Ryanair Check in
Har bokat resa för mig och mina två barnbarn. Började med barnbarnen födda 2004 och 2002 innan jag bokade själv, född 1948. När jag ska checka in vill systemet ha yngsta barnbarnet som vuxet medan jag själv har blivit barn. Enda sättet att fortsätta med incheckningen är att ange barnbarnets födelseår till 1994 så att hon blir vuxen och kan ta med sin bror och morfar som blivit barn igen enligt Ryanair.
Att kontakta Ryanair på telefon eller mail har visat sig hopplöst. Ska jag satsa på att skriva 1994 som födelseår och förklara dilemmat på flygplatsen? Eller finns det något annat sätt att lösa problemet på?
Tacksam för tips och råd!
Att kontakta Ryanair på telefon eller mail har visat sig hopplöst. Ska jag satsa på att skriva 1994 som födelseår och förklara dilemmat på flygplatsen? Eller finns det något annat sätt att lösa problemet på?
Tacksam för tips och råd!
Jag skulle aldrig våga chansa att försöka förklara på flygplatsen, det måste vara rätt från början. Den som är ansvarig för bokningen brukar man skriva först, det är till den personen bekräftelsen kommer.
Varför kan det inte stå som det gör?
Varför kan det inte stå som det gör?
Tack ni som svarat. Jag insåg själv att det nog inte vore så smart att ange fel födelseår. Till slut lyckades jag hitta ett nummer till Ryanair på Irland, 00353818303030 där man svarade omedelbart och hjälpte mig lösa problemet genom att manuellt lägga in uppgifterna för yngsta barnbarnet.
Det är ju ett uppenbart systemfel när systemet inte förmår inse att även den tredje personen kan vara vuxen trots att årtalet läggs in. När jag gjorde bokningen tog jag det första passet i högen och fortsatte sedan. Det står ingenstans att man ska börja med den vuxne när man bokar och det är ju rena vansinnet att sedan krångla till det vid check-in. Även den person som tog emot samtalet höll med om att det är fel och verkade vara van vid sådana situationer. Skärpning alltså Ryanair! Om man tvingar folk att checka in på nätet så ska systemet kunna hantera dylika situationer.
Att Ryanairs kundtjänst i Sverige är omöjlig att nå på telefon är inget annat än skandalöst. Skärpning där också tack!
Det är ju ett uppenbart systemfel när systemet inte förmår inse att även den tredje personen kan vara vuxen trots att årtalet läggs in. När jag gjorde bokningen tog jag det första passet i högen och fortsatte sedan. Det står ingenstans att man ska börja med den vuxne när man bokar och det är ju rena vansinnet att sedan krångla till det vid check-in. Även den person som tog emot samtalet höll med om att det är fel och verkade vara van vid sådana situationer. Skärpning alltså Ryanair! Om man tvingar folk att checka in på nätet så ska systemet kunna hantera dylika situationer.
Att Ryanairs kundtjänst i Sverige är omöjlig att nå på telefon är inget annat än skandalöst. Skärpning där också tack!
Citerat från goranjo:
Tack ni som svarat. Jag insåg själv att det nog inte vore så smart att ange fel födelseår. Till slut lyckades jag hitta ett nummer till Ryanair på Irland, 00353818303030 där man svarade omedelbart och hjälpte mig lösa problemet genom att manuellt lägga in uppgifterna för yngsta barnbarnet.
Det är ju ett uppenbart systemfel när systemet inte förmår inse att även den tredje personen kan vara vuxen trots att årtalet läggs in. När jag gjorde bokningen tog jag det första passet i högen och fortsatte sedan. Det står ingenstans att man ska börja med den vuxne när man bokar och det är ju rena vansinnet att sedan krångla till det vid check-in. Även den person som tog emot samtalet höll med om att det är fel och verkade vara van vid sådana situationer. Skärpning alltså Ryanair! Om man tvingar folk att checka in på nätet så ska systemet kunna hantera dylika situationer.
Att Ryanairs kundtjänst i Sverige är omöjlig att nå på telefon är inget annat än skandalöst. Skärpning där också tack!
Vad bra att det har löst sig! Hoppas att ni får en bra resa.//Ellismellis
Tack ni som svarat. Jag insåg själv att det nog inte vore så smart att ange fel födelseår. Till slut lyckades jag hitta ett nummer till Ryanair på Irland, 00353818303030 där man svarade omedelbart och hjälpte mig lösa problemet genom att manuellt lägga in uppgifterna för yngsta barnbarnet.
Det är ju ett uppenbart systemfel när systemet inte förmår inse att även den tredje personen kan vara vuxen trots att årtalet läggs in. När jag gjorde bokningen tog jag det första passet i högen och fortsatte sedan. Det står ingenstans att man ska börja med den vuxne när man bokar och det är ju rena vansinnet att sedan krångla till det vid check-in. Även den person som tog emot samtalet höll med om att det är fel och verkade vara van vid sådana situationer. Skärpning alltså Ryanair! Om man tvingar folk att checka in på nätet så ska systemet kunna hantera dylika situationer.
Att Ryanairs kundtjänst i Sverige är omöjlig att nå på telefon är inget annat än skandalöst. Skärpning där också tack!