Hotels.com vad gäller ej avbokningsbar biljett?
Hej,
Undrar om ngn lyckats komma fram till hotels.com kundtjänst och fått besked om man kan få pengarna tillbaka på ej återbetalningsbar resa?
Vi har redan betalt hotellet och skulle åkt till Seychellerna över påsk...
Undrar om ngn lyckats komma fram till hotels.com kundtjänst och fått besked om man kan få pengarna tillbaka på ej återbetalningsbar resa?
Vi har redan betalt hotellet och skulle åkt till Seychellerna över påsk...
Jag fick ett mail från dom i samband med att USA stängde gränsen och där skriver dom:
"Vad händer härnäst?
Om du påverkas av dessa nya regler och inte kan resa till USA under denna 30-dagarsperiod vill vi försäkra dig om att vi arbetar intensivt med våra resepartner för att lösa den här unika situationen och för att ta hand om dig.
Om du endast har bokat boende via Hotels.com kommer vi se till att du kan välja om du vill avboka och återbetalas för din bokning. "
Så även om dom jobbar med frågeställningarna så är det nog upp till det enskilda hotellet i slutändan.
"Vad händer härnäst?
Om du påverkas av dessa nya regler och inte kan resa till USA under denna 30-dagarsperiod vill vi försäkra dig om att vi arbetar intensivt med våra resepartner för att lösa den här unika situationen och för att ta hand om dig.
Om du endast har bokat boende via Hotels.com kommer vi se till att du kan välja om du vill avboka och återbetalas för din bokning. "
Så även om dom jobbar med frågeställningarna så är det nog upp till det enskilda hotellet i slutändan.
Ditt avtal är ju med Hotels.com så allt är helt beroende på vad de kommer överens om med sin leverantör - och hur de sedan gör i sin kunderelation med dig.
M a o; Väljer de att låta dig avboka kostnadsfritt oavsett hur de löser sin avbokning, enligt eller utanför avtal, med leverantören eller ej.
M a o; Väljer de att låta dig avboka kostnadsfritt oavsett hur de löser sin avbokning, enligt eller utanför avtal, med leverantören eller ej.
Citerat från Robbowan:
Ditt avtal är ju med Hotels.com så allt är helt beroende på vad de kommer överens om med sin leverantör - och hur de sedan gör i sin kunderelation med dig.
M a o; Väljer de att låta dig avboka kostnadsfritt oavsett hur de löser sin avbokning, enligt eller utanför avtal, med leverantören eller ej.
Inte en chans att hotels.com kommer att återbetala något om inte hotellet ställer upp.
Ditt avtal är ju med Hotels.com så allt är helt beroende på vad de kommer överens om med sin leverantör - och hur de sedan gör i sin kunderelation med dig.
M a o; Väljer de att låta dig avboka kostnadsfritt oavsett hur de löser sin avbokning, enligt eller utanför avtal, med leverantören eller ej.
Först måste jag avvakta tills det är 7 dagar kvar till avresan sedan om jag har tur lyckas jag komma fram på telefon. Misstänker att de endast lägger ett ärende och sedan väntar en lång ledtid. Känns som om dessa pengar redan är förlorade men det är ju värt försöka iallafall.
Citerat från Birgere:
Jag vet. De är dessutom ganska bra på att försöka bolla över "problemen" på hotellen när de inte riktigt vill hålla i den heta potatisen själva.Citerat från Robbowan:
Ditt avtal är ju med Hotels.com så allt är helt beroende på vad de kommer överens om med sin leverantör - och hur de sedan gör i sin kunderelation med dig.
M a o; Väljer de att låta dig avboka kostnadsfritt oavsett hur de löser sin avbokning, enligt eller utanför avtal, med leverantören eller ej.
Inte en chans att hotels.com kommer att återbetala något om inte hotellet ställer upp.Ditt avtal är ju med Hotels.com så allt är helt beroende på vad de kommer överens om med sin leverantör - och hur de sedan gör i sin kunderelation med dig.
M a o; Väljer de att låta dig avboka kostnadsfritt oavsett hur de löser sin avbokning, enligt eller utanför avtal, med leverantören eller ej.
Ni skulle kunna chansa på att dra till med Force Majeure, menbdet är inte fastslaget om det är applicerbart på Coronarelaterade ämnen - senaste jag hörde.
När det kommer till Hotels.com så har vi lyckats att avboka 4 av 5 hotell som är ej avbokningsbar. Det du kan göra är i appen gå in på hotellet och klicka på knappen avboka. På nästa sida står det om du får full återbetalning eller om det står 0kr innan du bekräftar avbokningen. Vi har kontaktat hotels.com angående det sista hotellet och hoppas på återbetalning på det också, då har vi fått tillbaka 100% av vad resan kostade.
kan meddela att vi fick tillbaka alla våra pengar efter dialog med hotels. det visade sig att pengarna fanns kvar hos hotels och hotellet inte hade rätt att få en utbetalning. Från att jag ringde tog det mindre än en vecka innan pengarna fanns på kontot.