Feedback inte välkommen?
Hur ska kritisk feedback se ut för att den inte ska raderas?
Den gängse definitionen av feedback är kritik – positiv eller negativ – som gör något bättre.
Vi har tagit bort trådar som bryter mot våra användarvillkor, bland annat första punkten. Den lyder:
Vi visar respekt för varandra och har en trevlig och ödmjuk ton. Det är inte tillåtet att förolämpa, förlöjliga eller angripa någon annan. Det är inte tillåtet med smutskastning eller förtal. Var alltid hövlig och trevlig. Tilltal som är provocerande, oanständiga, hotfulla eller aggressiva etc är inte tillåtet.
Jag vill än en gång uppmana alla medlemmar att läsa användarvillkoren, där står det tydligt vad som gäller på Reseguiden.
Trevlig eftermiddag,
Rikard Andreasson
Chefredaktör
Vi har tagit bort trådar som bryter mot våra användarvillkor, bland annat första punkten. Den lyder:
Vi visar respekt för varandra och har en trevlig och ödmjuk ton. Det är inte tillåtet att förolämpa, förlöjliga eller angripa någon annan. Det är inte tillåtet med smutskastning eller förtal. Var alltid hövlig och trevlig. Tilltal som är provocerande, oanständiga, hotfulla eller aggressiva etc är inte tillåtet.
Jag vill än en gång uppmana alla medlemmar att läsa användarvillkoren, där står det tydligt vad som gäller på Reseguiden.
Trevlig eftermiddag,
Rikard Andreasson
Chefredaktör
Citerat från rikarda:
Den gängse definitionen av feedback är kritik – positiv eller negativ – som gör något bättre.
Vi har tagit bort trådar som bryter mot våra användarvillkor, bland annat första punkten. Den lyder:
Vi visar respekt för varandra och har en trevlig och ödmjuk ton. Det är inte tillåtet att förolämpa, förlöjliga eller angripa någon annan. Det är inte tillåtet med smutskastning eller förtal. Var alltid hövlig och trevlig. Tilltal som är provocerande, oanständiga, hotfulla eller aggressiva etc är inte tillåtet.
Jag vill än en gång uppmana alla medlemmar att läsa användarvillkoren, där står det tydligt vad som gäller på Reseguiden.
Trevlig eftermiddag,
Rikard Andreasson
Chefredaktör
Låter kanske bra med en svenska öron. Men ack, så tråkigt och intet givande.Den gängse definitionen av feedback är kritik – positiv eller negativ – som gör något bättre.
Vi har tagit bort trådar som bryter mot våra användarvillkor, bland annat första punkten. Den lyder:
Vi visar respekt för varandra och har en trevlig och ödmjuk ton. Det är inte tillåtet att förolämpa, förlöjliga eller angripa någon annan. Det är inte tillåtet med smutskastning eller förtal. Var alltid hövlig och trevlig. Tilltal som är provocerande, oanständiga, hotfulla eller aggressiva etc är inte tillåtet.
Jag vill än en gång uppmana alla medlemmar att läsa användarvillkoren, där står det tydligt vad som gäller på Reseguiden.
Trevlig eftermiddag,
Rikard Andreasson
Chefredaktör
Jag menar också att vi bara ska vara respekltfulla mot varandra och kanske t.o.m. välkomna välbementa råd, inte vara avundsjuk på någon som ev. rest litet mer och oftare.
OK. Tack för svaret! Då hoppas jag att en god ton hålls, så att alla kan få framföra sina åsikter här utan att tråden kastas (även om jag inte vet exakt vad det var som tände den röda lampan i förra tråden). Det jag kan komma ihåg är att ansvarig på RG sades ha dåligt alternativt inget omdöme. Är detta nog för att stänga tråden eller fanns det en annan anledning? Det kanske hade varit bra om ni ville ange skälet till att en tråd plockas bort, så att medlemmarna ser exakt var gränserna går.