Flygbolag till USA/Florida
Medveten om att det finns väldigt många trådar om flybolag etc, men jag vill förstås ha en egen tråd med era geniala svar!
Vi kommer att köra en repris på förra årets A+ semester till Florida, jag kollar nu flygbiljetter t o r i första halvan av mars.
Vi är 2 vuxna, 1 sexåring samt 1 tvååring som ska resa.
Nu till frågorna:
1. Priserna nu ligger på cirka 22500 - 25000 sek (ARN-MIA ser billigast ut när jag kollar destinationer i Florida), är det ok pris eller ska jag avvakta lite till?
2. "Bra" flygbolag? Har rest med SAS samt Iceland air i mina resor till nordamerika, nöjd med dessa. Priserna jag skriver på punkt 1 avser Iberia, British Airways, American Airlines, Virgin, Air Berlin samt Lufthansa.
Någon som har synpunkter på vilket av dessa flygbolag som är "bäst"?
Tack på förhand!
/Elof
Vi kommer att köra en repris på förra årets A+ semester till Florida, jag kollar nu flygbiljetter t o r i första halvan av mars.
Vi är 2 vuxna, 1 sexåring samt 1 tvååring som ska resa.
Nu till frågorna:
1. Priserna nu ligger på cirka 22500 - 25000 sek (ARN-MIA ser billigast ut när jag kollar destinationer i Florida), är det ok pris eller ska jag avvakta lite till?
2. "Bra" flygbolag? Har rest med SAS samt Iceland air i mina resor till nordamerika, nöjd med dessa. Priserna jag skriver på punkt 1 avser Iberia, British Airways, American Airlines, Virgin, Air Berlin samt Lufthansa.
Någon som har synpunkter på vilket av dessa flygbolag som är "bäst"?
Tack på förhand!
/Elof
Citerat från hawaii:
Personligen hade jag försökt undvika Iberia och Air Berlin och av de resterande har nog Virgin Atlantic bäst service i ekonomiklass (men har ingen egen erfarenhet av dem).
Ok! Perfekt, just nu är dessutom BA kombinerat med VA billigast, 21300 via Heathrow!Personligen hade jag försökt undvika Iberia och Air Berlin och av de resterande har nog Virgin Atlantic bäst service i ekonomiklass (men har ingen egen erfarenhet av dem).
Nån annan med en synpunkt eller två?
/Elof
Har flygit ganska många ggr till just Florida o med flera olika bolag som SAS, United, Delta, British Airways, Lufthansa o Continental. Har inget negativt att säga om något av bolagen, men när vi reste sist så gjorde vi misstaget att inte ha riktig koll på hur mycket bagage man fick ha med sig så det slutade med att vi fick betala när vi skulle åka hem då vi alla i sällskapet var helt övertygade om att vi får väl ha två väskor var à 23 kg som vi hade fått ha på dit resan men där gick vi på en nit. Så nästa gång vi åker dit igen blir det att boka me bolag som tar 2x23 kg per person. Ang priset så har vi betalt alltifrån 3990-6116/pers, men oftast brukar det finnas runt 5-5500/pers.
Jag hade klippt till på de bljetterna - det låter som ett bra pris och att byta i London blir ju "rätt" geografiskt sett och ni slösar inte bort restid med byte på andra mindre bra destinationer.
Citerat från elof16:
Nån annan med en synpunkt eller två?
/Elof
Citerat från hawaii:
Personligen hade jag försökt undvika Iberia och Air Berlin och av de resterande har nog Virgin Atlantic bäst service i ekonomiklass (men har ingen egen erfarenhet av dem).
Ok! Perfekt, just nu är dessutom BA kombinerat med VA billigast, 21300 via Heathrow!Personligen hade jag försökt undvika Iberia och Air Berlin och av de resterande har nog Virgin Atlantic bäst service i ekonomiklass (men har ingen egen erfarenhet av dem).
Nån annan med en synpunkt eller två?
/Elof
Nu på morgonen släppte SAS sina billiga biljetter, 21400 via chicago.
Är det bättre att mellanlanda i europa vs nordamerika...?
SAS vs Virgin?
Är det bättre att mellanlanda i europa vs nordamerika...?
SAS vs Virgin?
Var det är bättre att mellanlanda - beror på vem du frågar. Själv föredrar jag att byta i USA eftersom man då har pass och tullkontrollen avklarad vid första USA stoppet. När man sedan kommer fram till slutdestinationen är det en vanlig inrikesflygning och man bara hämtar ut baggaget i stället för att få stå i en lång kö till pass-kontrollen efter en MYCKET lång dag.
Hej, vi har åkt rutten Stockholm- Chicago- Orlando med SAS många gånger och.....i de flesta fall så har united ( som är inrikesbolaget) ändrat sin tidtabell åtskilliga gånger innan vi kommit iväg, så i slutändan har det blivit en 6 h väntan på O'Hare, samt en sen ankomst till Orlando.
När du flyger in direkt från Europa så har du inte det "problemet". Vi har även flygit BA och det var jättebra samt att ankomsttiden till Orlando var helt ok, vid 6 på kvällen har jag för mig. Mycket skönare att landa då, och leta upp sitt boende någorlunda pigg, än att göra det i mörkret vid 10 tiden då man är så trött att man ser syner ;o) Att sitta 6 h på en flygplats var den är må vara i världen, är inte roligt, speciellt inte med barn.
Men som sagt, alla tycker olika... ;o)
Dock så har vi aldrig flygit Virgin, men jag har brittiska vänner som alltid väljer dom.
När du flyger in direkt från Europa så har du inte det "problemet". Vi har även flygit BA och det var jättebra samt att ankomsttiden till Orlando var helt ok, vid 6 på kvällen har jag för mig. Mycket skönare att landa då, och leta upp sitt boende någorlunda pigg, än att göra det i mörkret vid 10 tiden då man är så trött att man ser syner ;o) Att sitta 6 h på en flygplats var den är må vara i världen, är inte roligt, speciellt inte med barn.
Men som sagt, alla tycker olika... ;o)
Dock så har vi aldrig flygit Virgin, men jag har brittiska vänner som alltid väljer dom.
Har flygit ett antal ggr Stockhol-Chicago och numera försöker vi att undvika Chicago vid mellanlandning i Usa dels för att den är så jädrans stor och vid ett tillfälle hade vi 2,5 timme på oss mellan flygen och håll ändå på att missa flighten. Fördelen med att byta i Europa är ju att man slipper säkerhetskontrollen i Usa som ibland tar en evighet och sen slipper man ju även ta ut väskorna. New york o Atlanta har gått mycke smidigare.
Tack för tipsen!
Vilket i-landproblem man har..... Köra SAS (som jag väl känner till) och landa i miami 20.30 med mellanlandning i Chicago (som jag också känner till) alternativt BA/VA som jag aldrig flugit men alla talar gott om och landa i Miami 17.30 med mellanlanding på Heathrow (där jag aldrig varit)....
Kan tyckas banalt men men......
/Elof
Vilket i-landproblem man har..... Köra SAS (som jag väl känner till) och landa i miami 20.30 med mellanlandning i Chicago (som jag också känner till) alternativt BA/VA som jag aldrig flugit men alla talar gott om och landa i Miami 17.30 med mellanlanding på Heathrow (där jag aldrig varit)....
Kan tyckas banalt men men......
/Elof
Många faktorer som spelar in, och gör ditt beslut baserat på hur bekväm du tycker tidtabellen är (förutsatt att priserna är likartade). Min kommentar ovan var helt baserat på att man jämför 2 alternativ som är relativt likartade när det gäller den totala restiden. Det är ju fullständigt givet att om ett av alternativen har ett 6 timmars stopp någonstans och det andra alternativet har bättre anslutningar så väljer man ju det senare, oavsett om stoppet är i USA eller Europa. Och i detta fallet (BA/VA) kommer du ju fram flera timmar tidigare till Miami så det verkar vara det bekvämare.
Hej,
Vi har flugit med BA till Miami med byte i London på Heathrow och det funkade fint och kan rekommenderas.
Heathrow är stort men det är inte så dumt ändå och det går förhållandevis smidigt att byta där och dessutom är det bra skyltat. Åker du med BA landar du alltid på terminal 5 som består av tre delar; A, B och C men det är som sagt väldigt bra skyltat.
Det enda som är underdimensionerat är antalet larmbågar till säkerhetskontrollen; de har flera band än larmbågar och det innebär att du själv fastnar i en kö för att gå i genom larmbågen medan dina ägodelar åker iväg på bandet och sedan ligger där obevakade. Detta gillar inte jag så jag försöker alltid att arrangera till just den delen så att jag ska ha så bra koll som det bara går på mina saker.
Vi har flugit med BA till Miami med byte i London på Heathrow och det funkade fint och kan rekommenderas.
Heathrow är stort men det är inte så dumt ändå och det går förhållandevis smidigt att byta där och dessutom är det bra skyltat. Åker du med BA landar du alltid på terminal 5 som består av tre delar; A, B och C men det är som sagt väldigt bra skyltat.
Det enda som är underdimensionerat är antalet larmbågar till säkerhetskontrollen; de har flera band än larmbågar och det innebär att du själv fastnar i en kö för att gå i genom larmbågen medan dina ägodelar åker iväg på bandet och sedan ligger där obevakade. Detta gillar inte jag så jag försöker alltid att arrangera till just den delen så att jag ska ha så bra koll som det bara går på mina saker.
Citerat från elof16:
Tack för tipsen!
Vilket i-landproblem man har..... Köra SAS (som jag väl känner till) och landa i miami 20.30 med mellanlandning i Chicago (som jag också känner till) alternativt BA/VA som jag aldrig flugit men alla talar gott om och landa i Miami 17.30 med mellanlanding på Heathrow (där jag aldrig varit)....
Kan tyckas banalt men men......
/Elof
Tack för tipsen!
Vilket i-landproblem man har..... Köra SAS (som jag väl känner till) och landa i miami 20.30 med mellanlandning i Chicago (som jag också känner till) alternativt BA/VA som jag aldrig flugit men alla talar gott om och landa i Miami 17.30 med mellanlanding på Heathrow (där jag aldrig varit)....
Kan tyckas banalt men men......
/Elof
Heahtrow är en enkel flygplats förhållandevis. Väl skyltat - inga problem alls. En annan fördel med att åka typ BA, är att dom ofta har hemresan på eftermiddagen. När vi flygit med SAS så har vi fått flyga tidigt på morgonen till Chicago för att vänta ett par h innan planet till Stockholm går.
Betydligt smidigare med senare resa, speciellt då man har barn med sig. Det blir ganska snart natt för dom...... ;o)
Betydligt smidigare med senare resa, speciellt då man har barn med sig. Det blir ganska snart natt för dom...... ;o)
Hej, håller själv på att kolla för en resa v8 och V9. Har själv varit i Florida 3ggr.
En sak du inte för glömma är att även kolla priserna till FLL(Fort Lauderdale) Ligger ju precis bredvid om du ändå ska till Miami. Har också tittat på SAS billiga biljetter men de är bara på SAS destinationer och när jag räknar så blir det billigare att köpa biljetten hela vägen just nu. 2 av gångerna när jag varit där så har united.com haft de bästa priserna. Sista gången flög vi med lufthansa via Frankfurt T/R MCO. Min åsikt är att united har funkat bra för oss. Första gången fög vi in på FLL och hem från MCO(orlando). Andra gången flög vi hela vägen till Key West med mellanlandning på EWR(Newark) och FLL och hem via MCO. Det finns mycket tid att spara om man ska röra sig i Florida genom att flyga in och ut på olika orter och det kostar inget extra att lämna hyrbilen på olika ställen.
Jag har flygit Icelandair 2 ggr och som senast i somras från NewYork. Tycker det är för små plan smt att ingen mat ingår kostnadsfritt. Dock har de fördelen att de har billiga enkelbiljetter samt har 2*23kg bagage som standard
En sak du inte för glömma är att även kolla priserna till FLL(Fort Lauderdale) Ligger ju precis bredvid om du ändå ska till Miami. Har också tittat på SAS billiga biljetter men de är bara på SAS destinationer och när jag räknar så blir det billigare att köpa biljetten hela vägen just nu. 2 av gångerna när jag varit där så har united.com haft de bästa priserna. Sista gången flög vi med lufthansa via Frankfurt T/R MCO. Min åsikt är att united har funkat bra för oss. Första gången fög vi in på FLL och hem från MCO(orlando). Andra gången flög vi hela vägen till Key West med mellanlandning på EWR(Newark) och FLL och hem via MCO. Det finns mycket tid att spara om man ska röra sig i Florida genom att flyga in och ut på olika orter och det kostar inget extra att lämna hyrbilen på olika ställen.
Jag har flygit Icelandair 2 ggr och som senast i somras från NewYork. Tycker det är för små plan smt att ingen mat ingår kostnadsfritt. Dock har de fördelen att de har billiga enkelbiljetter samt har 2*23kg bagage som standard
Hoppar in i denna tråd då jag har ett liknande scenario. Hoppas det är OK. :)
Ska resa 2 vuxna och 1 infant och 1 3-åring i mars/april. Valet står idag mellan BA och SAS/Virgin Atlantic sträckan ARN-LHR-MIA och båda bolagen har snarlika priser.
Fråga - tror ni 1.30 räcker i LHR på hemvägen med 2 barn? Jag ser mig som hyfsat ruttad på flygplatser. Flyger en hel del i jobbet, men tänker främst på att få med sig 2 barn på denna tid.
Har inte flugit med BA med småbarn, men gillar dem när jag flyger själv. Någon som flugit med småbarn med Virgin Atlantic? I båda fallen gäller ekonomiklass.
Så BA eller SAS/VA är frågan. :) Tar gärna emot er input!
Det verkar på hemsidorna som att båda har OK IFE för barn (tänker främst på 3-åringen).
Sedan är jag medlem i BA och samlar poäng (med hushållskonto) så det väger såklart till BAs fördel.
/C
Ska resa 2 vuxna och 1 infant och 1 3-åring i mars/april. Valet står idag mellan BA och SAS/Virgin Atlantic sträckan ARN-LHR-MIA och båda bolagen har snarlika priser.
Fråga - tror ni 1.30 räcker i LHR på hemvägen med 2 barn? Jag ser mig som hyfsat ruttad på flygplatser. Flyger en hel del i jobbet, men tänker främst på att få med sig 2 barn på denna tid.
Har inte flugit med BA med småbarn, men gillar dem när jag flyger själv. Någon som flugit med småbarn med Virgin Atlantic? I båda fallen gäller ekonomiklass.
Så BA eller SAS/VA är frågan. :) Tar gärna emot er input!
Det verkar på hemsidorna som att båda har OK IFE för barn (tänker främst på 3-åringen).
Sedan är jag medlem i BA och samlar poäng (med hushållskonto) så det väger såklart till BAs fördel.
/C
Om du åker med BA så är det terminal 5 som gäller och då bör det absolut funka med 1,30 för byte - vi hade något liknande när vi åkte med dem till Miami och det var inga bekymmer.
Om du däremot väljer SAS så hamnar du på terminal 3 vill jag minnas men jag vet inte från vilken terminal Virgin kör (men det kan man ju kolla på hemsidan tror jag). Om det inte är terminal 3 så kanske det krävs längre tid för byte.
Om du däremot väljer SAS så hamnar du på terminal 3 vill jag minnas men jag vet inte från vilken terminal Virgin kör (men det kan man ju kolla på hemsidan tror jag). Om det inte är terminal 3 så kanske det krävs längre tid för byte.
Citerat från cahoots:
Hoppar in i denna tråd då jag har ett liknande scenario. Hoppas det är OK. :)
Ska resa 2 vuxna och 1 infant och 1 3-åring i mars/april. Valet står idag mellan BA och SAS/Virgin Atlantic sträckan ARN-LHR-MIA och båda bolagen har snarlika priser.
Fråga - tror ni 1.30 räcker i LHR på hemvägen med 2 barn? Jag ser mig som hyfsat ruttad på flygplatser. Flyger en hel del i jobbet, men tänker främst på att få med sig 2 barn på denna tid.
Har inte flugit med BA med småbarn, men gillar dem när jag flyger själv. Någon som flugit med småbarn med Virgin Atlantic? I båda fallen gäller ekonomiklass.
Så BA eller SAS/VA är frågan. :) Tar gärna emot er input!
Det verkar på hemsidorna som att båda har OK IFE för barn (tänker främst på 3-åringen).
Sedan är jag medlem i BA och samlar poäng (med hushållskonto) så det väger såklart till BAs fördel.
/C
Hoppar in i denna tråd då jag har ett liknande scenario. Hoppas det är OK. :)
Ska resa 2 vuxna och 1 infant och 1 3-åring i mars/april. Valet står idag mellan BA och SAS/Virgin Atlantic sträckan ARN-LHR-MIA och båda bolagen har snarlika priser.
Fråga - tror ni 1.30 räcker i LHR på hemvägen med 2 barn? Jag ser mig som hyfsat ruttad på flygplatser. Flyger en hel del i jobbet, men tänker främst på att få med sig 2 barn på denna tid.
Har inte flugit med BA med småbarn, men gillar dem när jag flyger själv. Någon som flugit med småbarn med Virgin Atlantic? I båda fallen gäller ekonomiklass.
Så BA eller SAS/VA är frågan. :) Tar gärna emot er input!
Det verkar på hemsidorna som att båda har OK IFE för barn (tänker främst på 3-åringen).
Sedan är jag medlem i BA och samlar poäng (med hushållskonto) så det väger såklart till BAs fördel.
/C
ja, det såg jag att de hade till barnen i somras när vi åkte med BA.
Dessvärre hade standarden på maten sjunkit betänkligt denna sommaren jämfört med förra sommaren; nu var det tyvärr riktigt dåligt. MEN de kan - jag vet inte - kanske bero på att vi förra sommaren åkte till USA och denna sommaren var destinationen Afrika.
Kan dock vara bra att tänka på detta - och då tänker jag förstås på ert barn i första hand och att man kan ha med sig något som kan rädda det hela om det skulle visa sig nödvändigt.
Dessvärre hade standarden på maten sjunkit betänkligt denna sommaren jämfört med förra sommaren; nu var det tyvärr riktigt dåligt. MEN de kan - jag vet inte - kanske bero på att vi förra sommaren åkte till USA och denna sommaren var destinationen Afrika.
Kan dock vara bra att tänka på detta - och då tänker jag förstås på ert barn i första hand och att man kan ha med sig något som kan rädda det hela om det skulle visa sig nödvändigt.
Citerat från cahoots:
Tack Annl! Skönt att slippa byta terminal. Det lutar åt BA. Dom tycks också ha riktigt bra stolar/liggdelar för infants.
/C
Tack Annl! Skönt att slippa byta terminal. Det lutar åt BA. Dom tycks också ha riktigt bra stolar/liggdelar för infants.
/C
Citerat från cahoots:
Bra pris! Vilka bokade du med? Det verkar inte gå att boka med VA direkt on-line på deras hemsida (från ARN).
Vi köpte på expedia.se, på flygbolagens egna hemsidor var det ca 2400 dyrare för oss.Bra pris! Vilka bokade du med? Det verkar inte gå att boka med VA direkt on-line på deras hemsida (från ARN).
Har försökt att köpa biljetter på expedia tidigare men då har inte biljetterna funnits när man kommer till bokningssteget, den här gången funkade det så jag är nöjd och glad!
Priset är inte allt när du gör long haul flighter med barn. Har flugit både BA och Virgin så vet vad jag talar om. Gamla trötta sunkiga plan med noll service är vad de erbjuder. Vi flyger i feb -mars till mia med Lufthansa , deras nya Airbus 380 är fantastisk att flyga i, service på toppnivå, smidigt byte i frankfurt...och priset var under kampanj i juli 29000kr för 3vuxna och 2 barn....
Citerat från jayden10:
Priset är inte allt när du gör long haul flighter med barn. Har flugit både BA och Virgin så vet vad jag talar om. Gamla trötta sunkiga plan med noll service är vad de erbjuder. Vi flyger i feb -mars till mia med Lufthansa , deras nya Airbus 380 är fantastisk att flyga i, service på toppnivå, smidigt byte i frankfurt...och priset var under kampanj i juli 29000kr för 3vuxna och 2 barn....
Intressant, du menar att infon på VA:s hemsida är helt fel? Jag har även hört från flera håll att VA är bland de bästa dom flugit med, bl a här på forumet?Priset är inte allt när du gör long haul flighter med barn. Har flugit både BA och Virgin så vet vad jag talar om. Gamla trötta sunkiga plan med noll service är vad de erbjuder. Vi flyger i feb -mars till mia med Lufthansa , deras nya Airbus 380 är fantastisk att flyga i, service på toppnivå, smidigt byte i frankfurt...och priset var under kampanj i juli 29000kr för 3vuxna och 2 barn....
När/var/hur har du upplevt VA enligt din kommentar ovan?
BA spelar mindre roll då vi endast flyger med dom arlanda-heathrow.
//Elof
Även om det är uppenbart när man flyger i ett ganska nytt flygplan, så är inte åldern på flygplanet det viktigaste utan inredning och stolar. De allra flesta stora flygbolagen har de senaste åren satt in betydligt nyare och bättre stolar i sina flygplan, med helt nya personliga IFE (In Flight Entertainment) system, och det är ju detta som resenären upplever i första hand. Inte om flygplanet är 5 eller 15 år gammalt.
Men kommentaren om åldern på Virgins flotta är korrekt: Virgin har sex (inte fyra) mycket nya Airbus A330-300 (tillverkade 2011 och 2012) och 13 Boeing 747-400 (tillverkade 1994-2004). De har också 24 st. A340 (1996-2007). Nya flygplan har naturligtvis i de flesta fall nya moderna stolar installerade redan vid leveransen.
Men kommentaren om åldern på Virgins flotta är korrekt: Virgin har sex (inte fyra) mycket nya Airbus A330-300 (tillverkade 2011 och 2012) och 13 Boeing 747-400 (tillverkade 1994-2004). De har också 24 st. A340 (1996-2007). Nya flygplan har naturligtvis i de flesta fall nya moderna stolar installerade redan vid leveransen.
Svar till hawaii, visste inte att vi rättade varandra så korrekt här... Vet nu inte om jag tycker stolarna på Virgin är spec nya....får jag välja så flyger jag hellre med min familj i ett plan som inte är 25-30 år gammalt, dels säkerhet ,miljö osv, medan vissa inte bryr sig alls. Smaken som baken...trevlig resa.
Citerat från jayden10:
Svar till hawaii, visste inte att vi rättade varandra så korrekt här... Vet nu inte om jag tycker stolarna på Virgin är spec nya....får jag välja så flyger jag hellre med min familj i ett plan som inte är 25-30 år gammalt, dels säkerhet ,miljö osv, medan vissa inte bryr sig alls. Smaken som baken...trevlig resa.
När flög du med VA?
Svar till hawaii, visste inte att vi rättade varandra så korrekt här... Vet nu inte om jag tycker stolarna på Virgin är spec nya....får jag välja så flyger jag hellre med min familj i ett plan som inte är 25-30 år gammalt, dels säkerhet ,miljö osv, medan vissa inte bryr sig alls. Smaken som baken...trevlig resa.
Citerat från jayden10:
Svar till hawaii, visste inte att vi rättade varandra så korrekt här... Vet nu inte om jag tycker stolarna på Virgin är spec nya....får jag välja så flyger jag hellre med min familj i ett plan som inte är 25-30 år gammalt, dels säkerhet ,miljö osv, medan vissa inte bryr sig alls. Smaken som baken...trevlig resa.
Sen måste jag säga att jag blir lite störd på överdrifter (1994 --> 2012 = 18 år) samt att blanda in ordet "säkerhet" hur som helst. Utgår från att du har koll på det du påstår?Svar till hawaii, visste inte att vi rättade varandra så korrekt här... Vet nu inte om jag tycker stolarna på Virgin är spec nya....får jag välja så flyger jag hellre med min familj i ett plan som inte är 25-30 år gammalt, dels säkerhet ,miljö osv, medan vissa inte bryr sig alls. Smaken som baken...trevlig resa.
Att rätta varandra korrekt kan ju bli en effekt av över eller underdrifter.
Det känns lite konstigt att bli ifrågasatt för att man dissar ett flygbolag här...luktar skumt, min åsikt med MÅNGA andra är att Virgin är ett lågprisbolag som kraftigt försämrats de senaste åren, därför väljer vi att inte flyga i deras I VÅRA ÖGON gamla slitna plan, du gör efter er resa en egen bedömning....
Mitt tidigare inlägg var inte avsett att "rätta" någon, utan enbart att ge lite fakta. Och faktum är att Virgin Atlantic har både helt nya flygplan och flygplan som är lite äldre. I dagens läge är det MYCKET ovanligt att hamna i ett flygplan som är äldre än c:a 20 år om man flyger med ett av de större flygbolagen. Även om åldern normalt inte har något med säkerheten att göra. Av alla de flygolyckor som har inträffat är det en otroligt liten del som har inträffat p.g.a. något som hade med flygplanets ålder att göra.
Här var det livat vill jag lova! Sitter själv och söker på en resa till Florida i juni tillsammans med min gubbe och son på två år. På denna tråd verkar det finnas många som tycker, tänker, tror, vet.
Oj oj, hoppas jag finner rätt rutt, rätt flyg, rätt pris.
Elof - ni kommer få en fantastisk resa!
Oj oj, hoppas jag finner rätt rutt, rätt flyg, rätt pris.
Elof - ni kommer få en fantastisk resa!
Citerat från sisso:
Här var det livat vill jag lova! Sitter själv och söker på en resa till Florida i juni tillsammans med min gubbe och son på två år. På denna tråd verkar det finnas många som tycker, tänker, tror, vet.
Oj oj, hoppas jag finner rätt rutt, rätt flyg, rätt pris.
Elof - ni kommer få en fantastisk resa!
He he, härligt med lite känslor :-)Här var det livat vill jag lova! Sitter själv och söker på en resa till Florida i juni tillsammans med min gubbe och son på två år. På denna tråd verkar det finnas många som tycker, tänker, tror, vet.
Oj oj, hoppas jag finner rätt rutt, rätt flyg, rätt pris.
Elof - ni kommer få en fantastisk resa!
Jag tror också vår resa blir grym, Florida är ju fantastiskt! Mina barn ville inte åka hem förra resan!
Blir lite brydd när medlemmar på forumet skickar in mini-molotov cocktails bara...
/Elof
Citerat från jayden10:
Det känns lite konstigt att bli ifrågasatt för att man dissar ett flygbolag här...luktar skumt, min åsikt med MÅNGA andra är att Virgin är ett lågprisbolag som kraftigt försämrats de senaste åren, därför väljer vi att inte flyga i deras I VÅRA ÖGON gamla slitna plan, du gör efter er resa en egen bedömning....
Har fortfarande inte fått svar på när du flög VA senast?
Det känns lite konstigt att bli ifrågasatt för att man dissar ett flygbolag här...luktar skumt, min åsikt med MÅNGA andra är att Virgin är ett lågprisbolag som kraftigt försämrats de senaste åren, därför väljer vi att inte flyga i deras I VÅRA ÖGON gamla slitna plan, du gör efter er resa en egen bedömning....
Citerat från looovan:
Jag flög med VA dec 2010 långflygning från Sydney - London och var jättenöjd. Fräscht plan med bra mat och trevlig personal. Flyger med dem igen nu i oktober :)
Låter bra!Jag flög med VA dec 2010 långflygning från Sydney - London och var jättenöjd. Fräscht plan med bra mat och trevlig personal. Flyger med dem igen nu i oktober :)
Tror också att jag/vi har relativt låga förväntningar på flygbolagen, exempelvis så tar vi med oss egna iPads med filmer mm till barnen så om underhållningssystemen på planen är dåliga så kvittar det. Samma med mat, låga förväntningar och medtagen mat som kidsen gillar.
Och om jag tvingas gå och hämta en kall dryck själv i dryckesvagnen så går jag inte under för det. Just denna detalj verkar störa många på olika review-forum på nätet.
Längtar till mars!
/Elof