Nu har det hänt Ryanairplan landade i fel land
Så kan det gå då man reser med Ryanair
Planet landade i fel land - passagerare sittstrejkade.
Över 100 passagerare som skulle till Paris vägrade lämna ett Ryanairplan som i stället landat i Belgien tidigt på onsdagen. De arga passagerarna satt kvar i det nedsläckta planet i flera timmar, även sedan pilot och kabinpersonal gått av, och krävde att få bli flugna hem.
- Piloten gick och han lämnade till och med dörren till cockpiten öppen, sade en av passagerarna.
Passagerarna hade inget vatten att dricka och toaletterna på planet var låsta.
Fick mig ett gott skratt. men tyckte syn om passagerare tur se att dom flesta var fransmän för dom kunde det med att strika *S*
Planet landade i fel land - passagerare sittstrejkade.
Över 100 passagerare som skulle till Paris vägrade lämna ett Ryanairplan som i stället landat i Belgien tidigt på onsdagen. De arga passagerarna satt kvar i det nedsläckta planet i flera timmar, även sedan pilot och kabinpersonal gått av, och krävde att få bli flugna hem.
- Piloten gick och han lämnade till och med dörren till cockpiten öppen, sade en av passagerarna.
Passagerarna hade inget vatten att dricka och toaletterna på planet var låsta.
Fick mig ett gott skratt. men tyckte syn om passagerare tur se att dom flesta var fransmän för dom kunde det med att strika *S*
Verkligen trist! HUR kan ett flygbolag bara göra så?! SKAMLIGT!!!
OCH blev väl en del diskussioner om ersättningen, kan jag tro!!! Men är ju inte allt... irritation och förseningar på hög nivå... här är måttet rågat med råge!!!
OCH blev väl en del diskussioner om ersättningen, kan jag tro!!! Men är ju inte allt... irritation och förseningar på hög nivå... här är måttet rågat med råge!!!
Det märkliga med Ryanair är att lyckas klanta sig med jämna mellanrum. Det senaste "huvudvärket" hade nog kunnat undvikas om passagerarna hade blivit informerade om anledningen av vilken de måste landa någon annanstans än i Beauvais. Undrar om flygplatsen verkligen var stängd eller var det dimman som omöjligt gjorde en landning?
Citerat från mondiano:
Det märkliga med Ryanair är att lyckas klanta sig med jämna mellanrum. Det senaste "huvudvärket" hade nog kunnat undvikas om passagerarna hade blivit informerade om anledningen av vilken de måste landa någon annanstans än i Beauvais. Undrar om flygplatsen verkligen var stängd eller var det dimman som omöjligt gjorde en landning?
ja där håller jag med dig bättre info om kan man ju kräva av ett så stort bolag som dom nu är . vet inte hur lång i mellan flyg platsen den franska o den belgiska är men lite mål i munnen skulle kapten ha om så det är dimma eller den är stängd ... dålig still i mitt tycke *S*
Det märkliga med Ryanair är att lyckas klanta sig med jämna mellanrum. Det senaste "huvudvärket" hade nog kunnat undvikas om passagerarna hade blivit informerade om anledningen av vilken de måste landa någon annanstans än i Beauvais. Undrar om flygplatsen verkligen var stängd eller var det dimman som omöjligt gjorde en landning?
Undrar om det var flygbolaget eller de korkade passagerarna som var värst, flyget var ju omdirigerat pga. dimma och de skulle få åka buss de sista 35 milen, ok inte skitkul men hade inte passagerarna varit helt nolllade så kanske de kunnat räkna ut att de landade i belgien pga. att flygplatsen i paris var stängd av säkerhetskäl och inte för att djävlas med de oerhört intelligenta reptilhjärnorna till passagerare knappast första och heller inte sista gången en sån sak händer oavsett vilket flygbolag det gäller.
Vet faktiskt inte hur bra infon var i planet men de gånger vi åkt med dom har det då inte vart nåt problem,kanske informationen om varför dom måste landa på en annan flygplats var dålig men ibland blir man faktiskt förvånad över hur f.......t korkade folk kan vara ha ha!
Bosse.
http://hotellochresetips.se/ryanair-landade-i-fel-land/
Vet faktiskt inte hur bra infon var i planet men de gånger vi åkt med dom har det då inte vart nåt problem,kanske informationen om varför dom måste landa på en annan flygplats var dålig men ibland blir man faktiskt förvånad över hur f.......t korkade folk kan vara ha ha!
Bosse.
http://hotellochresetips.se/ryanair-landade-i-fel-land/
Har också flugit några gånger på grund av att rutten stämde. Men jag hade inga större förväntningar och de avgör varför som man kan stå ut. Sittplatserna är mycket små och trånga. Det går heller inte att luta tillbaka stolen ,så den upprätta ställningen klarar en normal person bara under en kortare flygtur.
Avsaknande av sittplatsnummer gör att att de flesta "tvingas" ställa sig som boskap i en lång kök ca en timma innan avgång för att säkerställa att få sitta tillsammans. Boskapsdjuren har det bättre.
Nej det är ett flygbolag för dem som inte har några krav och kan troligen också sitta på vingen. Ryanair har inte rykte om sig att ha kunden i fokus utan bara sin egna plånbok.
Bolaget har många reklamationer.
.... och hur är det med maten??
Avsaknande av sittplatsnummer gör att att de flesta "tvingas" ställa sig som boskap i en lång kök ca en timma innan avgång för att säkerställa att få sitta tillsammans. Boskapsdjuren har det bättre.
Nej det är ett flygbolag för dem som inte har några krav och kan troligen också sitta på vingen. Ryanair har inte rykte om sig att ha kunden i fokus utan bara sin egna plånbok.
Bolaget har många reklamationer.
.... och hur är det med maten??
Citerat från skeppohoj:
Konstigt att ni som klagar på Ryan oxå flyger med dom....om och om igen...ni är varnade här på RG, bla...svårt att fatta det skrivna ordet!
Svensksymtom att klaga på andras framgångar...
Nej Skeppohoj, det är ingen framgång att inte kunderna är nöjda. Att man ändå kan tänka sig att flyga med Ryanair kan vara andra skäl om du läser "det skrivna ordet". Att ha olika uppfattningar i en diskussion brukar i allmänhet vuxna människor klara. Be din mamma förklara varför!
Konstigt att ni som klagar på Ryan oxå flyger med dom....om och om igen...ni är varnade här på RG, bla...svårt att fatta det skrivna ordet!
Svensksymtom att klaga på andras framgångar...
Citerat från skeppohoj:
Konstigt att ni som klagar på Ryan oxå flyger med dom....om och om igen...ni är varnade här på RG, bla...svårt att fatta det skrivna ordet!
Svensksymtom att klaga på andras framgångar...
Du behöver kanske inte poängtera att du har "svårt att fatta". Jag tycker givetvis det är synd om dig och föreslår en flygtur med Ryanair. Det är ett tips som jag inte ger ut till en riktigt god vän. :=)
Konstigt att ni som klagar på Ryan oxå flyger med dom....om och om igen...ni är varnade här på RG, bla...svårt att fatta det skrivna ordet!
Svensksymtom att klaga på andras framgångar...
Här är vad Aftonbladet skrev;
http://www.aftonbladet.se/resa/article8140757.ab
Det spelar ingen roll i det uppkomna läget vad som stod på flygplanets fena. Det kunde likaväl stått KLM, som Singapore airlines eller SAS.
I det uppkomna läget har befälhavaren på Ryanairplanet handlat helt korrekt.
Sen att det sitter en hoper sura fransoser i kabinen som vägrar prata engelska kan inte besättningen klandras för.
Ni som klankar på Ryanair så fort ni får tillfälle; sluta åka med dem då och framför allt gnäll inte så fort ni tycker ni har till fälle!
Heja Ryanair som fraktar så många tusen svenskar så långt för så lite pengar!
Om jag vet något om flygverksamhet?
Ja.
35 år som pilot.
Sen dess fågelskådare.
http://www.aftonbladet.se/resa/article8140757.ab
Det spelar ingen roll i det uppkomna läget vad som stod på flygplanets fena. Det kunde likaväl stått KLM, som Singapore airlines eller SAS.
I det uppkomna läget har befälhavaren på Ryanairplanet handlat helt korrekt.
Sen att det sitter en hoper sura fransoser i kabinen som vägrar prata engelska kan inte besättningen klandras för.
Ni som klankar på Ryanair så fort ni får tillfälle; sluta åka med dem då och framför allt gnäll inte så fort ni tycker ni har till fälle!
Heja Ryanair som fraktar så många tusen svenskar så långt för så lite pengar!
Om jag vet något om flygverksamhet?
Ja.
35 år som pilot.
Sen dess fågelskådare.
Bengtar jag har inte brytt mig om att läsa aftonbladet. Den tidningen kan inte ändra min ståndpunkt i sakfrågan. Min anmärkning riktar sig till att omfatta hur Ryanair har paketerat sin vara. Varan är i det skick som man kan förvänta sig och tillhör alltså inte ett bekväm sätt att flyga långt. Med andra ord , som man har förväntat sig färden: trång, obekväm och lång "boskapsväntan", men kan vara billigt men inte alltid. Har man bagage så är det ett äventyr och kan dessutom då bli dyr.
Givetvis är valet den som köper Ryanairs tjänster, men det betyder inte att man inte får ha synpunkter. Om nu flygkunskaperna har någon betydelse, så var jag själv långt framme i min utbildning som stridspilot. Naturlig är att jag har många kompisar i flygvärlden som jag också följt med på många turer. Jag avstår emellertid att blanda in dessa kunskaper, som inte är relevanta, i Ryanairs paketerade lågpris produkt.
Mitt inlägg har inte innefattat annat än bekvämligheten, men mellan raderna så kanske jag kan förstå att informationen har varit undermålig mellan bolaget och paxen och gjort de franska vännerna förbannade. Om detta kan jag inte yttra mig då jag inte vet bakgrunden. Men att "stänga och gå" låter inte som ett kvalitetsföretag som följer ISO 9000 eller likvärdigt kvalitetssystem för att följa en nöj kund genom företaget. Har du bara en liten kunskap i den styrningen så vet du att systemet bygger på företagets policy och andra regelverk. Jag har därför svårt att koppla den händelsen med systemet.
Jag har emellertid lärt känna dina alla andra trevliga inlägg, så jag utgår ifrån att jag missuppfattat tonen i ditt aktuella inlägg.
MVH BEGESK
Givetvis är valet den som köper Ryanairs tjänster, men det betyder inte att man inte får ha synpunkter. Om nu flygkunskaperna har någon betydelse, så var jag själv långt framme i min utbildning som stridspilot. Naturlig är att jag har många kompisar i flygvärlden som jag också följt med på många turer. Jag avstår emellertid att blanda in dessa kunskaper, som inte är relevanta, i Ryanairs paketerade lågpris produkt.
Mitt inlägg har inte innefattat annat än bekvämligheten, men mellan raderna så kanske jag kan förstå att informationen har varit undermålig mellan bolaget och paxen och gjort de franska vännerna förbannade. Om detta kan jag inte yttra mig då jag inte vet bakgrunden. Men att "stänga och gå" låter inte som ett kvalitetsföretag som följer ISO 9000 eller likvärdigt kvalitetssystem för att följa en nöj kund genom företaget. Har du bara en liten kunskap i den styrningen så vet du att systemet bygger på företagets policy och andra regelverk. Jag har därför svårt att koppla den händelsen med systemet.
Jag har emellertid lärt känna dina alla andra trevliga inlägg, så jag utgår ifrån att jag missuppfattat tonen i ditt aktuella inlägg.
MVH BEGESK
Begesk!
Som ett förslag, läs länken som jag angav!
Man bör skilja på bolagspolicy och operativ varksamhet,
Den operativa verksamheten i fråga om att frakta passagerare över världen är specifik och har mycket tydliga regler.
Bolagspolicyn handlar om paxens bekvämlighet i fråga om utrymme´, leksaker, mat och sprit, etc.
Om du inte tycker att jag är nog trevlig i denna tråd är jag ledsen, men när man trampar på den operativa verksamheten, blir jag lätt sur.
Och, Aftonbladets anmälan är ett direktangrepp på mina kollegor.
Då blir jag mer än sursur.
Mvh
Bengt
Som ett förslag, läs länken som jag angav!
Man bör skilja på bolagspolicy och operativ varksamhet,
Den operativa verksamheten i fråga om att frakta passagerare över världen är specifik och har mycket tydliga regler.
Bolagspolicyn handlar om paxens bekvämlighet i fråga om utrymme´, leksaker, mat och sprit, etc.
Om du inte tycker att jag är nog trevlig i denna tråd är jag ledsen, men när man trampar på den operativa verksamheten, blir jag lätt sur.
Och, Aftonbladets anmälan är ett direktangrepp på mina kollegor.
Då blir jag mer än sursur.
Mvh
Bengt
Tyvärr du blandar äpplen och morötter. Båda är goda så det är inte fel, men vi diskuterar just policyn för baxen och inget annat. Om du har synpunkter på hur en kvällstidning uttrycker sig angående den operativa verksamheten så tycker jag att du skall vända dig till tidningen och göra en "reklamation" men det är med stor förvåning som jag läser ditt inlägg. Varför speglar du din "surhet" här. Vem är du sur på här?
Då jag uttryckligen kungjort att jag inte kommer att läsa Aftonbladets länk och den heller inte var känd då jag gjorde mitt inlägg så baseras inte mitt inlägg på länkinformationen. Jag har därför inga synpunkter på den operativa verksamheten utan bara på bekvämligheterna vid utnyttjandet av Ryanairs tjänster och en möjlig undermålig information till paxen. Jag har som revisor av kvalitetssystemet i många av våra stora företag, inkluderat boverkets krav på byggföretagen. Jag blir förvånad om du inte kan skilja på de olika aktiviteterna och vad jag skrivit om paketeringen.
1. Hur man paketerar varan i ett kvalitetssystem och ...
2. Hur den sedan levereras "operativt".
Så vitt som jag förstår så kan också en pilot göra fel så vill du höra så kan jag viska det i ditt öra så att ingen hör det. *** OBS Men det gäller inte i aktuellt fall. OBS. OBS!! *****
MVH BEGESK
Då jag uttryckligen kungjort att jag inte kommer att läsa Aftonbladets länk och den heller inte var känd då jag gjorde mitt inlägg så baseras inte mitt inlägg på länkinformationen. Jag har därför inga synpunkter på den operativa verksamheten utan bara på bekvämligheterna vid utnyttjandet av Ryanairs tjänster och en möjlig undermålig information till paxen. Jag har som revisor av kvalitetssystemet i många av våra stora företag, inkluderat boverkets krav på byggföretagen. Jag blir förvånad om du inte kan skilja på de olika aktiviteterna och vad jag skrivit om paketeringen.
1. Hur man paketerar varan i ett kvalitetssystem och ...
2. Hur den sedan levereras "operativt".
Så vitt som jag förstår så kan också en pilot göra fel så vill du höra så kan jag viska det i ditt öra så att ingen hör det. *** OBS Men det gäller inte i aktuellt fall. OBS. OBS!! *****
MVH BEGESK
God morgon!
Som underlag till fortsatt morotsdiskussion;
Vad Aftonbladet skrev.
Myteri ombord
på Ryaniar-
Ryanair-resenärer spottade på personalen
Passagerarna vägrade gå av och spottade på personalen
Ett 90-tal ilskna passagerare gjorde myteri ombord på ett Ryanair-plan i går kväll.
Planet skulle till Frankrike men tvingades landa i Belgien på grund av dåligt väder.
Då vägrade passagerarna gå av.
Planet var fullt av franska turister som semestrat i Marocko.
När de skulle resa hem försenades flygningen av dåligt väder, och när planet omkring midnatt kom till Beauvais-flygplatsen utanför Paris hade den stängt för natten på grund av dimma.
Åkte till Belgien
Planet dirigerades därför om till Liege i grannlandet Belgien.
Passagerarna erbjöds busstransport de 35 milen tillbaka till Beauvais, men var så förbannade över omvägen att de vägrade gå av planet, rapporterar AP.
Under fyra timmar sittstrejkade de omkring 90 passagerarna i sina säten medan kabinpersonalen låste toaletterna och släckte lamporna.
– Det var en spänd situation. En del av dem var väldigt aggressiva och väldigt otrevliga, säger Christian Delcourt, talesman för flygplatsen i Liege.
Spottade på personalen
Han säger också att en del av passagerarna var så förbannade att de spottade på flygplatspersonalen.
– Vi var väldigt trötta efter en lång resa och var arga över att bli dumpade 35 mil bort i Belgien, förklarar en av passagerarna för tidningen Daily Mail.
– Vi ville bara komma hem, så vi satt kvar och bad att få bli flugna till Frankrike.
Det var först när polisen ryckte ut som passagerarna gick med på att lämna planet och sätta sig på bussarna. Klockan var då halv fyra på natten.
Ytterligare tre Ryanair-plan på väg till Beauvais tvingades landa i Liege, men passagerarna på de planen gick utan större protester med på att åka buss till Paris.
Tycker ni att detta är ett okej underlag för vidare diskussion i tråden?
Tyvärr visar referatet inte besättningens agerande. Då kanske det inte hade gått att sälja lösnummer om händelsen. Nu visas det paxens agerande, och det räckte tydligen.
Som underlag till fortsatt morotsdiskussion;
Vad Aftonbladet skrev.
Myteri ombord
på Ryaniar-
Ryanair-resenärer spottade på personalen
Passagerarna vägrade gå av och spottade på personalen
Ett 90-tal ilskna passagerare gjorde myteri ombord på ett Ryanair-plan i går kväll.
Planet skulle till Frankrike men tvingades landa i Belgien på grund av dåligt väder.
Då vägrade passagerarna gå av.
Planet var fullt av franska turister som semestrat i Marocko.
När de skulle resa hem försenades flygningen av dåligt väder, och när planet omkring midnatt kom till Beauvais-flygplatsen utanför Paris hade den stängt för natten på grund av dimma.
Åkte till Belgien
Planet dirigerades därför om till Liege i grannlandet Belgien.
Passagerarna erbjöds busstransport de 35 milen tillbaka till Beauvais, men var så förbannade över omvägen att de vägrade gå av planet, rapporterar AP.
Under fyra timmar sittstrejkade de omkring 90 passagerarna i sina säten medan kabinpersonalen låste toaletterna och släckte lamporna.
– Det var en spänd situation. En del av dem var väldigt aggressiva och väldigt otrevliga, säger Christian Delcourt, talesman för flygplatsen i Liege.
Spottade på personalen
Han säger också att en del av passagerarna var så förbannade att de spottade på flygplatspersonalen.
– Vi var väldigt trötta efter en lång resa och var arga över att bli dumpade 35 mil bort i Belgien, förklarar en av passagerarna för tidningen Daily Mail.
– Vi ville bara komma hem, så vi satt kvar och bad att få bli flugna till Frankrike.
Det var först när polisen ryckte ut som passagerarna gick med på att lämna planet och sätta sig på bussarna. Klockan var då halv fyra på natten.
Ytterligare tre Ryanair-plan på väg till Beauvais tvingades landa i Liege, men passagerarna på de planen gick utan större protester med på att åka buss till Paris.
Tycker ni att detta är ett okej underlag för vidare diskussion i tråden?
Tyvärr visar referatet inte besättningens agerande. Då kanske det inte hade gått att sälja lösnummer om händelsen. Nu visas det paxens agerande, och det räckte tydligen.
God morgon Bengtar.
Jag har fullt förståelse för att du är upprörd och du har verkligen lagt ner all möda på att trådskaparen och vi andra skall förstå att du är "sur". Det är uppenbart att du är arg på paxen, med all rätt. Men du har inte varit tydlig och jag undrade vem du var sur på!! .... och hade som skäl det operativa verksamheten och din erfarenhet som pilot. ?? .... och hur kvällstidningen skrivit!!
Jag har aldrig försvarat paxen och heller aldrig berört skälet till varför Ryanairplanet landade i fel land, enligt trådskaparens rubrik. Mina kommentarer har bara berört Ryanairs lågpris vara. En vara som man inte skall ha några stora förväntningar på med mottot: "Man får var man betalar för". ..och blir det BÄTTRE så är det "över vad man kan förvänta sig"...... och valet är den som bestämmer sig för att flyga med Ryanair, det ligger i sakens natur!! I övrigt så reserverade jag mig då jag klart uppgav att jag inte hade grund för kritik för att man landat i fel land, möjligen att infon varit dålig.
Nu har vi gjort klart att du var och är j...n på baxen och inget annat. (kanske kvällstidningen??) Puuuh det var bra!!
Nu hoppas jag att Mpc blir nöjd också.
MVH BEGESK
Jag har fullt förståelse för att du är upprörd och du har verkligen lagt ner all möda på att trådskaparen och vi andra skall förstå att du är "sur". Det är uppenbart att du är arg på paxen, med all rätt. Men du har inte varit tydlig och jag undrade vem du var sur på!! .... och hade som skäl det operativa verksamheten och din erfarenhet som pilot. ?? .... och hur kvällstidningen skrivit!!
Jag har aldrig försvarat paxen och heller aldrig berört skälet till varför Ryanairplanet landade i fel land, enligt trådskaparens rubrik. Mina kommentarer har bara berört Ryanairs lågpris vara. En vara som man inte skall ha några stora förväntningar på med mottot: "Man får var man betalar för". ..och blir det BÄTTRE så är det "över vad man kan förvänta sig"...... och valet är den som bestämmer sig för att flyga med Ryanair, det ligger i sakens natur!! I övrigt så reserverade jag mig då jag klart uppgav att jag inte hade grund för kritik för att man landat i fel land, möjligen att infon varit dålig.
Nu har vi gjort klart att du var och är j...n på baxen och inget annat. (kanske kvällstidningen??) Puuuh det var bra!!
Nu hoppas jag att Mpc blir nöjd också.
MVH BEGESK