Någon som rest med Universal tours scandinavia?

10 sep. 2008 17:59
Visningar: 13244
Hej!

jag har fått en inbjudan att följa med gratis med detta företag till Venedig 4dgr inkl flyg o hotell, kan detta verkligen stämma? Finns det någon som av er som nyttjat detta erbjudande?

MVH ÅJ
25 sep. 2008 18:35
Hej!
Jag har också fått inbjudan och dessutom betalat in depositionen på 1100 kronor. Vill gärna veta om det är bluff eller inte.

C S
Av Mpc
25 sep. 2008 19:29
varning lukta illa se upp
Av Edi
26 sep. 2008 18:19
Hei!, jeg hadde også fått tilbud i Norge. Tok sjansen....kom hjem i går. Flott tur, seriøst reise selskap og søte svensk talende guider. Hotellet var bra og dags turene flotte. Vel verdt pengene! Vi fyllt en Boeing 737...170 stykkker> og like mange skulle ned da vi kom hjem. Hilsen Edi.Citerat från ostgoten:
Hej!
Jag har också fått inbjudan och dessutom betalat in depositionen på 1100 kronor. Vill gärna veta om det är bluff eller inte.

C S
Av Edi
26 sep. 2008 18:26
Det er universal tours scandinavia som arrangerte turen. Ikke bløff i det heletatt. Dere kan trygt reise. Depositum får du tilbake på andre dagen eller legge det til en av de guidet tour pakkene i Venezia. Full pakke som inkluderte mat på hotellet, middag også og lunsj en dag kostet 269 euro. Så får du trekke i fra depositum fra den.>Citerat från edi:
Hei!, jeg hadde også fått tilbud i Norge. Tok sjansen....kom hjem i går. Flott tur, seriøst reise selskap og søte svensk talende guider. Hotellet var bra og dags turene flotte. Vel verdt pengene! Vi fyllt en Boeing 737...170 stykkker> og like mange skulle ned da vi kom hjem. Hilsen Edi.Citerat från ostgoten:
Hej!
Jag har också fått inbjudan och dessutom betalat in depositionen på 1100 kronor. Vill gärna veta om det är bluff eller inte.

C S
Av Jesperw
26 sep. 2008 21:50
Hur tjänar de pengar om de ger bort resorna?
Av Joje_66
27 sep. 2008 00:11
Låter konstigt och kan man lita på att någon som blev medlem samma dag och inte har något annat bidrag på reseguiden som enda vittne att detta är okej???? Kan ju vara så men jag skulle vara försiktig, i all välmening.
27 sep. 2008 16:35
Tack Edi för din kommentar! Finns det flera som kan intyga att Universal Tours Scandinavia inte lurar sina kunder?
Jag skulle vara mycket tacksam för inlägg i ämnet.

Hälsningar
C S
Av Mia41
28 sep. 2008 15:19
När jag fick erbjudandet i våras, så undrade jag länge över vad det var som var "lurt" med det hela - men vi kunde inte hitta något fel.
Nästa tisdag flyger vi från Arlanda - min man och jag. Han har givetvis fått betala för resan, men sammantaget blir det ändå prisvärt.
Det ska bli spännande att se hur det hela kommer att fungera - trots allt så känns det fortfarande LITE osäkert :-))
Av Joje_66
28 sep. 2008 18:23
Ytterligare en sprillans ny medlem som vittne.... Känns inte alls som någon trygghet så tänk Er för.
Vill inte påstå att det är något skumt men skulle nog kolla upp företaget lite innan jag beställde.
Av Late
28 sep. 2008 18:57
Kan inte annat än att hålla med joje.
Late
Av Edi
28 sep. 2008 23:57
jeg svarer Jojo gjerne om at jeg var ny medlem samme dag som jeg skrev inlegget. Det er fordi jeg dumpet borti reseguiden like før jeg skulle på turen...fordi jeg også ville undersøke om Universal Tours var å stole på! da fikk jeg kobling til denne svenske siden med Travellingmama's spørsmål. jeg kunne selvfølgelig ikke si nå før turen, hadde det for travellt akkurat da å bli medlem. men kom derfor tilbake. Syn det er noen som tror jeg skal bare lure dere! Det må sies også at turen er bare gratis for de som reiser alene og dele rom med en vilt fremmed menneske. Det gjorde ingen som reiste alene samtidig med meg. Plus man betaler for å være med de guidet turene hvis man vil delta i dem.
Av Joje_66
29 sep. 2008 00:22
Citerat från edi:
jeg svarer Jojo gjerne om at jeg var ny medlem samme dag som jeg skrev inlegget. Det er fordi jeg dumpet borti reseguiden like før jeg skulle på turen...fordi jeg også ville undersøke om Universal Tours var å stole på! da fikk jeg kobling til denne svenske siden med Travellingmama's spørsmål. jeg kunne selvfølgelig ikke si nå før turen, hadde det for travellt akkurat da å bli medlem. men kom derfor tilbake. Syn det er noen som tror jeg skal bare lure dere! Det må sies også at turen er bare gratis for de som reiser alene og dele rom med en vilt fremmed menneske. Det gjorde ingen som reiste alene samtidig med meg. Plus man betaler for å være med de guidet turene hvis man vil delta i dem.
Ingen som tror att Du försöker lura någon!
Hela resonemanget utgår ifrån att man måste vara försiktig speciellt med okända aktörer eftersom det tyvärr existerar oseriösa sådana och även rena bedrägerier. Måste tillägga att även kända namn nog bör kollas upp då resegarantin (om det finns) inte gäller vid alla typer av resor. Konkurser i resebranschen förekommer och det är inte kul att stå med en värdelös biljett. Går aldrig att gardera sig till 100% men man får använda sunt förnuft och lite försiktighet.

Måste nog säja att resebyråns upplägg låter mycket märkligt, någon måste betala den gratisåkande resenärens kostnader, förmodligen övriga resenärer.

Lycka till med resandet!
Av Edi
29 sep. 2008 14:23
Klart at kostnadene for de som reiser gratis må dekkes, men jeg lurer på egentlig om det ER noen som tar sjansen å dele rom med noen de ikke kjenner?
Ingen som var med på turen med meg gjorde det, vi betalte for enkelt rom.
Det var sikkert nok å dekke charter fly og hotel rom i lav sesongen.
Av Mia41
29 sep. 2008 15:37
Jag återkommer om tio dagar med egen reserapport :-))
Av Nickeb
29 sep. 2008 16:58
Vi väntar med spänning !!
Av Mikee
4 okt. 2008 13:44
En sak som inte kommit fram är att det är ett naturläkemedels företag pharma nord som betalar resan för sina medlemmar.
annars är det ju verkligen lurt om reseföretaget själva bjuder.
om man som jag tar med mig min fästmö blir det 2600kr per skalle.
vänliga hälsningar
Michael
9 okt. 2008 11:55
Tackar så mkt för er respons! Jaa visst är det osäkert men för en så liten penning kanske man måste chansa ibland????:)
Jag väntar med spänning på recension av denna resa som tidigare medlem redan bokat!......

MVH
Av Mia41
11 okt. 2008 20:24
Hej på er!

Igår kväll kom vi hem - min man och jag och vi är mkt nöjda med våra dagar i Venedig!!

Först - det är absolut INGEN BLUFF!!

Om man åker med någon annan som också fått erbjudandet och därför kan dela rum - så betalar man bara 558 kr/person!!
Då ingår flyg t o r Arlanda - transport till och från hotellet (25 min med buss), drink med tilltugg och massor av information första kvällen och dessutom riklig frukost alla dagar.

F ö var vi ca 170 personer som reste ner och vi delades upp i fyra grupper på lika många bussar och alla med varsin svensktalande guide.
Det var två hotell intill varandra och det bodde två grupper på varje. Frukosten intogs gemensamt i det ena hotellet.
Rummen var enkla men rena och utrustade med badrum (gott om varmvatten), luftvärmepump och eget kassafack i väggen.

Sen är det ju valfritt om man vill betala för något av deras paket, eller delar av dessa, eller helt klara sig på egen hand.
Vi själva valde (efter mkt tvekan) att följa med på första dagens utflykt till tre kända öar, men i övrigt klarade vi oss på egen hand. Vi letade upp prisvärda matställen (fast inget är billigt därnere!) och sista dagen tog vi buss o båt in till Venedig och travade kors och tvärs där i många timmar. En helt fantastisk upplevelse!!

Vad gäller deponeringsavgiften på 1.100 kronor, så kunde man antingen dra av den när man första kvällen förskottsbetalde valda paket/utflykter - eller så fick man tillbaka den i euro (116 just nu) andra kvällen.

Vi hade tur med vädret, lite dimmigt på förmiddagarna, men sen klarnade det upp. När vi reste i går fm, så strålade solen och det var över 20 grader, då hade jag gärna stannat kvar och badat vid den 1½ mil långa sandstranden.
Sommartid är det nog ganska odrägligt där, med hotell i fyra rader längs stranden, men nu var det mesta stängt för säsongen.

Hälsningar från Öland
/Mia
15 okt. 2008 15:01
Hej ! Jag och min man kom hem i går 14/10 från denna trevliga resa ,som inte var någon BLUFF. Den var värd sitt pris! Vi tog Gold Card för att vara säker på att vi skulle få ut så mycket av resan som möjligt,Se tidigare inlägg av Mia.Det är mycket dyrt att äta och även utflykterna kostar mycket men med detta kort fick vi trots allt ett bättre pris och fantastiskt duktiga guider som var svensktalande och en helt oförglömlig resa och vackert väder hela tiden och trevliga med resenärer ,som de flesta varit tveksam till detta erbjudande.Får ni chansen tveka inte!MEN DET ÄR INTE HANDIKAPP VÄNLIGT!!! MVH från Norrbotten.
Av Mia41
16 okt. 2008 14:37
Norrbotten - Kul att läsa om er resa och att ni är så nöjda :)
Vilka veckodagar åkte ni? De resor vi hade att välja på låg alla mitt i veckan - med avresa från Arlanda tisd 14.15 och hemkomst fred 13.15.
16 okt. 2008 19:10
Hej Mia ! vi åkte fredag den 10:e 14 :15 från Arlanda och hem den 14:e kl 10:30 från Venedigsflygplats .Vi lämnade hotellet 7:45.Men det skulle komma nya resenärer samma dag som vi åkte på samma villkor som vi .
Av Mia41
16 okt. 2008 22:24
AHA - då var ni där i fyra nätter?!
Vi gissade att dom lagt upp det så, för att fylla veckorna.
Hade ni då en dag med utflykt till Romeo och Julias Verona - jag har läst om den, men den hanns ju inte med på våra två dagar.
På vårt guldkort kunde man vara med på:
Första kvällen: Välkomstmiddag
Andra dan: En ö-tur med lunch ombord, middag på hotellet på kvällen, samt "Venedig by night"
Tredje dan: Heldag i Venedig och på kvällen festmiddag med underhållning o dans på en restaurang i Lido Jesolo.
I övrigt hade vi samma restider som ni.
17 okt. 2008 09:01
Jag har också fått erbjudandet men kommer nog inte åka eftersom man måste ta sig till Stockholm och eftersom hotellet inte ligger inne i Venedig. Är det någon som vet hur dyrt eller besvärligt det är att ta sig till stan på egen hand?
Av Mia41
17 okt. 2008 09:43
Det tar ca en timme att åka från hotellet in till hamnen vid Markusplatsen - 25 min med buss och sen 35 min med båt. Det kostar ca 200 kr t o r och biljetter kan man köpa i receptionen på hotellet. Busshållplatsen ligger 100 m därfrån och bussarna går dagtid varje halvtimma.
Det finns olika varianter av biljetter:
Knappt 200 för såna som bara gäller den resa.
En lite dyrare som även gäller vaporetterna i Venedig.
Den dyraste som även gäller resorna till tre öar i lagunen: Burano, Torcello och Murano.

Vi hade dom billigaste biljetterna pga av att killen som jobbade i receptionen missade att informera oss om alternativen. Annars hade vi givetvis valt biljetter som gällde vaporettena, det blev mkt dyrare att köpa separata biljetter till dem inne i Venedig.

Det är meningen att bussar och båtar ska vara samordnade, men det fungerade inte i vårt fall, så det blev lite väntetider. Men eftersom både buss och båt dagtid går 2ggr/tim så var det inte så farligt. Båtturerna var f ö trevliga!
Av Mikee
17 okt. 2008 11:47
Hej hur mycket kostar guldkorten? Rekommenderar du oss ett sådant? Vi ska åka 28/10 tack för informationen om resväg till venedig låter som ganska smidigt.
vad kostar en lunch, kaffe ?
hälsningar
Mikee
Av Mia41
17 okt. 2008 14:32
Hej Mikee!

Guldkortet kostar 269 euro/person. Det kan tyckas mkt, men det innefattar ju då alla utflykter och middagar. Många valde också detta alternativ. Se inlägg ovan från sign Norrbotten
Glöm inte att du får dra bort depostionsavgiften på 1100 kr (när vi var där motsvarade det 116 euro)
Helst bestämmer man sig och betalar i förskott första kvällen. Fast eftersom närliggande bankomat inte fungerade, så vet jag att några betalade dan efter.
.
Om du ser på mitt tidigare inlägg, så valde vi bara att följa med på första dagens båttur och då var 112 av ca 170 resenärer med.
Ett par valde att stanna i Lido Jesolo, ta det lugnt, gå en långpromenad utmed standen och t o m bada.
Några andra åkte på egen hand in till Venedig båda dagarna och jag hörde att ett par därifrån tagit båten till den närliggande ön Murano (känd för sitt vackra glas)
Det ÄR dyrt i Italien, minst lika dyrt att äta ute som i Sverige!!
En pizza ligger runt 8 euro, men dom är stora. Sen beror det också på VAR man äter - det går att hitta billigare restauranger bland gränderna eller på något litet torg. Billigaste kaffet tar man stående på ngt fik. Små glassbutiker finns överallt och det var inte dyrt.

Inför avresan fick vi fylla i en utvärdering av resan och då skrev jag att det vore bra att få information om utflykter och priser i förväg.
Vi har diskuterat detta och vi hade inte velat haft vår egen resa annorlunda, men det hade sparat oss en massa diskussioner och räknade på plats.

Lycka till med din resa!
Av Fdp
17 okt. 2008 21:12
Någon som varit med på resan till Prag? De här resorna är reklamgrejer från Naturamed-pharma riktade till de kunder som köper deras piller.
Man får inte inbjudan direkt utan beställer anmälningsblankett och prov på piller.
Av Mia41
17 okt. 2008 21:35
Nej. jag har inte läst något om Prag - hittar heller inget på deras hemsida ..
Av Fdp
17 okt. 2008 21:45
Enligt inbjudan verkar man få åka till Prag när man varit i Venedig, men då gäller det att vara trogen kund.
Av Mia41
18 okt. 2008 19:09
För säkerhets skull så är jag en trogen kund:-)))
Sen är inte Prag så jätteviktig, jag var med på en bussresa dit för ett år sen.
Fast visst är Tjeckiens huvudstad vacker, så kanske längre fram:-))
Av Fdp
18 okt. 2008 19:29
Det är tydligen bara norrmän som fått åka dit ännu.
Av Keiju6
29 okt. 2008 23:17
Jag ska åka nu på fredag, 4 nätter, hem på tisdag. Det som kostar mig extra är flygbiljetterna t/r Göteborg - Stockholm. Ca. 900 kr. plus de 558 kr för flygplatsavgifterna. Jag är tacksam att jag fått läsa om utflykterna här på sajten, så jag har tid att ta ställning till vad jag vill göra med det, när jag kommer fram.
Jag chansade direkt erfersom jag gillar resa. Jag ska dessutom bo med någon helt främmande människa...spännade. Det enda som bekymrar mig lite är vädret, det verkar bli något regnigt över helgen i Venedig.
Om att det är "gratis", tror jag följande: Jag har jobbat inom sjukvården, och läkemedelsbolagen sponsar läkare och sjuksköterskor på veckoslutskonferenser med fina middagar med presenter mm. Inte så konstigt att ett naturläkemedelsbolag riktar sig på sina kunder istället. Ganska smart drag, tycker jag! Man behöver nog inte vara en kund, jag har en väninna som fått erbjudandet fast hon aldrig har beställt något från Natura Pharma. Sen kostar det ju framme en hel del, de kanske får in kostnader på det.
Men det ska bli jättekul att åka! Nu ser jag framemot detta! Berättelse med bilder kommer efteråt....
Av Gunnebo
3 nov. 2008 17:44
Jag har också fått erbjudande och är nyfiken på hur resan fungerar. Har läst alla tidigare inlägg och undrar hur det blev för dig som reste ensam och fick bo med en okänd. Fungerarade det? Vet inte om jag vågar anmäla mig utan resesällskap. Lisa
Av Keiju6
7 nov. 2008 13:45
Svar till Gunnebo/Lisa och alla andra som undrar hur det är att åka alldeles själv: Jag har gjort resor många gånger ensam när jag var yngre. Men då reste jag inte i grupp. Då var jag mer modig och fri. Det gäller att vara framåt och ta vara på tillfällen då du träffar andra.

I detta fallet så var det en sällskapsresa med 170 andra svenskar, så jag kände mig inte speciellt orolig. Vi delades i grupper och hade ett mycket digert program från morgon till kväll( jag köpte guldpaketet) för att hinna se så mycket som möjligt. Därför höll man till sin grupp och träffade trevliga människor i gruppen. Man åt tillsammans, åkte ihop, gjorde det mesta tilsammans. Mycket trevligt! Ingen var där för att supa och störa, gruppen var mycket homogen, alla var nyfikna på resmålet i sig.

Jag fick en mycket trevlig kvinna till min rumskamrat och jag såg att det var likadant för de flesta, män som kvinnor. I ett enda fall såg jag att rumkompisarna inte höll ihop. Men om det skulle inträffa, så har du ju hela gruppen på dagarna.
Så anmäl dig och bara åk!!! Du kommer att få en oförglömlig reseupplevelse!
Jag kommer inom de närmaste dagarna också lägga bilder på sajten, så får du se allt med egna ögonen.
Lycka till!
Av Micsip
10 nov. 2008 22:52
Hej allihopa!

Jag åkte alldeles ensam, betalade extra för ett enkelrum och hade en alla tiders resa till Venedig. Alla var trevliga och positiva, fick sååå mycket vänner! Dag- och kvällsprogrammen fungerade väldigt bra tack vare guiderna också som var kunniga och gulliga. Vi hade en rullstolsbunden dam med sin man i sällskapet, de var med överallt och det fungerade så bra också; det var ju så många som ville hjälpa till när man gick över broarna och andra trappor. Vädret var fint utom en natt när det blev åska!!

Hoppas det blir mera sådana resor i framtiden!! Då vill jag vara med, kanske med någon kompis!
Micsi2p
Av L2e4h
16 jan. 2009 10:42
Hej! Det kan nog stämma, jag har ringt & kollat med kundtjänst etc & jobbar själv på reseföretag, dock känner jag ej till detta bolag - Universal tours - & tycker det ÄR konstigt att de bara har resor till Venedig! MEN som andra sagt här så tar ju de flesta med sig ngn & då tror jag det täcker kostnaderna för 2st! Speciellt om de har en deal med resebolaget & skickar iväg många, DÄR får de alltså in pengarna för resan & slår man ut detta på två + mat, guidade turer (för de som vill) - vilket de oxå får in pengar på - & resa till från hotellet så är man snart uppe i en vanlig resa. Vill dock påpeka att jag EJ är helt säker på erbjudandet..
Men Venedig ÄR sevärt! vill jag bara avsluta med ;) & glöm ej att ta en Bellini på Harry´s bar! Lycka till!
Av Rabbis
20 jan. 2009 20:47
Hej!

Är det någon som har fått erbjudandet från Natura Med Pharma till Venedig våren 2009?
Tänker ta chansen att följa med
Ni som tidigare besökt Venedig med företaget, vad heter hotollet och var ligger det i förhållande till Marcusplatsen.
Vore kul att innan resan lära känna en medresenär. Bor på Gotland, så det blir ju lite extra utlägg att ta sig till Arlanda.
Hoppas på att någon svarar.
/ Liz
Av Fdp
20 jan. 2009 21:35
Rabbis!
Hotellet ligger flera mil utanför Venedig. Det kostar runt 200 kronor att ta sig in till staden. Satsa på utflyktspaketen! Jag avstod från att resa eftersom jag inte kände för att dela rum. Med enkelrumstillägg och annat blev det inte så billigt.
Av Rabbis
20 jan. 2009 22:20
Tack för ditt svar!

Kan tänka mej att utflykterna inte är så billiga.
Får man info om priser innan man reser? Vore ju synd att ta med för lite pengar.
Någon som vet vad som är rimligt att ta med om man vill vara med på en del utflykter?

/Liz
Av Fdp
21 jan. 2009 19:02
Har du inte beställt anmälningsformuläret? Alla priser finns där. Tyvärr har jag kastat mitt. Att beställa anmälningsformuläret förpliktigar inte till något, men ger dig möjlighet att bedöma vad resan kommer att kosta totalt.
Av Rabbis
22 jan. 2009 15:44
Tack för ditt svar .

Jag har skickat efter blankett så den kommer väl en dera dagen.
Ska bli spännande!!
/Liz
10 feb. 2009 23:37
Jag fick erbjudandet i dag 10/2. Jag kände till den här diskussionen från tidigare, så jag kollade in här. Är avgångarna endast från Arlanda? Jag är spänd på era åsikter igen. Hoppas att någon mer, som varit med kan uttala sig om resan.

Gilla
22 feb. 2009 15:44
Hej
Undrar lite om båtresan in till venedig, är lite orolig då jag inte gärna åker båt.
Där hotellet ligger vad heter det området och är det stort?
Av Inebos
28 feb. 2009 12:50
Hej!
Har också fått detta erbjudande men skulle vilja veta mer: Vilket hotell bor man på? Hur långt från Venedig ligger det? Är det bra standard? Vad kostar utflykterna. Förstår att de är ganska dyra men hur dyra?
Mbh! ib
Av Mizan
28 feb. 2009 14:44
Hej jag vill gärna veta hur ni fått erbjudandena ??????????... nyfiken i en strut
Av Micsip
2 mars 2009 20:47
Hotellet där vi bodde heter Soleil (Lido di Jesolo), mycket bra och trevligt, utom att de som bodde med en annan fick tillsammans bara en (1) nyckel till rummet!! Det var väl lite pinsamt i början tror jag! Jag var tvungen att betala för ett enkelrum efter som jag valde bara det sista datumet på hösten! Men det var nog skööönt!
Hela paketet med utflykter mm under två dagar kostade ca 2400,- ./. deponeringen ca 1100,-. Gondolresan kostade ca 150,- och var jätte intressant. En fin upplevelse hela resan; jag kan nog rekommendera!! ;D
Av Pia62
8 mars 2009 22:08
Hej
Jo, jag har oxå fått en inbjudan och har nästan bestämt mej för att följa med. Det kanske finns någon mer där ute som ska åka ensam ... kul om man kunde lära känna någon innan.
Av Ugid
9 mars 2009 11:30
Hej!

Jag ska resa den 19/3 ensam och dela rum med någon okänd. Allt verkar jättespännande!

MVH / U
Av Karind
9 mars 2009 22:45
Jag har fått inbjudan och har verkligen funderat på att resa. Men det känns lite otryggt att fara ensam. Dessutom måste jag ta mig från norrland till Stockholm först. Vi räknade ut att om maken följer med så kommer det att kosta ganska mycket pengar i slutänden så därför funderar jag på att fara själv, jag har alltid velat fara till Venedig. Någon annan som tänkt nappa på erbjudandet nu i vår??
Av Luvsjn
12 mars 2009 12:07
Jag har fått en erbjudan också och har tackat ja till en resa till Vinedig.Jag skall resa ensam,så det blir lite spennande vem jag får dela rum med.jag har fått en prelemenärt resedatum den 9/4-09.Är det någon som också skall resa ensam detta datum,hör av er.Hälsningar Gunn Andersson.Katrineholm
Av Karind
12 mars 2009 12:17
Hej!
Jag har hört att resorna är slut nu! Har inte pratat med företaget utan fått veta detta av en annan person. Någon annan som vet något om detta?
/Karin.
14 mars 2009 19:11
Hej
ska åka i april, tänkte kanske bara ta och följa med på utflykt dagen då vi kommer ner, Venedig by night heter den undrar om nån varit med på den? Ingår middag och vad kostar den. Nån som kan berätta om utflykten? Tacksam för svar!
23 mars 2009 00:15
Jag ska åka i morron bitti (ifall jag vaknar)
De lever väl på att man tar nån med sig.
och att man köper "sightseeingturerna
( Bokar enkelrum ifall man skulle åka "ensam")
Gör man inte det, som jag, så blir det billigt,
men noterar att det var fyra nätter i höstas ist för
tre nu,samt att fkyplatsavgifterna är 750 ist för
550(?) depositionen på 1100 kr var 116 euro
i höstas, men lär vara, hmm rejält mindre nu.

Dags att packa ihop och hinna sova, och vakna
inte minst.
23 mars 2009 00:23
Kan väl tillägga att jag fick prelimnära resealternativ
till hösten.Men fick ingen plats Fick känslan att de
pririterade bort mig som"ensamresande". Så jag tvivlade
lite när jag fick detpreliminära dat. 23/3. Var på väg att begära depositionen
tillbaka, sista dagen jag kunde betala flygplats skatter/avg.
Men de menade att om jag betalade in det då, så var resan
säkrad. Så jag säger inte nej tack till tre dar i Venedig, även
om jag inte kommer "att springa runt" så mycket.
Av Totte57
5 apr. 2009 10:12
det är en helt okej resa vi var där 09-03-23 det är ingen bluff men venedig är världens dyraste turist stad så var medveten om det, pengarna tar dom in på utflykter och liknande men det kan man strunta i går alldeles utmärkt att upptäcka venedig på egen hand, jag tycker det var en bra resa,man får betala 586kr i avgifter men det är helt okej tycker jag, denna resa var med i plus för ett tag sen, men dom hade inte kollat upp speciellt mycket depositionen får man tillbaks andra dagen, men turistsäsongen börjar i april då blir det nog trångt där venedig tar emot 20 milj turister per säsong så det är nog bättre att åka före eller efter säsongen, men det är ingen bluff ialla fall Hälsn Lasse
8 apr. 2009 12:19
Hej
Åker på måndag, undrar om nån vart med på utflykten första kvällen, Venedig by night?Nån som vet va den kostar?
Va flög ni med och hotellet hur va det?
Tacksam för svar
17 apr. 2009 19:03
Nej det va ingen bluff, kom hem 16/4
Men oj vilka hutlösa priser dom hade på sina utflykter, men som sagt det är väl så dom plockar in pengar.
Men det går ju jättebra att ta sig runt själv, det gjorde vi ,det var enkelt och billigt.
Vi hade några toppendagar både i venedig och Lido di Jesolo där vi bodde.
Toppenväder 20-25grader strålande sol, så det blev både dagar i Venedig och på stranden.
26 okt. 2009 14:29
Hej,jag funderar på att ta detta erbjudande och ta med min 15-åriga dotter,men jag kan inte tyda på reseavtalet hur mycket hon skulle kosta,? Är det någon som vet??vi tänkte åka i slutet av april, mvh
2 nov. 2009 19:57
Hej!
Jag har idag fått ett erbjudande att följa med till Toscana med en dipositionsavgift på 1200 kr. Är detta verkligen på riktigt, trot den som kan?? Tvivlar starkt, vad gör jag, ska jag chansa?? Är detta något för Sverker i Plus? Du som rest under de här premisserna hör av dig!
2 nov. 2009 22:10
Hallå
Ja detta är inget skumt, reste med dom till Venedig i april i år....
18 mars 2010 10:16
Jag är jättesur på dom! Det verkar som bara de får åka som tar med sig någon vän eller betalar extraavgifter, typ enkelrum, extradag o s v. Då blir det ju inte "gratis" längre. Jag valde att åka ensam och att bo i dubbelrum och betalade in 650 kr + depositionsavgift 1200 kr. För någon vecka sen ringde de och sa att de hade ett jättebra erbjudande; om jag tog med en vän skulle vi få alla guidningar gratis. Och vännen skulle bara betala 6500 kr! Jag sa att det skulle bli för dyrt för mina vänner. En vecka senare ringde de och sa att det inte skulle bli någon resa för mig. De ska betala tillbaka pengarna sa de.

Jag tänker aldrig mer abbonera på Naturameds produkter. Och inte anlita Universal Tours. Det finns mycket billigare resor om man vill åka till Toscana.
Av Olinle
21 apr. 2010 17:00
Hej !
Jag har ringt och pratat med "Natura". Du förbinder dig att prova produkten för 39.50 under alla förhållanden. Du måste vara vaken för att i tid avbeställa abonnemanget annars löper det på med 250kr/2mån.
Reseföretaget är norskt och nyetablerat och har inte registrerat sig hos Konsumentverket. Vill du åka själv blir det i dubbelrum med annan okänd person. Ett enkelrums tillägg kostar cirka 2800 kr. Vill du ha med en person kostar det 5000 kr + fpl. skatt på 658kr. Tillsammans blir ca 6200 kr med din egen flygplatsskatt. Det ingår endast frukost. Övriga måltider tillkommer samt avgifter för utflykter. En förskottsbetalning krävs på ca 1000kr, som lär betalas tillbaka vid ankomsten.
Det hela blir en ganska dyr historia totalt sett. Det finns billigare paketresor till Toscana och man får komma ihåg att företagen idkar ingen välgörenhet.
Sök på webben under Universal Tour Scandinavia så får ni upp en sida från finska konsumentverket och vad de skrivit om företaget.
Till sist köp inte blåbär i pillerform det är bättre att plocka på sommaren och frysa in och använda på filen under vintern. Har du trädgård köp och plantera en vacker Aronia häck ( Aronia melanocarpa) så får du massor av bär på hösten som ger massor av antioxidanter.
Smakar resan så kostar den. Kom ihåg inget är gratis, när det kommer den här typen av reseerbjudanden. Jag har också fått erbjudande från Natura Med och skall be dem radera mig ur registret.
Av Leion24
27 apr. 2010 17:29
Hej. Jag har fått erbjudande till Toscana i oktober och tyckte att det lät fantastiskt. Idag kom anmälningsblanketten, och då insåg jag att eftersom jag vill resa ensam och bo i enkelrum, så blir resan dyrare än en vanligt paketresa till Toscana, särskilt med tanke på dyra utflykter. Jag hade en resa till Florens på gång nu i vår, men avbokade den för askmolnet, och hoppades mycket på den här. Tack för alla trevliga kommentarer som ni har lämnat.
Nu gäller det bara att komma ihåg att avbeställa blåbärspillren också.
hälsningar
Leif i Dalarna
Av Kitte72
1 juni 2010 00:53
Jag nere i Venedig i fjol 12/10-15/10.Detta var en mycket trevlig resa och väldigt kunniga guider.Nu ska jag åka med till Toscana oxå.Det är samma guider även där ska böi väldigt trevligt. Inga problem med detta. Riktigt värt pengarna.
Av Lenabo
21 juli 2010 21:08
Hej!

Jag fick erbjudande idag om resa till Toscana i oktober genom Universal Tours Scandinavia / NaturaMed. Är osäker på hur jag ska göra... Ringde reseföretaget och fick höra att datumen "lottas ut" om man inte betalar 1499 kr för att få åka ett visst datum. Fick uppfattningen att allt var rätt osäkert och undrar hur seriöst erbjudandet är. Tillkommer flygskatt och administration 658 kr och 690 kr för en extra natt.
- Någon som vet vilka flygtiderna är, avgång och ankomst Arlanda?
- Hur är hotellet och var ligger det?
- Vad kostar utflyktsprogrammet? Är det värt det eller bättre att göra egna utflykter?
- Erfarenheter från någon som rest ensam och delat rum med någon man lottas ihop med?

Tacksam för svar :)
Lena från Umeå
Av Sesan45
27 dec. 2010 13:17
Hej! Jag och min kompis också har anmällt oss till Toskana i oktober månader 2010. Har skickat brevet till Uneversal... i börjar i maj månader. I september månader har fått svar att vi ska inte åka till Toskana på grund att det är fullbokat. Nu har vi fått andra gång anmälningsblankett, denna resa blir i mars månader. Vi få se! Kan vi lita på dem eller inte.

Mh Elena
Av Sesan45
27 dec. 2010 15:04
"Hej!
Tack för ditt meddelande! Enligt dom allmänna villkoren i avtalet som du har skrivit under, datumet är tilldelat automatiskt från vårt system. Du kan påverka och bestämma datumet om du väljer ett tilläggtjänst på 1499 kr för garanterat avresedatum.

Med Vänliga Hälsningar,
Universal Tours Scandinavia"

Enligt dem, vi kan åka bara om vi betalar mera, alla tilläggtjänser, datumen vi kan inte bestämma, dem väljer automatisk och du vill resa, ska du betala själv.

Jag är arg och besviken. Ska jag söka semester, att åka till Toscana, när jag vet inte säkert, om jag åker eller inte. Jag söker 21.03, enligt de, kanske, jag ska åka 14.03.

Det bara...