Hej RG, vänligen straffa inte medlemmar med reklam, tack!
Hej Reseguiden-redaktionen,
när ni bestämmer er för att köra en icke-bortklickbar sekvens i flash för att promota Marocko i forumet, så tror jag att ni skapar mer badwill än någonting annat...
Aktiva forummedlemmar vill ha ett smidigt och enkelt fungerande forum – att störa dem med reklam, till och med när vi ska läsa varandras meddelanden, är en riktigt illa uttänkt strategi.
Jovisst, ni når många exponeringar och för sådant kan man ta betalt av annonsörer men allt är inte kvalitet. På ett forum är det mer än något annat KVALITETEN i kontakten som borde räknas för en annonsör. Tänk vilka möjligheter Marocko skulle ha att ge reseintresserade fördjupad information om vilket kanon-resmål det faktiskt är!
Mina två cents: Den här sortens primitiva (och ålderdomliga) sätt att se på sina besökare ger exakt motsatta effekter mot de som annonsören eftersträvar.
- Reseguiden sänker sitt eget värde bland sina mest trogna besökare.
- Marocko känns plötsligt lite mindre fräscht.
Det finns många exempel på fenomenet "Har stört mig på reklamen, köper därför inte produkten." Det här är snubblande nära att bli ett sådant. Så för att vara lite krass: Tänk om, gör om, gör rätt.
All the best,
:: håkan ::
när ni bestämmer er för att köra en icke-bortklickbar sekvens i flash för att promota Marocko i forumet, så tror jag att ni skapar mer badwill än någonting annat...
Aktiva forummedlemmar vill ha ett smidigt och enkelt fungerande forum – att störa dem med reklam, till och med när vi ska läsa varandras meddelanden, är en riktigt illa uttänkt strategi.
Jovisst, ni når många exponeringar och för sådant kan man ta betalt av annonsörer men allt är inte kvalitet. På ett forum är det mer än något annat KVALITETEN i kontakten som borde räknas för en annonsör. Tänk vilka möjligheter Marocko skulle ha att ge reseintresserade fördjupad information om vilket kanon-resmål det faktiskt är!
Mina två cents: Den här sortens primitiva (och ålderdomliga) sätt att se på sina besökare ger exakt motsatta effekter mot de som annonsören eftersträvar.
- Reseguiden sänker sitt eget värde bland sina mest trogna besökare.
- Marocko känns plötsligt lite mindre fräscht.
Det finns många exempel på fenomenet "Har stört mig på reklamen, köper därför inte produkten." Det här är snubblande nära att bli ett sådant. Så för att vara lite krass: Tänk om, gör om, gör rätt.
All the best,
:: håkan ::
Hej,
Vi utvecklar och utvärderar hela tiden nya format och tjänser, både när det gäller sökfunktioner, det redaktionella och annonser. Det format vi testade i måndags innehöll några fel, bland annat att annonsen inte gick att klicka bort.
Tycker att du har rätt i mycket, Håkan – vi tar med oss dina tankar i vårt fortsatta utvecklingsarbete.
Rikard Andreasson
Chefredaktör
Vi utvecklar och utvärderar hela tiden nya format och tjänser, både när det gäller sökfunktioner, det redaktionella och annonser. Det format vi testade i måndags innehöll några fel, bland annat att annonsen inte gick att klicka bort.
Tycker att du har rätt i mycket, Håkan – vi tar med oss dina tankar i vårt fortsatta utvecklingsarbete.
Rikard Andreasson
Chefredaktör