Flyga med Delta Airlines?
Hej
Vi planerar en USA-resa sommaren 2015 och söker nu efter vettiga flygpriser... Vi ska även flyga inrikes där och absolut bästa pris totalt för hela vår rundresa fick vi med Delta airlines via Resia. (Vi har dock inte bokat ännu) Huruvida det är ett bra val eller ej verkar det råda väldigt delade meningar om. Jag skulle gärna få lite input och höra vad det finns för nyare erfarenheter... Det kan ju ha hunnit hända en del på några år.
Tack på förhand!
Vi planerar en USA-resa sommaren 2015 och söker nu efter vettiga flygpriser... Vi ska även flyga inrikes där och absolut bästa pris totalt för hela vår rundresa fick vi med Delta airlines via Resia. (Vi har dock inte bokat ännu) Huruvida det är ett bra val eller ej verkar det råda väldigt delade meningar om. Jag skulle gärna få lite input och höra vad det finns för nyare erfarenheter... Det kan ju ha hunnit hända en del på några år.
Tack på förhand!
Hej
Jag har flugit med Delta till USA någon eller några gånger (minns inte riktigt) och om jag inte minns fel så har det varit med Delta inrikes där också (kan ha varit American Airlines). Mina upplevelser har varit bra av dom. Nu vet jag inte hur priserna är, men har annars åkt mest med Air France till USA som det också verkar finnas endel delade meningar om. De har varit både bra och lite strul med dom, och jämför jag mina upplevelser av dom två olika flygbolagen så har Delta absolut inte varit sämre iallafall, vi har varit nöjda!
Jag har flugit med Delta till USA någon eller några gånger (minns inte riktigt) och om jag inte minns fel så har det varit med Delta inrikes där också (kan ha varit American Airlines). Mina upplevelser har varit bra av dom. Nu vet jag inte hur priserna är, men har annars åkt mest med Air France till USA som det också verkar finnas endel delade meningar om. De har varit både bra och lite strul med dom, och jämför jag mina upplevelser av dom två olika flygbolagen så har Delta absolut inte varit sämre iallafall, vi har varit nöjda!
Om du flyger via Paris eller Amsterdam kan flyget vara ett Air France- eller KL-plan. Flyger du direkt till JFK är det däremot Delta.
Har själv inte flugit med dem, men har dem som kunder. Vet inte vilken flygplats du reser ifrån, men från CPH har de haft en del förseningar. Det är inget fel på dem som bolag, men det finns en del som inte gillar dem. Vet inte vart i USA du ska heller, men direktflyg är ju alltid en fördel och kan man flyga direkt till New York istället för att mellanlanda i t.ex. London (British Airways) eller Toronto (Air Canada) är det ju bättre.
Jag hade valt SAS om jag skulle välja mellan Delta och SAS, men å andra sidan brukar de vara dyrare.
Har själv inte flugit med dem, men har dem som kunder. Vet inte vilken flygplats du reser ifrån, men från CPH har de haft en del förseningar. Det är inget fel på dem som bolag, men det finns en del som inte gillar dem. Vet inte vart i USA du ska heller, men direktflyg är ju alltid en fördel och kan man flyga direkt till New York istället för att mellanlanda i t.ex. London (British Airways) eller Toronto (Air Canada) är det ju bättre.
Jag hade valt SAS om jag skulle välja mellan Delta och SAS, men å andra sidan brukar de vara dyrare.
Tack för svar båda två! Nu när jag kollade lite noggrannare så ser jag att det i vissa fall är Air France som flyger del av sträckan. VI har bantat vår första tanke med fler flygresor då vi har uteslutit en tur till Hawaii då tiden blir för knapp. Planen nu är att flyga från Stockholm till Seattle. sedan vidare från Seattle efter 5-6 dagar till San Diego för att hyra bil och köra Highway 1 till San Francisco och flyga hem där ifrån. skulle tro att vi lägger ca 2 veckor - SD, LA, SF och naturligtvis några stopp efter HIghway 1...Ev kan vi skifta så vi flyger till San Francisco och kör ner till San diego och flyger hem där ifrån. Det beror lite på flygpriser samt när det passar bäst att besöka respektive släkt och vänner...
Skillnaden på DL och AF är att på DL måste du betala för all dryck, iaf den med % i, sen har de äldre plan, följaktligen tvärtom på AF då.
Om du kan så hade jag försökt välja flighter som trafikeras av AF (eller KL).
De är alla med i samma allians därav att de codesharar (kan man iofs göra ändå) så man får kolla vem som faktiskt kör.
Kolla att göra bokningar på deras egna hemsidor också, kanske är bättre priser, samt så slipper du en (i min mening en onödig) andra part.
Flög med dem mellan Mexico City och Atlanta, kort flygning så var ok men inte mer.
Om du kan så hade jag försökt välja flighter som trafikeras av AF (eller KL).
De är alla med i samma allians därav att de codesharar (kan man iofs göra ändå) så man får kolla vem som faktiskt kör.
Kolla att göra bokningar på deras egna hemsidor också, kanske är bättre priser, samt så slipper du en (i min mening en onödig) andra part.
Flög med dem mellan Mexico City och Atlanta, kort flygning så var ok men inte mer.
Hej.
Jag flög med Delta, Stockholm-New York för två år sedan.
Som Bibby nämnde så har/hade de lite äldre plan i alla fall då.
Det planet jag flög med hade inte några Entertainment systems i stolsryggen framför viket gjorde flygningen ganska långtråkig då jag bara hade en Ipod och en Kalle Anka pocket med mig :-/ Detta borde jag ju ha kollat upp innan, men lätt att vara efterklok :-)
Nu var det ju som sagt två år sedan jag flög med dem så min info kanske är inaktuell, men kan vara värt att kolla upp.
Med vänlig hälsning/
Micke
Jag flög med Delta, Stockholm-New York för två år sedan.
Som Bibby nämnde så har/hade de lite äldre plan i alla fall då.
Det planet jag flög med hade inte några Entertainment systems i stolsryggen framför viket gjorde flygningen ganska långtråkig då jag bara hade en Ipod och en Kalle Anka pocket med mig :-/ Detta borde jag ju ha kollat upp innan, men lätt att vara efterklok :-)
Nu var det ju som sagt två år sedan jag flög med dem så min info kanske är inaktuell, men kan vara värt att kolla upp.
Med vänlig hälsning/
Micke
Amerikanska bolag har en mycket föråldrad flotta just nu, asiaterna och gulfstaterna ligger i topp vad gäller nya maskiner följt av Europe medans nordamerika men några väldigt få undantag ligger hopplöst sist i den civiliserade världen. UA har några 787:or, annars är nog de flesta gamla plan (over there).
Generellt sett måste man vara uppmärksam på vad för plan som man ska flyga med när det handlar om Amerikanska bolag. Som nämnts tidigare att en gemensam filmduk framme i kabinen är fortfarande vanligt 2014 och mig verkligen är det bara Amerikanska bolag som flyger med trånga narrow-body medeldistanskärror över Atlanten (läs Boing 757).
Inte konstigt att AirCanada har prenumererat på förstaplatsen inom bästa Nordamerikanska flygbolag dom senaste åren.
Inte konstigt att AirCanada har prenumererat på förstaplatsen inom bästa Nordamerikanska flygbolag dom senaste åren.