Mat på flyget på corendon airlines
Vi reste familj på sex personer med Corendon Airlines 2016 04 15-2016 04 22, från Ängelholm till Side flygnr CAI572-CAI 571och beställde mat för både ditresan och hemresan.
Hur kan man på detta flygbolag på 89.- för denna så otroligt dåliga mat,,,kyckling med ris,morötter.Kycklingen var inte vare sig på dit eller hemvägen ätbar ,fanns inte en chans att få isär och kunna dela på bitarna,morötterna helt okokta,alla vi sex fick lämna våra portioner,sedan talade vi med en del resenärer som också köpt deras mat,samma åsikt.
Första gången på en flygresa vi fått oåtbar mat,,,och vi har åkt med olika flygbolag sedan 1963 ,två gånger om året och då och då tre ggr om året.
Skulle gärna vilja ha en förklaring på detta,hur man kan servera så dålig mat.
Detta kostade oss 1068.- och inte ens ingick en kopp kaffe,ja,jag skulle faktiskt önska tillbaka pengarna.
Hur kan man på detta flygbolag på 89.- för denna så otroligt dåliga mat,,,kyckling med ris,morötter.Kycklingen var inte vare sig på dit eller hemvägen ätbar ,fanns inte en chans att få isär och kunna dela på bitarna,morötterna helt okokta,alla vi sex fick lämna våra portioner,sedan talade vi med en del resenärer som också köpt deras mat,samma åsikt.
Första gången på en flygresa vi fått oåtbar mat,,,och vi har åkt med olika flygbolag sedan 1963 ,två gånger om året och då och då tre ggr om året.
Skulle gärna vilja ha en förklaring på detta,hur man kan servera så dålig mat.
Detta kostade oss 1068.- och inte ens ingick en kopp kaffe,ja,jag skulle faktiskt önska tillbaka pengarna.
Detta får du ju skriva till arrangören du köpt resan av. Vi andra på forumet kan ju inte svara på det.
Då kan du prova att skriva till Corendon.
Citerat från Carado:
Vi reste familj på sex personer med Corendon Airlines 2016 04 15-2016 04 22, från Ängelholm till Side flygnr CAI572-CAI 571och beställde mat för både ditresan och hemresan.
Hur kan man på detta flygbolag på 89.- för denna så otroligt dåliga mat,,,kyckling med ris,morötter.Kycklingen var inte vare sig på dit eller hemvägen ätbar ,fanns inte en chans att få isär och kunna dela på bitarna,morötterna helt okokta,alla vi sex fick lämna våra portioner,sedan talade vi med en del resenärer som också köpt deras mat,samma åsikt.
Första gången på en flygresa vi fått oåtbar mat,,,och vi har åkt med olika flygbolag sedan 1963 ,två gånger om året och då och då tre ggr om året.
Skulle gärna vilja ha en förklaring på detta,hur man kan servera så dålig mat.
Detta kostade oss 1068.- och inte ens ingick en kopp kaffe,ja,jag skulle faktiskt önska tillbaka pengarna.
Har ni köpt maten av Detur så får ni klaga till dem och begära kompensation.Vi reste familj på sex personer med Corendon Airlines 2016 04 15-2016 04 22, från Ängelholm till Side flygnr CAI572-CAI 571och beställde mat för både ditresan och hemresan.
Hur kan man på detta flygbolag på 89.- för denna så otroligt dåliga mat,,,kyckling med ris,morötter.Kycklingen var inte vare sig på dit eller hemvägen ätbar ,fanns inte en chans att få isär och kunna dela på bitarna,morötterna helt okokta,alla vi sex fick lämna våra portioner,sedan talade vi med en del resenärer som också köpt deras mat,samma åsikt.
Första gången på en flygresa vi fått oåtbar mat,,,och vi har åkt med olika flygbolag sedan 1963 ,två gånger om året och då och då tre ggr om året.
Skulle gärna vilja ha en förklaring på detta,hur man kan servera så dålig mat.
Detta kostade oss 1068.- och inte ens ingick en kopp kaffe,ja,jag skulle faktiskt önska tillbaka pengarna.
Bra om ni har dokumenterat med foto skulle jag tro. Ni kan ju sen om ni inte får något gå vidare antingen till domstol eller ringa Konsumentrådgivaren, kanske anmäla till ARN (kostar inget så kan vara kul att höra vad de säger) men som sagt, första steget är alltid att reklamera hos säljaren. Kommer ni ingen vart med detta så är det bara enskilt åtal i domstol som gäller, det kan kosta mer än det smakar (försökte inte vara lustig där ;-)
Nu är ju flygresor ett kapitel för sig när det gäller konsumenträtt så ni får väl se, i andra sammanhang kan inte en säljare hänvisa till en underleverantör och det borde de inte kunna här heller.
Lycka till!