Resecentrumguiden
Hej.
Vill bara höja varningsflagg för otrevlig personal på Resecentrumguiden. Bifogar mejlväxling innehållande ett av de tyknaste svar jag nånsin fått på en enkel fråga.
Min fråga: Hej.
Jag undrar bara om det är riskfritt att inte missa anknytningsflyget från Frankfurt till Marseille med endast 50 min mellan avgångarna?
Mvh Bengt
Svar från RCG
Hej Bengt,
Flygbolaget har godkänt 50 minuter och valt att lägga sin tidtabell på detta viset. Om ni känner att ni är osäkra på bytet i Frankfurt och stressade med anledning av detta så borde ni ha bokat andra alternativ.
Nu är det dock lite försent. Ni har redan fullföljt köpet och det går inte att ändra.
Med vänliga hälsningar / Best regards
Resecentrumgruppen
Tel: +46 8 168800
Fax: +46 8 168950
Besöksadress: Sveavägen 120, Stockholm
Postadress: Box 19025, 104 32 Stockholm
Ärendeinformation
Ärande ID: 74750
Avdelning: Kundtjänst
Typ: Kundtjänst
Status: Avklarad
Prioritet: Normal
Vill bara höja varningsflagg för otrevlig personal på Resecentrumguiden. Bifogar mejlväxling innehållande ett av de tyknaste svar jag nånsin fått på en enkel fråga.
Min fråga: Hej.
Jag undrar bara om det är riskfritt att inte missa anknytningsflyget från Frankfurt till Marseille med endast 50 min mellan avgångarna?
Mvh Bengt
Svar från RCG
Hej Bengt,
Flygbolaget har godkänt 50 minuter och valt att lägga sin tidtabell på detta viset. Om ni känner att ni är osäkra på bytet i Frankfurt och stressade med anledning av detta så borde ni ha bokat andra alternativ.
Nu är det dock lite försent. Ni har redan fullföljt köpet och det går inte att ändra.
Med vänliga hälsningar / Best regards
Resecentrumgruppen
Tel: +46 8 168800
Fax: +46 8 168950
Besöksadress: Sveavägen 120, Stockholm
Postadress: Box 19025, 104 32 Stockholm
Ärendeinformation
Ärande ID: 74750
Avdelning: Kundtjänst
Typ: Kundtjänst
Status: Avklarad
Prioritet: Normal
Otrevligt och otrevligt. Det var bara rakt på sak-svar helt enkelt. Du har fått ditt svar och det är bara dyra flexbiljetter som går att ändra i efterhand.
Det är klart att det inte är riskfritt med flygbyte; vad som helst kan ju hända. Men det är en godkänd tid, annars kan man inte sälja biljetten.
Det är klart att det inte är riskfritt med flygbyte; vad som helst kan ju hända. Men det är en godkänd tid, annars kan man inte sälja biljetten.
Måste hålla med Marie, de beskriver ju bara hur det funkar.
Sedan har jag bytt i Frankfurt med 50 min emellan och om första planet är i tid funkar det bara bra.
Om man missar plan 2 pga att plan 1 är sent, sätter de en bara på nästa plan.
Man förlorar ju tid men det kostar inget extra.
Sedan har jag bytt i Frankfurt med 50 min emellan och om första planet är i tid funkar det bara bra.
Om man missar plan 2 pga att plan 1 är sent, sätter de en bara på nästa plan.
Man förlorar ju tid men det kostar inget extra.
Världen är förändrad, det är ett som är säkert.
1. Jag bad inte om ett förnumstigt, mästrande svar.
2. Min fråga borde besvarats typ: Kära kund. Ni ankommer Frankfurt på terminal 1. Då avgående flyg till er slutdestination avgår från samma terminal har ni gott om tid att hinna till er gate.
3. Konklusion: Säljaren gick över kundens huvud o säjer mellan raderna att hen får skylla sig själv om hen är så jävla dum att hen bokar ett flyg med så lite marginal.
4. Det är tragiskt att se hur usel kundkontakten blivit i servicerelaterade brancher. Kanske är det för att de bästa flyttat till Oslo.
Mvh
Bengt
1. Jag bad inte om ett förnumstigt, mästrande svar.
2. Min fråga borde besvarats typ: Kära kund. Ni ankommer Frankfurt på terminal 1. Då avgående flyg till er slutdestination avgår från samma terminal har ni gott om tid att hinna till er gate.
3. Konklusion: Säljaren gick över kundens huvud o säjer mellan raderna att hen får skylla sig själv om hen är så jävla dum att hen bokar ett flyg med så lite marginal.
4. Det är tragiskt att se hur usel kundkontakten blivit i servicerelaterade brancher. Kanske är det för att de bästa flyttat till Oslo.
Mvh
Bengt
Citerat från Housebengt:
Världen är förändrad, det är ett som är säkert.
1. Jag bad inte om ett förnumstigt, mästrande svar.
2. Min fråga borde besvarats typ: Kära kund. Ni ankommer Frankfurt på terminal 1. Då avgående flyg till er slutdestination avgår från samma terminal har ni gott om tid att hinna till er gate.
3. Konklusion: Säljaren gick över kundens huvud o säjer mellan raderna att hen får skylla sig själv om hen är så jävla dum att hen bokar ett flyg med så lite marginal.
4. Det är tragiskt att se hur usel kundkontakten blivit i servicerelaterade brancher. Kanske är det för att de bästa flyttat till Oslo.
Mvh
Bengt
Det kan ju inte skriva att ni har gott om tid eftersom ingen inte vet om det första flyget är i tid t.ex. Sen är det INTE dumt att ha 50 min. mellan flygen, men om man som passagerare gärna vill ha extra tid så får man ju faktiskt kolla det INNAN man bokar. Ni har väl bokat på nätet och inte över telefon?
Världen är förändrad, det är ett som är säkert.
1. Jag bad inte om ett förnumstigt, mästrande svar.
2. Min fråga borde besvarats typ: Kära kund. Ni ankommer Frankfurt på terminal 1. Då avgående flyg till er slutdestination avgår från samma terminal har ni gott om tid att hinna till er gate.
3. Konklusion: Säljaren gick över kundens huvud o säjer mellan raderna att hen får skylla sig själv om hen är så jävla dum att hen bokar ett flyg med så lite marginal.
4. Det är tragiskt att se hur usel kundkontakten blivit i servicerelaterade brancher. Kanske är det för att de bästa flyttat till Oslo.
Mvh
Bengt