Flygpoolen eller travelstart
Ngn som bokat med flygpoolen eller travelstart? Kan man lita på att man får billjetterna och kommer iväg?
Använder mycket Travelstart vid våra resor till Thailand,det kan du lita på,även flygpoolen.
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
VARNING för Flygpoolen, www.flygpoolen.se
I förrgår kväll skulle jag boka några biljetter till Bangkok. När jag hade hittat en flight jag ville ha knappade jag in alla uppgifter. Klart, trodde jag.
Nähä, då fick jag svaret att någon annan hunnit före och om jag ville ha biljetten skulle jag välja en annan flight hem som var betydligt dyrare. Aldrig i livet!
Sedan skulle jag ha två andra biljetter. Den ena gick igenom och där dök det upp en rad där det stod "Betalningen gick igenom!" och på den andra som skulle betalas med American Express blev svaret att man skulle ringa Flygpoolen dagen därpå. Telefonkö! Öppet endast mellan 12 och 16! När resenären sedan kom fram påstod mannen som svarade att priset för resan hade gått upp 400 kronor på grund av att skatterna hade ändrats.
Men det är inte slut med det. Personen som skulle ha biljetten vars betalning hade gått igenom hade sent i går kväll fått ett mail där det stod att resan bokats av för att betalningen inte gått igenom och att det vanligaste felet på det berodde på att man slagit in fel nummer. Tror jag inte ett dugg på!
J-a nötter!
I förrgår kväll skulle jag boka några biljetter till Bangkok. När jag hade hittat en flight jag ville ha knappade jag in alla uppgifter. Klart, trodde jag.
Nähä, då fick jag svaret att någon annan hunnit före och om jag ville ha biljetten skulle jag välja en annan flight hem som var betydligt dyrare. Aldrig i livet!
Sedan skulle jag ha två andra biljetter. Den ena gick igenom och där dök det upp en rad där det stod "Betalningen gick igenom!" och på den andra som skulle betalas med American Express blev svaret att man skulle ringa Flygpoolen dagen därpå. Telefonkö! Öppet endast mellan 12 och 16! När resenären sedan kom fram påstod mannen som svarade att priset för resan hade gått upp 400 kronor på grund av att skatterna hade ändrats.
Men det är inte slut med det. Personen som skulle ha biljetten vars betalning hade gått igenom hade sent i går kväll fått ett mail där det stod att resan bokats av för att betalningen inte gått igenom och att det vanligaste felet på det berodde på att man slagit in fel nummer. Tror jag inte ett dugg på!
J-a nötter!
Citerat från limhamnstjej:
VARNING för Flygpoolen, www.flygpoolen.se
I förrgår kväll skulle jag boka några biljetter till Bangkok. När jag hade hittat en flight jag ville ha knappade jag in alla uppgifter. Klart, trodde jag.
Nähä, då fick jag svaret att någon annan hunnit före och om jag ville ha biljetten skulle jag välja en annan flight hem som var betydligt dyrare. Aldrig i livet!
Sedan skulle jag ha två andra biljetter. Den ena gick igenom och där dök det upp en rad där det stod "Betalningen gick igenom!" och på den andra som skulle betalas med American Express blev svaret att man skulle ringa Flygpoolen dagen därpå. Telefonkö! Öppet endast mellan 12 och 16! När resenären sedan kom fram påstod mannen som svarade att priset för resan hade gått upp 400 kronor på grund av att skatterna hade ändrats.
Men det är inte slut med det. Personen som skulle ha biljetten vars betalning hade gått igenom hade sent i går kväll fått ett mail där det stod att resan bokats av för att betalningen inte gått igenom och att det vanligaste felet på det berodde på att man slagit in fel nummer. Tror jag inte ett dugg på!
J-a nötter!
Det finns ju alltid en risk att det kan bli litet krångel ibland när man bokar via en resesite som säljer biljetter åt flera olika bolag, för det är någon annans flygstolar de förmedlar och dessa stolar går ju kanske att boka hos minst 50 andra ombud också så bara för att de finns till salu ena minuten så finns ju ingen garanti att de finns kvar när du kommit till betalningsfältet så att säga, VARNING för Flygpoolen, www.flygpoolen.se
I förrgår kväll skulle jag boka några biljetter till Bangkok. När jag hade hittat en flight jag ville ha knappade jag in alla uppgifter. Klart, trodde jag.
Nähä, då fick jag svaret att någon annan hunnit före och om jag ville ha biljetten skulle jag välja en annan flight hem som var betydligt dyrare. Aldrig i livet!
Sedan skulle jag ha två andra biljetter. Den ena gick igenom och där dök det upp en rad där det stod "Betalningen gick igenom!" och på den andra som skulle betalas med American Express blev svaret att man skulle ringa Flygpoolen dagen därpå. Telefonkö! Öppet endast mellan 12 och 16! När resenären sedan kom fram påstod mannen som svarade att priset för resan hade gått upp 400 kronor på grund av att skatterna hade ändrats.
Men det är inte slut med det. Personen som skulle ha biljetten vars betalning hade gått igenom hade sent i går kväll fått ett mail där det stod att resan bokats av för att betalningen inte gått igenom och att det vanligaste felet på det berodde på att man slagit in fel nummer. Tror jag inte ett dugg på!
J-a nötter!
det är ju baksidan med att boka biljetter själv på nätet.
vill man vara säker på att få exakta prisuppgifter och tillgång på biljetter i båda riktningarna så är man hänvisad till typ. ticket, resesäljarna eller liknande resebyråer men då får man ju oftast pröjsa litet eller ibland mycket mer för biljetterna också valet är ju fritt. problemfritt och dyrt eller billigt och litet mer chansning att det lyckas i första försöket.
Har själv bokat många gånger på nätet och oftast funkar det felfritt men ibland händer det ju att de biljetter man försöker boka hinner bli uppköpta av någon annan och det är bara att acceptera, man är ju inte ensammen om att vilja köpa billiga biljetter men det är ju skittråkigt om man lyckas boka en utresa billigt och så blir man tvingad att boka en svindyr återresa då kanske det inte blivit så mycket dyrare att anlita någon som kan garantera ett fast pris från början, thats life .
mvh. Bosse.
Hej
Har själv blivit lurad av flygvaruhuset. Bokar inte hos resesajter mer.
Såfort de fått dina pengar så är du inget värd längre (enl min uppfattning)
Kan fungera bra, men om något fallerar så skyller de bara ifrån sig och ter inget ansvar.
Om du vill känna dig trygg "hela" vägen så boka direkt hos flygbolaget och betala med kort.
Du kan använda resesajterna till att se vilka flygbolag som flyger till ditt tilltänkta resemål och även vilka tider.
/ rickard
Har själv blivit lurad av flygvaruhuset. Bokar inte hos resesajter mer.
Såfort de fått dina pengar så är du inget värd längre (enl min uppfattning)
Kan fungera bra, men om något fallerar så skyller de bara ifrån sig och ter inget ansvar.
Om du vill känna dig trygg "hela" vägen så boka direkt hos flygbolaget och betala med kort.
Du kan använda resesajterna till att se vilka flygbolag som flyger till ditt tilltänkta resemål och även vilka tider.
/ rickard
En vanlig missuppfattning är att den "vanliga resebyrån" är väldigt dyr, är helt fel! Flygpriserna är hårt pressade och det går oftast inte att ta ut högre priser än webben.
Att boka direkt med flygbolaget kanske kan känns tryggt, men i många fall landar man på callcentres som är outsourcade till länder långt bort.
Att boka direkt med flygbolaget kanske kan känns tryggt, men i många fall landar man på callcentres som är outsourcade till länder långt bort.
>Citerat från jesperw:
jag kan ju ta som exempel nu i sommar när vi ska till Island så skulle det bli 11000kr dyrare på flygbiljetter för fyra och 4wd hyrbil i 14 dagar på resebyrån än att boka på nätet och då är det samma flight på samma datum som det gäller och bilen är också av samma sort kanske till och med från samma uthyrare.
2004 när vi var till Island så bokade vi en bil via autoeurope som vi sedan fick hämta ut hos hertz fast med den skillnaden att vi betalade 7000kr mindre för den än om vi skulle bokat hertzbilen via resebyrån vilket vi först tänkt göra så efter det så kollar jag runt noga innnan jag beställer något för visst kan det vara lönande att bojkotta resebyrån ibland även om det är enklare och bekvämare att låta någon annan göra jobbet, men resebyråns personal går ju inte ut på konkurrenternas hemsidor och bokar hos dom, de bokar ju via de firmor de har avtal med thats it..
,
det är ju bara att söka på tex. reseguiden på en biljett till någon plats så ska du se att det kan variera en hel del på priset även bland internet resebyråerna tom. på samma flight faktiskt och det är ytterst sällan som de stora "vanliga" resebyråerna kan hänga med internetsiterna prismässigt men det lönar sig alltid att jämföra för även de vanliga resebyråerna har ju prisvärda erbjudanden ibland.
För att besvara den först ställda frågan så har jag aldrig blivit blåst av vare sig de två nämnda sidorna eller någon annan heller för den delen
mvh. Bosse.
En vanlig missuppfattning är att den "vanliga resebyrån" är väldigt dyr, är helt fel! Flygpriserna är hårt pressade och det går oftast inte att ta ut högre priser än webben.
Att boka direkt med flygbolaget kanske kan känns tryggt, men i många fall landar man på callcentres som är outsourcade till länder långt bort.
Det stämmer att det inte alltid är dyrare att boka via resebyrå än att boka själv på nätet, men jag vet av erfarenhet att det efter en del letande går att hitta billiga biljetter, boende och hyrbilar på nätet till priser som de inte matchar på resebyrån, däremot så har jag inte påstått att det alltid är så men ändå väldigt ofta.Att boka direkt med flygbolaget kanske kan känns tryggt, men i många fall landar man på callcentres som är outsourcade till länder långt bort.
jag kan ju ta som exempel nu i sommar när vi ska till Island så skulle det bli 11000kr dyrare på flygbiljetter för fyra och 4wd hyrbil i 14 dagar på resebyrån än att boka på nätet och då är det samma flight på samma datum som det gäller och bilen är också av samma sort kanske till och med från samma uthyrare.
2004 när vi var till Island så bokade vi en bil via autoeurope som vi sedan fick hämta ut hos hertz fast med den skillnaden att vi betalade 7000kr mindre för den än om vi skulle bokat hertzbilen via resebyrån vilket vi först tänkt göra så efter det så kollar jag runt noga innnan jag beställer något för visst kan det vara lönande att bojkotta resebyrån ibland även om det är enklare och bekvämare att låta någon annan göra jobbet, men resebyråns personal går ju inte ut på konkurrenternas hemsidor och bokar hos dom, de bokar ju via de firmor de har avtal med thats it..
,
det är ju bara att söka på tex. reseguiden på en biljett till någon plats så ska du se att det kan variera en hel del på priset även bland internet resebyråerna tom. på samma flight faktiskt och det är ytterst sällan som de stora "vanliga" resebyråerna kan hänga med internetsiterna prismässigt men det lönar sig alltid att jämföra för även de vanliga resebyråerna har ju prisvärda erbjudanden ibland.
För att besvara den först ställda frågan så har jag aldrig blivit blåst av vare sig de två nämnda sidorna eller någon annan heller för den delen
mvh. Bosse.
Hej,
Har bokat emd Travelstart ett antal gånger och kan varmt rekommendera dem. Funkar perfekt och sedan har de en chattfunktion på deras hemsida som är toppen.
Lycka till.
/ Cecilia
Har bokat emd Travelstart ett antal gånger och kan varmt rekommendera dem. Funkar perfekt och sedan har de en chattfunktion på deras hemsida som är toppen.
Lycka till.
/ Cecilia