Boka med norwegian
Någon som bokat med norwegian till Bangkok, är det bra el dåligt , berätta gärna
Om du läder på forumet så kan du nog skaffa dig en egen uppfattning
http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/forum_thread.cgi?forum_thread_category_id=1&site=reseguiden&event=default&query=norwegian
http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/forum_thread.cgi?forum_thread_category_id=1&site=reseguiden&event=default&query=norwegian
Hej.
Vi har inte heller något att klaga på, vi blev supernöjda med Norweigan.
Man måste bara förstå att allt inte ingår i biljettpriset. Naturligtvis har vi i media följt alla problem med kärran och då det finns hur många andra bolag som helst att flyga med så välj annat om det känns osäkert.
Hälsningar Tom
Vi har inte heller något att klaga på, vi blev supernöjda med Norweigan.
Man måste bara förstå att allt inte ingår i biljettpriset. Naturligtvis har vi i media följt alla problem med kärran och då det finns hur många andra bolag som helst att flyga med så välj annat om det känns osäkert.
Hälsningar Tom
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Hej Fredrik.
Men detta kom väl inte som en chock ? Allt om mat,bagage mm läser du ju om när du bokar. Vi beställde mat till hela familjen och allt fungerade, visst är priserna ombord dyra men så fungerar ju deras konceptet. Vi köpte filtar och kuddar till alla och pröjsade ett par hundralappar och dem hade vi sedan på resten av resan och även på hemvägen.
Det finns idag så många andra bolag så valet är öppet, vi tyckte det var kul att åka dreamliner nån gång iallafall.
: )
Hälsningar Tom
Men detta kom väl inte som en chock ? Allt om mat,bagage mm läser du ju om när du bokar. Vi beställde mat till hela familjen och allt fungerade, visst är priserna ombord dyra men så fungerar ju deras konceptet. Vi köpte filtar och kuddar till alla och pröjsade ett par hundralappar och dem hade vi sedan på resten av resan och även på hemvägen.
Det finns idag så många andra bolag så valet är öppet, vi tyckte det var kul att åka dreamliner nån gång iallafall.
: )
Hälsningar Tom
Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Citerat från Ambulanssystern:
Hej Fredrik.
Men detta kom väl inte som en chock ? Allt om mat,bagage mm läser du ju om när du bokar. Vi beställde mat till hela familjen och allt fungerade, visst är priserna ombord dyra men så fungerar ju deras konceptet. Vi köpte filtar och kuddar till alla och pröjsade ett par hundralappar och dem hade vi sedan på resten av resan och även på hemvägen.
Det finns idag så många andra bolag så valet är öppet, vi tyckte det var kul att åka dreamliner nån gång iallafall.
: )
Hälsningar Tom
Jo såklart visste jag om det. fick ju betala extra för mitt bagage innan ju. Hej Fredrik.
Men detta kom väl inte som en chock ? Allt om mat,bagage mm läser du ju om när du bokar. Vi beställde mat till hela familjen och allt fungerade, visst är priserna ombord dyra men så fungerar ju deras konceptet. Vi köpte filtar och kuddar till alla och pröjsade ett par hundralappar och dem hade vi sedan på resten av resan och även på hemvägen.
Det finns idag så många andra bolag så valet är öppet, vi tyckte det var kul att åka dreamliner nån gång iallafall.
: )
Hälsningar Tom
Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Men att man inte kunde bli serverad dricka på över 2h är riktigt uselt.
Och samma att dem har såpass kallt att man måste betala för filtar. Enligt mig är det jäkla charter fasoner . Det ska vara gratis.
Jag tycker att man kan lika bra lägga dem extra pengarna på ett annat bolag där allting ingår. Det blir nästan till och med dyrare att åka med Norweigan. Jag var besviken med allting och kommer aldrig åka med dem igen iallafall.
Mvh
Fredrik
Jag håller med dig, konceptet dom kör med är märkligt och priserna blir ju inte sååå låga trots detta sätt att sälja biljetter.
Fin kärra och bra utrymmen och fräscht, men dom ska ner i pris om vi ska boka med dom igen.
/ Tom
Fin kärra och bra utrymmen och fräscht, men dom ska ner i pris om vi ska boka med dom igen.
/ Tom
Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Man bör kanske inte räkna med annat? Åkte direktflyg till Bangkok tur/retur för mindre än 4000 kr (+ bagage), då tar jag med glädje med mig egna mackor och en extra kofta på planet istället ;)
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Citerat från Amd90:
4000kr brukar jag annars betala för mina biljetter ner till asien och då har flyger jag med Qatar, Cathay pacific, Etihad airways. Så väljer fortfarande hellre ett annat bolag när du kan få bättre för samma pris i slutändan :)
Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Man bör kanske inte räkna med annat? Åkte direktflyg till Bangkok tur/retur för mindre än 4000 kr (+ bagage), då tar jag med glädje med mig egna mackor och en extra kofta på planet istället ;)Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Citerat från Fredrik26021:
Det stämmer förmodligen! :) Vid tidpunkten då jag skulle åka (dålig framförhållning) var dock Norwegian 1500 kr billigare, vilket är mycket enligt mitt perspektiv - flyget är ju ändå bara transport mellan A och B :)
Citerat från Amd90:
4000kr brukar jag annars betala för mina biljetter ner till asien och då har flyger jag med Qatar, Cathay pacific, Etihad airways. Så väljer fortfarande hellre ett annat bolag när du kan få bättre för samma pris i slutändan :)Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Man bör kanske inte räkna med annat? Åkte direktflyg till Bangkok tur/retur för mindre än 4000 kr (+ bagage), då tar jag med glädje med mig egna mackor och en extra kofta på planet istället ;)Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Citerat från Amd90:
1500 kr är och mycket i mitt perspektiv :)Citerat från Fredrik26021:
Det stämmer förmodligen! :) Vid tidpunkten då jag skulle åka (dålig framförhållning) var dock Norwegian 1500 kr billigare, vilket är mycket enligt mitt perspektiv - flyget är ju ändå bara transport mellan A och B :)Citerat från Amd90:
4000kr brukar jag annars betala för mina biljetter ner till asien och då har flyger jag med Qatar, Cathay pacific, Etihad airways. Så väljer fortfarande hellre ett annat bolag när du kan få bättre för samma pris i slutändan :)Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Man bör kanske inte räkna med annat? Åkte direktflyg till Bangkok tur/retur för mindre än 4000 kr (+ bagage), då tar jag med glädje med mig egna mackor och en extra kofta på planet istället ;)Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Citerat från Fredrik26021:
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Ja, systemet är konstigt. Man får dubbelkolla och planera för att det ska vara värt det, annars skenar det ju iväg med extrakostnader. Samma med Ryanair ;) I alla fall, på detta forum är det nästan en sport att hata dessa två flygbolag vilket är kul eftersom de i princip är de enda jag använder (flyger i princip varje månad, dock inom Europa) - har aldrig upplevt problem med något av dem, utan mitt värsta missflyts-flygbolag har varit SAS. Men ja, kan ju bara ha haft tur/otur :) Nu blev det lite OT, men
Citerat från Amd90:
1500 kr är och mycket i mitt perspektiv :)Citerat från Fredrik26021:
Det stämmer förmodligen! :) Vid tidpunkten då jag skulle åka (dålig framförhållning) var dock Norwegian 1500 kr billigare, vilket är mycket enligt mitt perspektiv - flyget är ju ändå bara transport mellan A och B :)Citerat från Amd90:
4000kr brukar jag annars betala för mina biljetter ner till asien och då har flyger jag med Qatar, Cathay pacific, Etihad airways. Så väljer fortfarande hellre ett annat bolag när du kan få bättre för samma pris i slutändan :)Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Man bör kanske inte räkna med annat? Åkte direktflyg till Bangkok tur/retur för mindre än 4000 kr (+ bagage), då tar jag med glädje med mig egna mackor och en extra kofta på planet istället ;)Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Citerat från Amd90:
Exakt jag borde kollat upp mer noga. Jag förväntade mig att alla reguljär flyg höll bra standard och inga extra avgifter. Citerat från Fredrik26021:
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Ja, systemet är konstigt. Man får dubbelkolla och planera för att det ska vara värt det, annars skenar det ju iväg med extrakostnader. Samma med Ryanair ;) I alla fall, på detta forum är det nästan en sport att hata dessa två flygbolag vilket är kul eftersom de i princip är de enda jag använder (flyger i princip varje månad, dock inom Europa) - har aldrig upplevt problem med något av dem, utan mitt värsta missflyts-flygbolag har varit SAS. Men ja, kan ju bara ha haft tur/otur :) Nu blev det lite OT, menCiterat från Amd90:
1500 kr är och mycket i mitt perspektiv :)Citerat från Fredrik26021:
Det stämmer förmodligen! :) Vid tidpunkten då jag skulle åka (dålig framförhållning) var dock Norwegian 1500 kr billigare, vilket är mycket enligt mitt perspektiv - flyget är ju ändå bara transport mellan A och B :)Citerat från Amd90:
4000kr brukar jag annars betala för mina biljetter ner till asien och då har flyger jag med Qatar, Cathay pacific, Etihad airways. Så väljer fortfarande hellre ett annat bolag när du kan få bättre för samma pris i slutändan :)Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Man bör kanske inte räkna med annat? Åkte direktflyg till Bangkok tur/retur för mindre än 4000 kr (+ bagage), då tar jag med glädje med mig egna mackor och en extra kofta på planet istället ;)Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Haha ryan air är nog ännu värre. Jag har själv inte råkat ut för något dåligt men jag har hört massa historier om dem.
Jag har också haft problem med SAS.
Flög Köpenhamn - london- hongkong- Manila turen mellan london och hongkong var inställd om du skulle vidare till manila och detta visste dem sen 2 dagar innan avresan men dem sa inget om i köpenhamn så dem skickade iväg mig till london. Fick besked att det var inställt om jag skulle vidare till Manila. Så fick stå köa 18h för att få ny biljett. fick ny biljett och väl kommer fram i Manila så har dem glömt mitt bagage i london. tog 5 dagar att få det. :P
Lika kul som det kan vara och resa lika illa kan det vara också :=)
Citerat från Amd90:
Jag skulle inte vilja påstå att Ryan o Norwegian generellt är hackkycklingar på forumet. Det är mer Aftonbladet. Det man med all rätt anmärker på är den lilla andelen som klassas som långdistansflyg som Norwegian inte klarar av.
Citerat från Fredrik26021:
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Ja, systemet är konstigt. Man får dubbelkolla och planera för att det ska vara värt det, annars skenar det ju iväg med extrakostnader. Samma med Ryanair ;) I alla fall, på detta forum är det nästan en sport att hata dessa två flygbolag vilket är kul eftersom de i princip är de enda jag använder (flyger i princip varje månad, dock inom Europa) - har aldrig upplevt problem med något av dem, utan mitt värsta missflyts-flygbolag har varit SAS. Men ja, kan ju bara ha haft tur/otur :) Nu blev det lite OT, menCiterat från Amd90:
1500 kr är och mycket i mitt perspektiv :)Citerat från Fredrik26021:
Det stämmer förmodligen! :) Vid tidpunkten då jag skulle åka (dålig framförhållning) var dock Norwegian 1500 kr billigare, vilket är mycket enligt mitt perspektiv - flyget är ju ändå bara transport mellan A och B :)Citerat från Amd90:
4000kr brukar jag annars betala för mina biljetter ner till asien och då har flyger jag med Qatar, Cathay pacific, Etihad airways. Så väljer fortfarande hellre ett annat bolag när du kan få bättre för samma pris i slutändan :)Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Man bör kanske inte räkna med annat? Åkte direktflyg till Bangkok tur/retur för mindre än 4000 kr (+ bagage), då tar jag med glädje med mig egna mackor och en extra kofta på planet istället ;)Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Citerat från Fredrik26021:
Haha ryan air är nog ännu värre. Jag har själv inte råkat ut för något dåligt men jag har hört massa historier om dem.
Jag har också haft problem med SAS.
Flög Köpenhamn - london- hongkong- Manila turen mellan london och hongkong var inställd om du skulle vidare till manila och detta visste dem sen 2 dagar innan avresan men dem sa inget om i köpenhamn så dem skickade iväg mig till london. Fick besked att det var inställt om jag skulle vidare till Manila. Så fick stå köa 18h för att få ny biljett. fick ny biljett och väl kommer fram i Manila så har dem glömt mitt bagage i london. tog 5 dagar att få det. :P
Lika kul som det kan vara och resa lika illa kan det vara också :=)
Haha, jag tycker Ryan funkar helt klockrent!Citerat från Amd90:
Exakt jag borde kollat upp mer noga. Jag förväntade mig att alla reguljär flyg höll bra standard och inga extra avgifter. Citerat från Fredrik26021:
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Ja, systemet är konstigt. Man får dubbelkolla och planera för att det ska vara värt det, annars skenar det ju iväg med extrakostnader. Samma med Ryanair ;) I alla fall, på detta forum är det nästan en sport att hata dessa två flygbolag vilket är kul eftersom de i princip är de enda jag använder (flyger i princip varje månad, dock inom Europa) - har aldrig upplevt problem med något av dem, utan mitt värsta missflyts-flygbolag har varit SAS. Men ja, kan ju bara ha haft tur/otur :) Nu blev det lite OT, menCiterat från Amd90:
1500 kr är och mycket i mitt perspektiv :)Citerat från Fredrik26021:
Det stämmer förmodligen! :) Vid tidpunkten då jag skulle åka (dålig framförhållning) var dock Norwegian 1500 kr billigare, vilket är mycket enligt mitt perspektiv - flyget är ju ändå bara transport mellan A och B :)Citerat från Amd90:
4000kr brukar jag annars betala för mina biljetter ner till asien och då har flyger jag med Qatar, Cathay pacific, Etihad airways. Så väljer fortfarande hellre ett annat bolag när du kan få bättre för samma pris i slutändan :)Citerat från Fredrik26021:
Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Man bör kanske inte räkna med annat? Åkte direktflyg till Bangkok tur/retur för mindre än 4000 kr (+ bagage), då tar jag med glädje med mig egna mackor och en extra kofta på planet istället ;)Jag kommer aldrig åka med dem igen!
Du får ett pris men sen måste betala extra för mat, dricka, bagage.
Jag hade inte bokat mat påvägen hem så jag ringde efter för beställa dricka men dem kunde inte servera mig dricka på över 2-3h för dem skulle först servera dem som hade bokat mat. Så jag fick vänta 2-3h innan dem öppnade upp snacks baren eller vad dem kalla det. Man var tvungen beställa via tv skärmen o betala med kortet. Jag tyckte det var riktigt uselt att inte ens kunna servera folk dricka på 2-3h . Samma sak jag frös på planet och jag fryser normalt aldrig så jag bad om en filt. men det kunde jag få köpa för 15 dollar på den jäkla tv skärmen. riktigt kasst bolag enligt mig.
Annars var dem nya planen inget större fel på. men servicen är kass och allting kostar extra.
Jag betalade för mitt bagage för så många kilo jag hade med mig men sen när jag kom dit så hade jag sportbag och då fick man även betala ytterligare 400-500kr
min biljett hem skulle kosta 2000kr från Bangkok Köpenhamn slutade med 3600kr för enkel väg.
Tycker bara det är ett skumt system dem kör med.
Enligt statistik så är dem det bolaget som har flest försenade flyg och sämst ersättning också.
Haha ryan air är nog ännu värre. Jag har själv inte råkat ut för något dåligt men jag har hört massa historier om dem.
Jag har också haft problem med SAS.
Flög Köpenhamn - london- hongkong- Manila turen mellan london och hongkong var inställd om du skulle vidare till manila och detta visste dem sen 2 dagar innan avresan men dem sa inget om i köpenhamn så dem skickade iväg mig till london. Fick besked att det var inställt om jag skulle vidare till Manila. Så fick stå köa 18h för att få ny biljett. fick ny biljett och väl kommer fram i Manila så har dem glömt mitt bagage i london. tog 5 dagar att få det. :P
Lika kul som det kan vara och resa lika illa kan det vara också :=)
Det lät ju som det största kaoset någonsin! Vansinnes. Men ja, SAS...har haft bortsjabblad väska, allmänt bokningskaos (de hade något problem med utskick av bokningsbekräftelse vilket innebar att jag stod där dagen innan utan att ha en aning om vilken tid jag skulle flyga, och kundtjänsten var den värsta i livet) + att ett plan jag skulle mer hade haft en fågelkrasch och inte kunde lyfta. Sistnämnda är naturligtvis inte deras fel men bara så löjligt att det var just SAS igen :D
I övrigt - sant angående Norwegian och deras långdistansflyg! Tycker hursomhaver att de får en del hat på detta forum ;)