Avbokning hos Budjet?

Av Tfd
5 mars 2011 18:01
Visningar: 435
Hej allihop, mitt första och desperata inlägg här. Nu är det så att en lillebror har varit och pillat lite på min dator. Hade en resa hos Budjet som jag hade fyllt i alla mina uppgifter för att sedan lägga den åt sidan(lite dumt, jag vet) men i varje fall, jag gick iväg från datorn en stund och min lillebror tog över. Sedan fick jag ett mejl från Budjet där det stod att jag hade en bokning hos dem som jag inte ska bruka. Det visade sig att min lillebror hade klickat på boka och stängt ner fönstret.

Min fråga är hur jag ska göra med denna bokning? Det står att sista betalningsdagen är ikväll 5 mars 23.00, vad tror ni skulle hända ifall jag inte betalar bokningen? Kommer jag bli återbetalningsskyldig eller kommer resan bara att annulleras? Jag har skickat ett mejl till dem angående problemet, men svaret får jag först tills onsdag, så det känns lite jobbigt att vänta så länge och inte veta ifall man är skyldig att betala eller ej.

Med vänliga hälsningar/ En desperat första gångs resenär.
Av Anniz83
5 mars 2011 19:17
Du behöver inte oroa dig. Betalar du inte avbokas resan automatiskt! :-)

/Anniz
Av Tfd
5 mars 2011 20:23
Får endast tacka så mycket för ditt svar! Nu slipper jag oroa halvt ihjäl mig! Förresten, hur vet du att det automatiskt avbokas? Personliga erfarenheter eller står det någonstans på hemsidan(som jag då inte har kunna hitta). Hur som helst får du en stor puss från mig!
Av Anniz83
7 mars 2011 17:22
Personliga erfarenheter.. :) Hittade billigare resa på ett annat ställe så bokade därigenom istället!
Hoppas du får en trevlig resa!

//Anniz
9 mars 2011 20:20
Ja, din resa avbokas automatiskt.

MEN om du ska boka en flygresa, boka då direkt ifrån flygbolaget (flygbolagets hemsida) Där kan du se alla regler om avbokning & ombokning.

På de flesta internet-resebyråer så är nästan samtliga biljetter EJ ombokningsbara.Utan då får man ringa till en resebyrå istället (personlig service)

Tommy