Inställt SAS-flyg 4 juni

23 juni 2019 15:51 (redigerad)
Visningar: 371
Är det någon som var bokad med SAS direkt från Göteborg till Split tisdagen den 4 juni kl 16.50? Frågan ställs då flyget ställdes in och några av oss bokades om till Lufthansa med avgång kl 12.00 utan att SAS hörde av sig varken via mail eller sms. Någon fick ett mail från Lufthansa att on-line check-in var öppen. Trodde det var ett skämt-mail. Några förstod att något hänt då de gick in på hemsidan för att boka måltid.
Vid telefonkontakt med SAS blev svaret 'ja och vad vill Du att jag ska göra?'. Ingen ursäkt, ingen förklaring. Det hade ju varit trevligt att få veta att Lufthansa (inom Europa) inte har motsvarande SAS Plus-biljetter så alla s.k. förmåner fanns inte (baggage 2x23 kg /pax hade de ordnat) samt att det var lååååångt mellan terminalerna.
Vad hände med dem som inte fick någon info men infann sig i tid för avg kl 16.50? Någon här på Reseguiden som drabbades eller känner någon?
Av Birgere
23 juni 2019 22:58
Vet inte riktigt vad du vill ha ut av frågan men du vet väl att du har rätt till att få tillbaka 50% av biljettpriset pga nedgraderingen.
24 juni 2019 12:07
Tack, medveten om detta men min fråga (av ren nyfikenhet....) gäller om någon på detta forum var bokade på denna SAS-flight och i så fall hur det gick för dem. Av ett fullbokat plan till Split var vi 3 par som bokades om till Lufthansa via München.