolaget bland annat skapa ett nytt kundserviceteam, göra om sin webbsida och sluta lägga på extraavgifter för handbagage som bara är några millimeter från rätt storlek.
– Vi bör försöka undvika saker som gör folk förbannade i onödan, sade vd:n.
O'Leary tog personligen på sig ansvaret för bolagets rykte, men har inga planer på att avgå.
– Jag tar gärna på mig ansvaret för att vi har en machokultur eller en burdus kultur, sade han.
Källa: TT och Infrastruktur
Ryanair ska börja satsa mer på kundservice, enligt vd Michael O'Leary. Vid bolagets årsstämma varnade aktieägare för att Ryanairs bristande service riskerar att bli ett hinder för den fortsatta tillväxten.
För att bättra på sitt rykte ska bolaget bland annat skapa ett nytt kundserviceteam, göra om sin webbsida och sluta lägga på extraavgifter för handbagage som bara är några millimeter från rätt storlek.
– Vi bör försöka undvika saker som gör folk förbannade i onödan, sade vd:n.
O'Leary tog personligen på sig ansvaret för bolagets rykte, men har inga planer på att avgå.
– Jag tar gärna på mig ansvaret för att vi har en machokultur eller en burdus kultur, sade han.
Källa: TT och Infrastruktur