Hur kräver man pengar åter från flygbolag?

Av Meojs
22 aug. 2024 10:59
Visningar: 69
Hej bokade resa till Japan via supersavertravel i maj.

Runt 25 juni, ( 1 månad senare). Så fick jag mejl från japanairline att flyget hem var inställt och jag skulle kontakta resebyrån för återbetalning eller nya biljetter.

Jag kontaktade supersavertravel dagen efter och begärde återbetalning,

Har nu idag gått 2 månader och inte fått någon återbetalning.

Har pratat med dom via telefon/ deras chatt antal gånger per månad. Och inget svar.

Dom säger bara dom väntar på återbetalning från flygbolaget innan dom kan återbetala mig.

Och eftersom mitt flyg inte är i fören december, så säger dom bara jag ska vänta.

Så hur löser man detta?
Finns det något företag man kan betala 200nr eller något och dom kräver återbetalning eller något?

Tänker inte vänta till december för att kanske få en återbetalning av dom liksom.
22 aug. 2024 11:20
Tyvärr kan det bli så när man bokar biljetter genom tredjepart.
Finns inga företag som sysslar med sådant, blir i så fall ARN eller dylikt.
22 aug. 2024 15:18
Hade bokat resa av Ticket med Qatar Airways (vidare till KL) . Avgången flyttades vilket innebar att vi inte kunde ta den föreslagna, fick avboka flygningen. Detta var i juli och vi fick tillbaka pengarna efter knappt fyra veckor, även om Ticket skrev i mailet att det kunde ta från sex veckor upp till två månader.

"Please keep in mind that the airline will handle these requests in the order they are received, and it may take anywhere from 6-8 weeks up to a few months for the refund to be processed. Usually it takes about 3-5 weeks."