Kan inte köpa e-tickets till magic mountain (Los Angeles)
Hej.
Förbereder resan till USA. Har köpt e-biljetter till universal studios och sea world. Men när jag va inne på Six flags hemsida så kunde jag inte köpa. Lägger till alla biljetter i kundkorgen och gör mot utgången. Fyller i alla uppgifter korrekt men när jag ska skicka ordern så får jag meddelande att ordern inte kunde slutföras och följande meddelande saxat från dialogrutan "Error 120: We're sorry, there was a problem making your purchase. Please try again by using a different credit card. If you continue to have issues, please contact Online Technical Support at 407-956-3594 and advise the Agent of the error code 120. [session: oybw.162823.898]"
har försökt med Sambons kreditkort och det funkar heller inte. Går det inte att köpa e-biljetter med svenska kort? Någon som har gått igenom samma sak?
//Andreas
Förbereder resan till USA. Har köpt e-biljetter till universal studios och sea world. Men när jag va inne på Six flags hemsida så kunde jag inte köpa. Lägger till alla biljetter i kundkorgen och gör mot utgången. Fyller i alla uppgifter korrekt men när jag ska skicka ordern så får jag meddelande att ordern inte kunde slutföras och följande meddelande saxat från dialogrutan "Error 120: We're sorry, there was a problem making your purchase. Please try again by using a different credit card. If you continue to have issues, please contact Online Technical Support at 407-956-3594 and advise the Agent of the error code 120. [session: oybw.162823.898]"
har försökt med Sambons kreditkort och det funkar heller inte. Går det inte att köpa e-biljetter med svenska kort? Någon som har gått igenom samma sak?
//Andreas
Hej!
Jag har ingen erfarenhet av Six Flags men av en betaltjänst med samma typ av problem. De accepterade inte våra svenska kort eller snarare adresser i detta fall. Tjänsten var så utformad att den hämtade all default info som kortet hade, vilket resulterade i att den inte kunde läsa av den svenska adressen (den klarade bara av UK adresser). Uppgifterna blev fel och eftersom de då inte överensstämde med registrerade uppgifter för kortet så accepterades inte kortet.
Enda sättet att lösa det var att ringa DEN kundsupporten så tog de kortuppgifterna per telefon istället. De kände till problemet.
Jag har ingen erfarenhet av Six Flags men av en betaltjänst med samma typ av problem. De accepterade inte våra svenska kort eller snarare adresser i detta fall. Tjänsten var så utformad att den hämtade all default info som kortet hade, vilket resulterade i att den inte kunde läsa av den svenska adressen (den klarade bara av UK adresser). Uppgifterna blev fel och eftersom de då inte överensstämde med registrerade uppgifter för kortet så accepterades inte kortet.
Enda sättet att lösa det var att ringa DEN kundsupporten så tog de kortuppgifterna per telefon istället. De kände till problemet.