Norwegian till SF
Hej!
Ska flyga till S.F och nowegian flyger direkt dit biljettpriserna är helt ok.
Det är lite skriverier om dålig kundservice mot gäster förseningar mm.
Är det nån som har koll hur ofta planen är försenade? flyger de med Dreamlinern eller är det andra inhyrda plan?
Resan till SF är det mesta förbetalt för att få bästa priser mm så det är inte så kul om planet är försenat kan bli kostsamt och iritation...
Patrik
Ska flyga till S.F och nowegian flyger direkt dit biljettpriserna är helt ok.
Det är lite skriverier om dålig kundservice mot gäster förseningar mm.
Är det nån som har koll hur ofta planen är försenade? flyger de med Dreamlinern eller är det andra inhyrda plan?
Resan till SF är det mesta förbetalt för att få bästa priser mm så det är inte så kul om planet är försenat kan bli kostsamt och iritation...
Patrik
Har ingen statistik på hur ofta de är försenade men det tycks ju vara ganska ofta.
Ha god marginal och boka inte för snålt med tiden då risken att en försening är högst sannolik.
Räkna inte med någon hjälp heller, finns knappt någon personal där. Såg på nåt forum där de fick en lapp med ett par alternativ men de fick ordna allt själva, fanns bara ett telefonnummer.
Googla "Norwegian försening" så lär du få många träffar.
http://abc7.com/travel/norwegian-air-passengers-stranded-at-lax-for-2-days/220262/
Ha god marginal och boka inte för snålt med tiden då risken att en försening är högst sannolik.
Räkna inte med någon hjälp heller, finns knappt någon personal där. Såg på nåt forum där de fick en lapp med ett par alternativ men de fick ordna allt själva, fanns bara ett telefonnummer.
Googla "Norwegian försening" så lär du få många träffar.
http://abc7.com/travel/norwegian-air-passengers-stranded-at-lax-for-2-days/220262/
Vi åkte med norwegian och dreamlinern till fort lauderdale nu i juni. Blev 8 h försenade på hemvägen, vi blev dock välomhändertagna med bra löpande info och matcheckar. Väl framme i Stockholm fick vi hotell, matcheckar samt att vi var ombokade till första bästa flight vidare hemåt. Det verkar vara så att just dreamlinern strular en hel del för alla bolag, dock så står norwegian utanför en allians vilket medför förseningar i massor. Kolla deras facebooksidor så får du en hel del info.
Just hemkommen från resa till OAK o hem från LAX med Norwegian
Kan varmt rekommendera att flyga med deras dreamliner. Resan till OAK gick utmärkt, bekväma stolar med egen touchscreen framför dig, bra benutrymme, större fönster med egen dimning för ljus. Maten var över förväntan o planet landade 20min före utsatt tid. Hemresan från LAX var visserligen 3.5h sen från start men redan vid incheckning en voucher på 16$ att spendera på flygplatsen.
Hoppas du får en trevlig resa :)
Kan varmt rekommendera att flyga med deras dreamliner. Resan till OAK gick utmärkt, bekväma stolar med egen touchscreen framför dig, bra benutrymme, större fönster med egen dimning för ljus. Maten var över förväntan o planet landade 20min före utsatt tid. Hemresan från LAX var visserligen 3.5h sen från start men redan vid incheckning en voucher på 16$ att spendera på flygplatsen.
Hoppas du får en trevlig resa :)
Nej inte det minsta förvånad!
Även om just vår tur till och från FLL funkade och planet var bra (det var dock två fel som fick fixas innan vi kunde lyfta, vi hann ju tänka både ett och annat om förseningar och att gå av planet igen innan vi fick besked att vi faktiskt skulle komma iväg bara 25 minuter sena) förutom oätlig mat på hemresan (som kostade en hel förmögenhet) så skulle jag aldrig mer rekommendera Norwegian till någon efter att de börjat behandla sina passagerare som boskap och dessutom struntar i lagar och regler.
http://www.di.se/artiklar/2014/7/28/norwegian-riskerar-miljonsmall/
Att inte ens en halv % av passagerare som drabbas och har rätt till ersättning både för försening och extrakostnader som förlorad inkomst hävdar sin rätt mot flygbolagen är inget annat än skrämmande, inte konstigt att de struntar i om de låter oss sitta ett par dygn på en flygplats, fogliga mesiga och lata resenärer kan man göra som man vill med.....
Även om just vår tur till och från FLL funkade och planet var bra (det var dock två fel som fick fixas innan vi kunde lyfta, vi hann ju tänka både ett och annat om förseningar och att gå av planet igen innan vi fick besked att vi faktiskt skulle komma iväg bara 25 minuter sena) förutom oätlig mat på hemresan (som kostade en hel förmögenhet) så skulle jag aldrig mer rekommendera Norwegian till någon efter att de börjat behandla sina passagerare som boskap och dessutom struntar i lagar och regler.
http://www.di.se/artiklar/2014/7/28/norwegian-riskerar-miljonsmall/
Att inte ens en halv % av passagerare som drabbas och har rätt till ersättning både för försening och extrakostnader som förlorad inkomst hävdar sin rätt mot flygbolagen är inget annat än skrämmande, inte konstigt att de struntar i om de låter oss sitta ett par dygn på en flygplats, fogliga mesiga och lata resenärer kan man göra som man vill med.....
35.000(!) passagerare med förseningsskadeståndskrav, wow.
Någon kanske vill roa sig o göra en uppskattning på hur många % det är av deras långdistanstrafik. Men det är väl iaf minst 150 plan vi talar om med så stora förseningar att det går till process på så kort tid.
Detta med lågprislångflyg verkar vara något som inte funkar.
Andra som försökt tex Virgin o AirBerlin är ju idag inga lågprisbolag över Atlanten längre.
Någon kanske vill roa sig o göra en uppskattning på hur många % det är av deras långdistanstrafik. Men det är väl iaf minst 150 plan vi talar om med så stora förseningar att det går till process på så kort tid.
Detta med lågprislångflyg verkar vara något som inte funkar.
Andra som försökt tex Virgin o AirBerlin är ju idag inga lågprisbolag över Atlanten längre.
Som sagt... kolla bilderna hur Norwegian löser övernattningen åt sina passagerare som är 56h försenade.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19287444.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19287444.ab
Åkte med Norwegian Köpenhamn - LA t o r i förra veckan och har aldrig åkt sämre över Atlanten tidigare! Började med vi fick åka med euroantlantic dit i ett smutsigt och söndrigt plan 1 h försenad, taggad som man var på att komma iväg så accepterade man en del. Maten och servicen ombord var under all kritik, om det var euroantlantics fel eller norwegians vet jag ej. På vägen hem fick det bli euroantlantic igen men denna gången var det 6 h försenat utan någon information förman vi checkade in.
Kommer aldrig att rekommendera norwegian till någon.
Tittar på att åka till Colorado om två år och då blir det nog icelandair.
Kommer aldrig att rekommendera norwegian till någon.
Tittar på att åka till Colorado om två år och då blir det nog icelandair.