men jävla emirates åk normal tid

Av Melicia
6 jan. 2017 09:50
Visningar: 213
Att de där jäkla emirates måste åka så man är i dubai mitt i natten. 22.55 då är man väl typ kl 1 på hotellet då transfer tar 55 minuter läste jag och sen när man åker hem åker man kl 8, då måste man upp kl 4. kan de inte va lite smarta att åka från sthlm på morgonen kl 7 så man får lite tid där första dagen när man kommer dit. Då är åtminstonde kl 4 när man kommer de lokal tid
6 jan. 2017 10:02
Jag vet inte riktigt vad du vill med ditt inlägg?
Du får väl titta på andra flygbolag om inte Emirates passar dig, hitta alternativ.

Ha en trevlig resa! //Ellismellis
Av Melicia
6 jan. 2017 10:28
nej ska åka 777 men inte turkish airlines
6 jan. 2017 19:32
Att få ihop flygbolagens nätverk är inte lätt och det kan såkart inte passa alla! De allra flesta åker dessutom vidare från Dubai. Men det är ju bra att man kan åka med andra bolag än just Emirates. Vet inte varför du just vill åka med en 777. Har inte ARN fått 380:n?
Av Hawaii
6 jan. 2017 21:15
I dagens läge är det inget ovanligt med vad som för resenären kan betraktas som obekväma avgångs och ankomst tider. Har själv en avgång kl 06:15 nu på måndag morgon. Och en ankomst tisdag kväll kl. 22:40. Och en annan flygning onsdag kväll med ankomst 22:55. Inget konstigt med det. Och en avgång kl. 8 på morgonen kan knappast ens betraktas som extremt tidig.
7 jan. 2017 03:39
Ni som kan sånt här, Hawaii och Marie, är det inte billigare för flygbolagen också med udda avgångstider?
Av Hawaii
7 jan. 2017 04:27
Citerat från Gunillad:
Ni som kan sånt här, Hawaii och Marie, är det inte billigare för flygbolagen också med udda avgångstider?
Även om det kan spela in i vissa enstaka fall är det nog nästan aldrig en avgörande faktor. Andra mycket viktigare faktorer:
1. Att helt enkelt kunna få ett "slot" (start/landning) på en mycket trafikerad flygplats är svårt och de får helt enkelt acceptera vad de får. Heathrow t.ex. är i princip 100%-igt bokat så start & landnings slots är väldigt svåra (och dyra). SAS sålde nyligen ett par Heathrow slots för många miljoner Dollar.
2. "Night curfews" på de flesta stora flygplatserna i Europa och USA innebär att flygbolagen måste planera in ankomster och avgångar därefter och när det gäller de långa interkont linjerna så undviks automatiskt visa tids perioder. Det finns t.ex. inga morgon avgångar från Kalifornien till Europa eftersom de då hade kommit fram mitt i natten, lokal tid.
3. Och även om vissa avgångs- och ankomst-tider kan verka lite obekväma för resenären så är ju detta ett enormt komplicerat pussel för flygbolagen - att ta hänsyn till curfews, maximera utnyttjningen av flottan & crew och att samtidigt vara konkurrenskraftiga mot de andra flygbolagen.