Resebolag som har tagit betalt två ggr för samma resa

23 nov. 2013 20:15
Visningar: 151
vi har varit på chaterresa. Resan bokades via nätet och efter betalningen hängde sig sidan. vi fick inget kvitto. Därför försökte vi igen att boka o betala. Efter ett tag kom kvitto på första resan och därefter två kvitton på andra resan som vi bokat. Därefter kom avbokning på första resan. vi kontaktade resebolaget dagen efter för att kontrollera att det inte blivit dubbelbokat men handläggaren sa att en resa var avbokad och det fanns inga fler resor bokade i våra namn. Handläggaren bokade därefter samma resa igen. vi åkte iväg på resan och när vi kommer hem har resebolaget mailat oss till arbetsmailen att resan är dubbelbokad och att vi får stå för kostnaden. Det var en vecka mellan bokningen och resan men de har endast informerat oss i efterhand via arbetsmail. Vi har bestridit hanteringen från resebolaget och ska skicka in till ARN. Resebolaget har inte pn när man bokar och därav verkar de endast kunna se bokningsnummer i resesystemet och ser därför inte hela ärendegången. Är det någon som har tips på vad vi mer kan göra för att få tillbaka våra pengar? Vi kommer naturligt att sprida vilket resebolag det var som beter sig bedrägligt via sociala medier om de inte går oss tillmöte. Tacksam för tips!