Lowcostholidays.se
Jag och en vän skulle besöka Ibiza för första gången nu i augusti 2015 och spenderade flera timmar på att hitta ett bra boende och flyg till rimligt pris. Efter mycket letande hittade vi ett hotell genom Lowcostholidays.se och bokade då även flyg genom deras sida (trots att det kostade lite mer än om man bokade på flygbolagets egen hemsida).
Vi fick en bokningsbekräftelse och allt var klart, men tre dagar senare får vi ett mail från Lowostholidays där de skriver att vårt hotell är fullbokat (trots att vi redan har fått en bokningsbekräftelse) och de erbjuder oss nu ett trestjärnigt hotell med vanligt twin double room till samma pris istället för det fyrstjärniga hotell med junior suite och pool view som vi hade bokat. Jag ringer upp dem och frågar vad som händer och de ber inte ens om ursäkt för händelsen utan menar bara att så är det.
När vi ber om att istället få tillbaka pengarna för både flyg och hotell menar de att de endast kan ge oss pengarna för hotellet, men inte flyget. Tiden går medan vi väntar på svar och hotellen på Ibiza blir snabbt fullbokade under denna tid.
Vi får ringa och maila dit flera gånger för att ordna upp ett likvärdigt hotell och vid ett tillfälle menar de på att det inte finns några tillgängliga hotell i det område vi söker trots att det finns fem olika på deras hemsida som jag hänvisar till, och då säger de att de ska återkomma. Vi ber själva slutligen om ett hotell som enligt deras hemsida ska kosta 1000kr mindre, men ändå vara fyrstjärnigt och ingå med frukost.
När vi får den nya bokningsbekräftelsen har de debiterat samma summa som för det första hotellet, och när jag ringer upp för att fråga vad som hände med mellanskillnaden på ca 1000kr som vi borde få tillbaka säger de att det nya hotellet var dyrare och att de har "förlorat pengar på oss". Detta när jag samtidigt har priserna på deras hemsida framför mig.
Ska även tilläggas att kundtjänsten var mycket otrevlig och även skällde ut mig under ett samtal för att de som sagt hade "förlorat pengar på oss".
Jag jobbar själv med resor och service inom flygbranschen och har aldrig varit med om sämre kundbemötande.
Jag kommer aldrig någonsin använda mig av Lowcostholidays.se igen och avråder de som tänker boka genom dem att inte göra det.
Vi fick en bokningsbekräftelse och allt var klart, men tre dagar senare får vi ett mail från Lowostholidays där de skriver att vårt hotell är fullbokat (trots att vi redan har fått en bokningsbekräftelse) och de erbjuder oss nu ett trestjärnigt hotell med vanligt twin double room till samma pris istället för det fyrstjärniga hotell med junior suite och pool view som vi hade bokat. Jag ringer upp dem och frågar vad som händer och de ber inte ens om ursäkt för händelsen utan menar bara att så är det.
När vi ber om att istället få tillbaka pengarna för både flyg och hotell menar de att de endast kan ge oss pengarna för hotellet, men inte flyget. Tiden går medan vi väntar på svar och hotellen på Ibiza blir snabbt fullbokade under denna tid.
Vi får ringa och maila dit flera gånger för att ordna upp ett likvärdigt hotell och vid ett tillfälle menar de på att det inte finns några tillgängliga hotell i det område vi söker trots att det finns fem olika på deras hemsida som jag hänvisar till, och då säger de att de ska återkomma. Vi ber själva slutligen om ett hotell som enligt deras hemsida ska kosta 1000kr mindre, men ändå vara fyrstjärnigt och ingå med frukost.
När vi får den nya bokningsbekräftelsen har de debiterat samma summa som för det första hotellet, och när jag ringer upp för att fråga vad som hände med mellanskillnaden på ca 1000kr som vi borde få tillbaka säger de att det nya hotellet var dyrare och att de har "förlorat pengar på oss". Detta när jag samtidigt har priserna på deras hemsida framför mig.
Ska även tilläggas att kundtjänsten var mycket otrevlig och även skällde ut mig under ett samtal för att de som sagt hade "förlorat pengar på oss".
Jag jobbar själv med resor och service inom flygbranschen och har aldrig varit med om sämre kundbemötande.
Jag kommer aldrig någonsin använda mig av Lowcostholidays.se igen och avråder de som tänker boka genom dem att inte göra det.
Deras ansvarsavskrivande och alla dina skyldigheter hittar du på taskig svenska på deras hemsida:
http://content.lowcostholidays.com/DataObjects/HotelOnlyTermsConditions/File/Booking%20Conditions_Agency_SWEDEN.pdf
Reseföretag som inte tar ett större ansvar än vad en sökning på google gör ska man inte ens ta i med tång.
Hoppas allt löser sig men nästa gång ni bokar...satsa på en riktig och seriös resebyrå, tyvärr så finns det ytterligare ett handfull aktiva företag med samma modell.
http://content.lowcostholidays.com/DataObjects/HotelOnlyTermsConditions/File/Booking%20Conditions_Agency_SWEDEN.pdf
Reseföretag som inte tar ett större ansvar än vad en sökning på google gör ska man inte ens ta i med tång.
Hoppas allt löser sig men nästa gång ni bokar...satsa på en riktig och seriös resebyrå, tyvärr så finns det ytterligare ett handfull aktiva företag med samma modell.