Doodles kundtjänst är under all kritik

Av Ama
7 apr. 2009 11:37
Visningar: 1149
Hej!

Har i en månads tid försökt få tag i Doodles kundtjänst genom att kontakta dem på det sättet som anges på deras hemsida, dvs fylla i online-formulär. Min flight (19:00) blev inställd och jag blev ombokad till en mycket tidigare avgång (11:55) samma dag. Jag ville få tag i Doodle och fråga om jag kunde få flyga vid 16-tiden istället, det vore en bättre lösning för mig.

Hittills har jag fått två svar, där det ena gick ut på att någon skulle kontakta mig veckan därpå (det hände inte) och någon vecka senare, när jag återigen försökte (och för säkerhets skull gav de ärendenummer jag tidigare fått) fick goddag yxskaft-svaret "Hur kan vi hjälpa dig?".

Efter det har jag inte fått respons alls, det kvittar vad jag skriver till dem, det kommer ett automatsvar där svar utlovas inom 24 timmar, men det är bara en lögn. De senaste tre försöken har jag bara fått automatsvar på, de verkar ha slutat svara helt. Bara total tystnad. För mig hade det räckt om de hade sagt "Tyvärr, vi kan inte boka om dig", eller "Flighten är full", för om så är fallet så vet jag att det är ingen idé att hoppas, men de säger ju inget!

Jag är minst sagt missnöjd med Doodle, det känns inte som en seriös firma längre. Nästa gång jag bokar flyg på nätet, så är Doodle inte längre mitt första-, andra- eller tredjehandsval, utan finns inte med på listan överhuvudtaget.
Av Mpc
7 apr. 2009 12:00
Så kan det gå när man pratar med en plåtburk där för vänder jag mig ofta till en resebyrå där jag ser en person i ögon o hör ett svar som kommer ut munnen på den jag fråga eller ställer mina svar till. Sen kan han/hon jag ha ett korspondans på Maili det går men först en personlig kontakt är ofta bäst
7 apr. 2009 12:05
Vi köper alla våra utlandsresor på Resia och har alltid blivit nöjda. Där får man all hjälp.

Gilla
Av Ama
7 apr. 2009 12:23
Jo, jag vet att vanlig resebyrå med personlig kontakt funkar bättre när det strular, men Doodle har ändå funkat bra tidigare. Jag har bokat via nätet de senaste, vad kan det vara, säkert 5-6 åren och detta är första gången det varit så avgrundsdjupt dålig service. Dessutom från en byrå som har funnits hyfsat länge och har fått bra genomsnittlig kritik på jämförelsesiter.

Däremot har jag nu märkt att Doodles rescensioner blivit dåliga under senaste 6-12 månaders perioden, ny ägare eller problem i bolaget kanske?

Vad lär jag mig av detta då? Helt ok att boka på nätet, men jag måste läsa på mera inför varje bokning och inte lita på rescensioner jag läste för ett tag sedan, måste kolla aktuella också.
Av Mpc
7 apr. 2009 12:29
Citerat från ama:
Jo, jag vet att vanlig resebyrå med personlig kontakt funkar bättre när det strular, men Doodle har ändå funkat bra tidigare. Jag har bokat via nätet de senaste, vad kan det vara, säkert 5-6 åren och detta är första gången det varit så avgrundsdjupt dålig service. Dessutom från en byrå som har funnits hyfsat länge och har fått bra genomsnittlig kritik på jämförelsesiter.

Däremot har jag nu märkt att Doodles rescensioner blivit dåliga under senaste 6-12 månaders perioden, ny ägare eller problem i bolaget kanske?

Vad lär jag mig av detta då? Helt ok att boka på nätet, men jag måste läsa på mera inför varje bokning och inte lita på rescensioner jag läste för ett tag sedan, måste kolla aktuella också.
där kan du ha en poäng in

läsa på mera inför varje bokning och inte lita på rescensioner jag läste för ett tag sedan, måste kolla aktuella också.